10 lat obecnego zarządu, kilkanaście mniejszych i większych sukcesów

zarzad30 maja minie 10 lat od kiedy na Bułgarską oficjalnie przyszły nowe władze, a nazwę klubu zmieniono z WKP Lech Poznań na KKS Lech Poznań. W tym czasie Kolejorz osiągnął kilkanaście mniejszych i większych sukcesów.


Za czasów Rutkowskich poznański Lech bez wątpienia stał się dużo silniejszą marką. Zyskał stabilizację finansową i mocną pozycję w Polsce. W ciągu 10 lat zdobył 5 medali Mistrzostw Polski co mimo wszystko wydaje się być średnim wynikiem. 2-krotnie został Mistrzem Polski i 2 razy wicemistrzem kraju. Na dodatek były to pierwsze wicemistrzostwa w ponad 94-letniej historii klubu.

W ciągu 10 lat Kolejorz 4-krotnie zagrał w finale Pucharu Polski, ale to trofeum zdobył raptem 1 raz co można uznać za słaby wynik. Niedosyt można czuć również po występach w europejskich pucharach. 3 kompromitacje za kadencji Mariusza Rumaka przyćmiły trochę 2-krotny udział Kolejorza w 1/16 Pucharu UEFA/Ligi Europy oraz fazę grupową Ligi Europy 2015 co jest naprawdę sporym sukcesem, a wyeliminowanie Juventusu Turyn, ogranie Manchesteru City, FC Salzburg, Feyenoordu Rotterdam czy Fiorentiny jeszcze większym.

Lech Poznań nieprzerywanie od 2009 roku aż do dziś tylko 1 raz nie zdobył medalu Mistrzostw Polski czy to Pucharu Polski. Tak było w sezonie 2011/2012 w którym Kolejorza najpierw prowadził Jose Bakero, a potem Mariusz Rumak, czyli dwie trenerskie porażki zarządu. Jedynym szkoleniowcem, który za Rutkowskich wypełnił kontrakt był Franciszek Smuda. Inni trenerzy zostawali zwalniani, choć czasem pochopnie jak choćby Jacek Zieliński czy Maciej Skorża.

Ligowy sezon 2015/2016 był najgorszym od kiedy Rutkowscy rządzą klubem, gdyż „niebiesko-biali” uplasowali się w nim dopiero na 7. miejscu. Podczas panowania nowego zarządu nie brakowało również sukcesów juniorskich. Kolejorz zdobył dotąd aż 11 medali w tym 3 złote. W tym sezonie młodzież może wywalczyć 12 i 13 krążek Mistrzostw Polski. Juniorzy młodsi w przyszłym miesiącu mogą sięgnąć po 3 mistrzostwo kraju z rzędu co udowodniłoby tylko dominację Lecha Poznań w piłce juniorskiej.


Sukcesy Lecha Poznań osiągnięte za czasów urzędowania obecnego zarządu:

Mistrz Polski – 2010, 2015
Wicemistrz Polski – 2013, 2014
Brązowy medal Mistrzostw Polski – 2009
Puchar Polski – 2009
Srebrny medal Pucharu Polski – 2011, 2015, 2016
Superpuchar Polski – 2009, 2015
Srebrny medal Superpucharu Polski – 2010
Mistrz Polski Juniorów Młodszych – 2009, 2014, 2015
Wicemistrz Polski Juniorów Starszych – 2009, 2010, 2012, 2015
3. miejsce w Centralnej Lidze Juniorów – 2014
Wicemistrz Polski Juniorów Młodszych – 2012
Srebrny medal Młodej Ekstraklasy – 2013
Brązowy medal Młodej Ekstraklasy – 2010
Faza grupowa Ligi Europy – 2014/2015
1/16 Pucharu UEFA – 2008/2009
1/16 Ligi Europy – 2010/2011
Królowie strzelców – 2007 (Piotr Reiss) 2010 (Robert Lewandowski), 2012 (Artjoms Rudnevs)

Źródło: inf. własna
Fot: KKSLECH.com

> Śmietnik Kibica – (komentuj nie na temat) <



57 komentarzy

  1. Byly pisze:

    Smutny jubileusz.

  2. woo pisze:

    Potencjał był co najmniej na kilka tytułów więcej.

    Od mnie – wypier….z Lecha!

  3. Pawelinho pisze:

    Jedno sobie trzeba jasno napisać, że oba zdobyte tytuły MP zdobyte przez Lecha, przerosły obecnych włodarzy Kolejorza, którzy po mistrzowsku zmarnowali zarówno potencjał z roku 2010 jak i 2015. Minimalizm i marazm to dwa główne grzechy jakie są powielane co sezon przez działaczy Lecha, którzy chyba zapomnieli, że Kolejorz to Amica Wronki (siłą rzeczy presja i oczekiwania są dużo większe niż w takim małym klubiku). Naprawdę żal na to patrzeć.

  4. Dawid pisze:

    do tytułu bym dodał: „… , niewykorzystany potencjał i liczne kompromitacje”

    • Pszczółka pisze:

      oni nigdy nie będą leżeć i powinieneś @Pyra o tym dobrze wiedzieć.Tam sprzedadzą Pałac Kultury żeby tylko ta kurewka nie popłynęła w dół Wisły.Ściągną z nas wszystkich podatki do Warszawy żeby tylko ta przezajebista drużyna nie zginęła.

  5. Pyra pisze:

    Tak narzekamy a dalij nadzieje Lechowi bo dzis pewnie by był jak Widzew albo Polonia. Gdyby go nie przejęli to czarno to widzę z tymi długami i złodziejstwem wokół.
    Nie jest na stracie a zarabia klub daje to nadzieje na przyszłość. A Legia co ? 100mln. I tyle samo wydatków i jeszcze na minusie. Niech tylko jeden tryb wypadnie w tej układance lezą ,bo nic nie trwa wiecznie …

    • Pszczółka pisze:

      oni nigdy nie będą leżeć i powinieneś @Pyra o tym dobrze wiedzieć.Tam sprzedadzą Pałac Kultury żeby tylko ta kurewka nie popłynęła w dół Wisły.Ściągną z nas wszystkich podatki do Warszawy żeby tylko ta przezajebista drużyna nie zginęła.

    • Pyra pisze:

      Ale jestem dumny w jakiej sytuacji jest Lech i jaki silny jest ,to jest odzwierciedlenie Naszej wlkp regionu lokalnemu patriotyzmu
      Kazdy błędy robi ,ale sezon sie skończył i zobaczcie walczy zarząd o Nas kibiców i wyniki,bo wiedza ze to jest biznes i My zarobimy emocje Indie będąc na meczach a Oni kase…ale nie jesteśmy jakiśm Śląskiem W. w szarej dupie

  6. 07:) pisze:

    10 lat i 2 M.P. 2 vice M.P. + P.P. i S.P.P. dla niektórych to mało dla innych wystarczająco. Moim zdaniem – można było zdobyć więcej i być średniakiem regularnym klubem grającym w L.E. Niestety. Największy plus ostatni rok – M.P. S.P.P plus grupa Ligi Europy. Największy minus – zwolnienie Macieja Skorzy.

    • Pawelinho pisze:

      Ja tam do sukcesów nic nie ma bo jako takie są tylko to co najbardziej wkurza to marnowanie potencjału tej drużyny oraz powielanie tych samych błędów co sezon przez włodarzy Kolejorza.

  7. mario pisze:

    Stabilność finansowa to podstawa, ale nie powinna ona być celem samym w sobie. Jest to tylko środek do realizacji celów sportowych. A sukcesów sportowych mamy trochę za mało, bo drugie miejsce w lidze, to pierwsze z przegranych. Liczę na to, i przy tym jubileuszu właścicielowi życzę, by w końcu zrozumiał, że klub sportowy sukcesami sportowymi stoi, a nie finansowymi, choć za wyciągnięcie klubu z długów jestem wdzięczny [i pewnie nie tylko ja].

  8. torreador pisze:

    Kiedy Rutki zjawili się w Lechu u wielu pojawiła się nadzieja na budowę silnego klubu. Nie wzięto jednak pod uwagę, że Lechem będą zarządzać podobnie jak we Wronkach czyli minimalistycznie, a to nie prowadzi do wielkości tylko do średniactwa. Na Wronki to wystarczyło, na Poznań jednak to zdecydowanie za mało.

    • Poznaniak pisze:

      We Wronkach mięli dodatkowe fory bo inwestowali w fryzjera 😀
      Nie można zapomnieć o tak pamiętnej historii…

  9. Glos pisze:

    Poczatek byl niezly bo byli zatrudnieni ludzie znajacy sie na profesji a potem… juz tylko bylo gorzej. Dokad doprowadzi ten klub mlody az strach pomyslec.

  10. zibi pisze:

    Szanowna redakcjo, w tytule powinno być napisane „10 lat właścicielowania Lechem przez Rutkowskich i …chyba 3 lata obecnego zarządziku”.

  11. arek z Dbca pisze:

    Wkur.. mnie to ciagle gadanie, ze nie jest zle bo moze byc tak jak z Widzewem czy Polonia. Tu jest Poznan, jedno z bogatszych miast w Polsce w ktorym Lech to nr 1 w sporcie. Lech, ktory jest najbardziej medialnym klubem w Polsce i ma rzesze kibicow w tak duzym regionie jak Wielkopolska. Tu jest idealne miejsce na klub grajacy w LM z 40 tys kibicow na kazdym meczu. A my teraz co mamy, popierdolke a nie klub i jeszcze mamy sie cieszyc, ze w ogole istniejemy.

    • Ice pisze:

      To czemu taka marsylia nie gra? Co mają inne miasta powiedzieć? To Polska powinna być potęgą… Za to co mówisz LM nie ma, trzeba sobie zasłużyć a oni nie zaryzykują, popierdółka to ruch, a gdyby nie rutki to byś się cieszył że istniejemy a nie z mistrza rok temu… jednak powinni się do tego dążyć bo pieniędzy do grobu nie zabiorą, a mogą zyskać coś więcej…

    • Przemo86 pisze:

      Dobrze mowisz

    • Przemo86 pisze:

      Dobrze mówisz @Arek z Debca

  12. Czerep pisze:

    Ujebaliscie się tego Rumaka aż żal. 2 Wicemistrzostwa Polski,udział w Mistrzostwie Polski (to on przygotowywał zespół do sezonu) Mistrzostwo Polski juniorów i Wicemistrzostwo Polski juniorów czy to tak mało? Czy nie zastanowiliscie się że wkładom też mógł się znudzić bo większość się tu podnieca Maciusiem a tak naprawdę to on rozpieprzył ten zespół zresztą był na ten temat ciekawy artykuł

    • robson pisze:

      Rumak tak przygotował zespół, że jesienią 2014 Lech często męczył się i gubił sporo punktów. Dopiero po zimowych przygotowaniach Skorży zaczęliśmy gonić Legię.

  13. Poznaniak pisze:

    Czyli smutne dziesięciolecie. Bilans marny jak na zapowiedzi przed fuzją.
    Gdyby tak dało radę cofnąć czas… choć o te 3 lata…

    Na dodatek tęczowi z dubletem świętują swoją setkę.
    A mięliśmy im popsuć… no to k…a minimaliści popsuli sobie dorobek kilku lat i humory całej Wielkopolsce! Super, dziękujemy.
    Będziemy pamiętać!

  14. kibicinowroclaw pisze:

    Wiele zbudowali i potem wszystko spierdolili swoim amatorstwem i minimalizmem!

  15. Bolek pisze:

    Plus dla zarządu za stabilizację finansową, dwa majstry i PP.
    Minusy – zabicie w ludziach emocji, rozchwiane nadzieje, permanetne niszczenie potencjału rozwoju klubu.
    Do pewnego momentu szło dobrze, teraz się cofamy.
    Sądzę, że taki klub jak Lech Poznań stać na dużo lepszych właścicieli!!

  16. bizon pisze:

    Uwaga! Uwaga! do osób, które pierdolą o potencjale kibicowskim w Poznaniu i Wielkopolsce. Otóż DWL zdycha bo nie stać najbardziej fanatycznych kiboli aby uzbierać 50 tys. na jej funkcjonowanie. Marzę o dniu, w którym Rutkowscy wyjdą z Lecha i chciałbym widzieć gębę @Kibol z IV gdy będzie obserwować jak chętni na Kolejorza rzucą się osoby pokroju Osucha.

    • Mouze pisze:

      Stać nie stać,na pewno nie można powiedzieć ze każdy kibic Lecha powie: DWL to mój klub.
      Fajny projekt,ale my jesteśmy kibicami Lecha.
      Miała być po prostu zabawa,pokopanie piłki przez kiboli Lecha,nic więcej.Zbiorki na funkcjonowanie,co dalej?Transfery piłkarzy ze Slaska czy Warszawy?

    • kibol z IV pisze:

      @bizon – Skąd ci przyszedł pomysł z tym konfidentem ? 🙂 Wystarczy ich już na tej stronie ,nie dorzucaj kolejnego 🙂 No i skąd ten Świt 🙂 u wróżki byłeś czy innej numerolożki , jakieś czary mary ? :)…może jasnowidz jesteś ? 🙂
      Sponsor Zawiszy chyba nie miałby szans na przejęcie Lecha…O moją gębę się nie martw , zapytaj tych kibiców którzy oglądają Lecha nie na Bułgarskiej a w domu , pewnie zmieniliby dyscyplinę lub klub…Co do twych marzeń pewnie kiedyś się spełnią 🙂

  17. tomasz1973 pisze:

    Wielkie zapowiedzi i na tą chwilę wielkie rozczarowanie!
    Zaczęli z przytupem, powstało coś fajnego, był entuzjazm, który właściciel, skutecznie z roku na rok zabija swoim minimalizmem. Teraz zamiast rozwoju mamy konieczność rewolucji, a przyszłość jest niepewna. Plan 2020 to zwykły slogan dla łapania kiboli, „50” Europy nierealna, a w klubie amatorka!
    Quo vadis panie Rutkowski?

    • bizon pisze:

      To jest bardzo dobre pytanie. Moja odpowiedź jest taka, że Rutkowski przelicytował. Myślał o większym potencjale Poznania niż Wronek. A jednak @kibol z IV mieszkający na Świcie nie jest zbyt liczny. Również @tomasz1973 w większej ilości nie wita już na Bułgarskiej. Będzie bida:)

    • osa pisze:

      Quo vadis – ? Wiadomo: Zrównoważony budżet i nieawanturnicza polityka transferowa…

  18. babol pisze:

    Zawsze mogło być lepiej jak i gorzej. Chwała za piękne chwile podczas emocjonujących spotkań w LE. Zwłaszcza sezon 10/11, ale i również 08/09. To były piękne momenty. Niestety w okolicach połowy tej dychy zaczęło coś wyhamowywać. Drużyna nie robiła prawie żadnych postępów. Te stracone lata odbijają się dzisiaj czkawką. Z jednej strony rok wstecz super wynik, ale z drugiej stagnacja po sukcesie co w początkowych latach nie miało miejsca. Klub potrafił sobie radzić na tym polu lepiej niż dzisiaj.

  19. kilo82 pisze:

    Dokładnie, ciężko jednoznacznie ocenić te 10 lat, ale pierwsza połowa tego okresu zdecydowanie lepsza. Wielki entuzjazm ludzi, wreszcie można było przestać się martwić przed każda rundą, czy klub nie zbankrutuje, dostanie licencje, kogo to nie trzeba będzie sprzedać, żeby przeżyć. Wreszcie gra o najwyższe cele, wiele świetnych, trafionych transferów, niezapomniane mecze za Smudy, dobra robota Zielińskiego no i PP i MP.
    A potem zmiany personalne na górze, zwolnienie Zielińskiego, kompromitacje w Europie, brak „awanturniczej polityki transferowej’ itd. MP zdobyte, finały PP były, pewnie gdyby jedne czy dwa z nich udało się wygrać ogólna ocena byłaby inna. Oczekiwania były pewnie większe, zwłaszcza jak chodzi o regularną grę w Europie i sposób zarządzania klubem.

  20. Bronks pisze:

    Jak czytam wypowiedzi tych minimalistów to mnie szlag trafia. Wiecie co mamy 2 MP 1PP i coś tam jeszcze na 10 lat i obietnicę zbudowania potęgi Tak, tak Rutkowski szedł co rok po majstra i widział Lecha w pucharach A co mamy wielkie gówno. Dostali w prezencie stadion i najlepszych w Polsce kibiców a co oferują ? NIC Zero Null. To co włożyli w Kolejorza dawno odebrali z nawiązką. A tych wszystkich którzy boją się casusu Widzewa czy Polonii pytam ? Dlaczego jeżeli Lech jest tak kiepskim biznesem rodzinka Rutkowskich nie sprzeda klubu? Jestem ciekaw o ile wzrósł w ciągu tych 10 lat majątek „juniora”? Bo pan właściciel do klubu pieniędzy nie dokłada co wyraził w wywiadzie, że on swoich pieniędzy do Lecha nie da. W wolnych chwilach porównajcie sobie jak wyglądało ostatnie 10 lat klubów o podobnym budżecie jak Lech w Słowacji czy Czechach np taka Sparta gra w europejskich pucharach co roku.

    • sebra pisze:

      @Bronks – 10 lat temu kiedy Rutkowscy wchodzili do Lecha na Białorusi pierwsze swoje mistrzostwo wygrywał BATE Borysów. Podobnie jak Lech pierwszy udany występ w europejskich pucharach Białorusini zanotowali w sezonie 2008/09 kiedy to pierwszy raz udało im się awansować do fazy grupowej Ligi Mistrzów. Na tym podobieństwa Lecha i BATE jeśli chodzi o wyniki osiągane w europejskich pucharach się kończą, bo więcej nas dzieli niż łączy. A jak na naszym tle wypadają „słabi” Białorusini? Wystarczy spojrzeć na ich poszczególne sezony, by przekonać się, że sporo nam brakuje do europejskiego średniaka: 2008/09 – faza grupowa LM; 2009/10 – faza grupowa LE; 2010/11 – faza grupowa LE; 2011/12 – faza grupowa LM; 2012/13 – faza grupowa LM; 2013/14 – odpadli w eliminacjach; 2014/15 – faza grupowa LM; 2015/16 – faza grupowa LM.
      Seryjne wygrywanie ligi w Polsce było w ostatnich 10 latach niewykonalne, ale coroczne występy choćby w fazie grupowej LE były w zasięgu. Niestety popełniono masę błędów w 2010 roku, które zapoczątkowały fazę roztrwaniania kapitału jaki udało się wypracować od 2006 roku zarówno pod względem sportowym jak i kibicowskim. Biorąc pod uwagę zapowiedzi jakie były głoszone przed wejściem do Lecha i to co udało się wygrać przez te 10 lat panowania nowego właściciela to uważam podobnie jak @Bronks, że mamy do czynienia ze sporym rozczarowaniem, a nie pasmem mniejszych lub większych sukcesów.

    • kon pisze:

      Zobacz ile Rutkowski wlasiciel tego pierdolnika zarobił 2013 na wizerunku lecha .

  21. Ratajowiak pisze:

    Minimalizm.

  22. Mouze pisze:

    Do 2010 był pomysł,było zaangażowanie,były logiczne posunięcia.Były tez niewypały typu Golik,ale nikt nie mógł zarzucić minimalizm. Punktem zwrotnym okazało się zwolnienie Zielińskiego na rzecz Bakero,który zaczarował Jacka Rutkowskiego,z tym wydarzeniem przestaliśmy być profesjonalnym zespołem,a wybory i decyzje od tamtej pory rzadko kiedy są logiczne.Mianowanie obecnego zarządu było kolejnym krokiem w stronę amatorki.Wdrążono plan oszczędnościowy,z momentem kiedy okazało się ze liga jest tak słaba,ze nawet pomimo bierności łapiemy się do czołówki minimalizm wziął do reszty gore nad ambicjami.Niestety teraz się okazuje,ze stajemy się coraz słabsi na tle ligi,i o czołówce już możemy tylko marzyc.Wszystko wskazuje na to ze w nowym sezonie,podobnie jak w 2007 Lech będzie zlepkiem nowych piłkarzy,z ta różnicą ze tym razem ich poziom będzie kilka polek niższy.Znamiennym jest to ze Rumaka,główną twarz kompromitacji Lecha trzymano do samego końca,a Skorżę,który zdobył MP,pogoniono-podobnie jak Zielinskiego,przy pierwszym niepowodzeniu.Teraz zostaje trener,który na kazdym kroku emanuje swoja nieudolnością.

    Niestety wiele wskazuje na to ze przy 15 leciu Rutkowskich(o ile do niego dojdzie) będziemy w jeszcze bardziej podłych nastrojach….

    • kibol z IV pisze:

      @Mouze – Mądrze prawisz 🙂 Nic dodać , nic ując.

    • zibi pisze:

      @Mouze – dokładnie tak.

    • aliz pisze:

      z małą poprawką – Zieliński musiał odejść, bo ciągnął się za nim smród korupcji – zresztą sam dobrowolnie poddał się karze – zapłacił iles tam tysięcy kary i dostał 5 lat zakazu trenerki.
      A jesli chodzi o kudlatego Baska – do dziś nie wiem jakie czary-mary odprawiał ,że brygada RR go zatrudniła. Dla mnie to było niewytłumaczalne.

      odnośnie 15-lecia… nadzieja umiera ostatnia. Z tym, że zastanawiam się ciągle nad jedną sprawą – bpo czorta staremu R ten klub, skoro go nie interesuje nie mówiąc juz o zaangażowaniu emocjonalnym. O ile jeszcze byłam w stanie zrozumieć wyprowadzkę z Wronek (dla mnie to było ratowanie własnych bejmów i próby odcięcia się od korupcji – co zresztą mu się udało) – ale obecnie??
      A tam nawiasem – ciekawe komu Osuch „opchnął ” Zawiszę….

  23. Marian pisze:

    To teraz przeanalizujcie wcześniejsze 10 lat a po tym przestańcie krytykować tylko tych właścicieli. Prawda jest taka że gdyby nie państwo rutkowscy to Lech skonczylby jak Widzew czy Polonią

  24. Ekstralijczyk pisze:

    Pewnie , że Lech mógłby pochwalić się jeszcze lepszymi osiągnięciami przez ten okres.

    Tylko trzeba przede wszystkim mieć ambicję sportową , aby to lepiej funkcjonowało i klub mógł stopniowo się rozwijać.

  25. arek z Debca pisze:

    Ile razy mam powtarzac, ze Lech to Lech a nie jakis Widzew z menelskiego miasta czy Polonia, ktora zostala zniszczona przez komunistow i juz sie nigdy nie odbudowala, zreszta Wojciechowski mial kase a nie mial porzadnego stadionu i kibicow. Lech nie ma konkurencji w regionie, ma kibicow w calej Polsce, ma stadion, ma doslownie wszystko by zaistniec w Europie. Pamietacie co bylo jak przyjezdzal Juve czy inne zespoly. Ludzie zjezdzali sie z calej Polski i placili 200 zl za bilet. Dlaczego Rutki nie chca by bylo tak co roku? Nie dosyc ze jeszcze dlugo tak nie bedzie to jeszcze teraz bedziemy miec frekwencje na pozimie 8-10 tys. Za to mamy byc wdzieczni?

    • Siódmy majster pisze:

      @arek z Debca.Szacun dla Ciebie,że chce Ci się w kółko tłumaczyć to samo tym wszystkim miłośnikom teorii o Widzewie i Polonii.Ludzie, ogarnijcie się kuźwa i przestańcie pieprzyć głupoty.Może mamy jaśnie pana Rutkowskiego i młodego dziedzica po rękach całować?Myślicie,że to jacyś romantyczni filantropi?Zwyczajni biznesmeni, którzy mają swój cel w prowadzeniu Kolejorza.Szkoda tylko,że robią to tak ospale,asekurancko,bojaźliwie itp.Tu był, jest i będzie potencjał na LM skoro nie obrażając, jakiś pegeerowy Bate Borysów zagrał już w niej kilkakrotnie.Panowie Rutkowscy-zrozumcie wreszcie raz na zawsze, TU JEST LECH a nie AMICA.Tu możecie naprawdę zrobić wynik.Musicie tylko chcieć, to doprawdy niewiele.

  26. sławek pisze:

    ale i tak znajdą się tacy co powiedzą że powinniśmy postawić Rutkom pomnik

  27. roro pisze:

    Podsumowanie przed pożegnaniem? Będzie niespodzianka w poniedziałek?

  28. Marian pisze:

    10 lat temu też byli kibice i miasto to samo i do tego kupa długów i problemy z licencja ale pewnie za młodzi jesteście żeby to pamiętać, a łódź jest o wiele większym miastem niż poznań i nie ma w nim klubu

    • Jam pisze:

      Chyba masz problemy z racjonalnym myśleniem . Osobiście bardzo nie cierpię jak się rozpi……la pięniądze ,a już szczególnie gdy jest w nich ułamek moich .

    • klaus pisze:

      Marian popieram

  29. Bolek pisze:

    Za te ciągłe pieprzenie, że Rutki są cacy bo nie musimy martwić się o licencję albo czy zbankrutujemy a 10 lat temu tak było to tych pupilków Juniora powinno się zbanować. Obiektywnie w dzisiejszych czasach tylko żule mają problem z licencją (np. Ruch) i to bez względu kto jest właścicielem. Dzisiaj musimy zadać sobie pytanie, czy w obecnej formule funkcjonowania klubu (polityka cenowa, marketing, transfery, młodzież, opieka nad kibicami w regionie, etc etc), Lech się rozwinie na miarę Wielkiego Lecha czy będziemy w 2020 za Legią, Wisłą czy Lechią ale będziemy klubem, który ma 8 wychowanków w składzie, z czego co roku 3 będzie porządnie sprzedanych a kibice będą się łudzić, że Zarząd chce Wielkiego Lecha.

  30. inowroclawianin pisze:

    Reasumujac, Lech przed Rutkami nie mial stabilizacji finansowej, byl ubozszy organizacyjnie, finansowo i wizerunkowo. Jednak nalezy rowniez przyznac ze dwa mistrzostwa zostaly zmarnowane i powielono te same bledy, zatrudniono 3 kiepskich trenerow(Bakero, Rumak, Urban), szczedzono kase na wzmocnienia no i byly kompromitacje w pucharach z nizej notowanymi zespolami, o to mam zarzut do Rutkow bo moglo byc zdecydowanie lepiej, gdyby bylo wiecej fachowcow od pilki w klubie i gdyby nie szczedzili na klub. Gdyby nie zmarnowanie MP 2010 to dzis byli bysmy prawdopodobnie poza zasiegiem calej ligi i grali bysmy w LM. Taka prawda.

  31. inowroclawianin pisze:

    Poza tym wku…a mnie u Rutkow minimalizm i stawianie na sukcesy finansowe, a w sporcie przeciez najwazniejsze sa sukcesy sportowe, trofea. Wkurza ten brak agresywnosci o walke by byc najlepszym za wszelka cene i wpajanie lenistwa i bylejakosci trenerom i zawodnikom. Im nie zalezy na Lechu, oni chca miec tylko dobra, darmowa reklame. Takie wnioski mozna wysnuc po tych 10 latach. Bylo dobrze do 2011 a od 2011 wszystko zaczelo sie sypac i niestety ten stal nadal trwa.

  32. kibicinowroclaw pisze:

    Rutki nie wkładają w Lecha absolutnie ani grosza. Na początku był entuzjazm u kibiców jak i właścicieli. Teraz bardzo wyraźnie widać że to minęło z obu stron. Lech jest nastawiony wyraźnie na przetrwanie i tylko decyzja Jacka Rutkowskiego może coś tutaj zmienić. Nie dziwię się i nie obwiniam Piotra za to co się dzieję. On nie może iść do ojca i poprosić o kilka melonów. Może ma Lecha w sercu ale dostał za zadanie zarządzać tym co jest i zbierać tęgi. Przyponnijmy sobie w jakich realiach funkcjonowali poprzedni prezesi Kadzina i Seta. Wydawali bo mieli, co nie zmienia faktu że Czyżniewski i ekipa znajdowała im super materiał piłkarski. Lech był królem polowania w tamtym okresie. Było minęło i nie ma co się łudzić że tamte czasy powrócą. Teraz będzie oszczędność i minimalizm bo takie są realia strategiczne, personalne i finansowe.

    • kon pisze:

      Uwazam ze masz racje suksecy lecha to juz przeszłosc i nie wróca .Przypuszczam ze dalej beda eksperymentowac na składzie lecha bez napastnika i takie wysokie pozycja .Watpie by zakupili jakiegolwiek napastnika .