Tomasz Kędziora i Dawid Kownacki odchodzą z Lecha Poznań

Wychowankowie akademii Lecha Poznań, Tomasz Kędziora oraz Dawid Kownacki w nowym sezonie 2017/2018 nie będą już występowali w Kolejorzu. W poniedziałek wieczorem obaj zawodnicy wraz ze swoimi menadżerami wybrali się na testy medyczne odpowiednio na Ukrainę i do Włoch o czym na Twitterze poinformowały reprezentujące ich agencje. Na sprzedaży swoich wychowanków klub zarobi prawie 6 mln euro co oznacza, że tego lata na trzech swoich juniorach (jeszcze Jan Bednarek) zarobi m.in. tyle ile UEFA płaci za awans do Ligi Mistrzów.


Dawid Kownacki trafił do akademii Lecha Poznań latem 2005 roku z GKP Gorzów Wielkopolski z którego pochodzi. Co sezon pokonywał coraz to wyższe juniorskie szczeble aż w sezonie 2012/2013 trafił do zespołu występującego w Młodej Ekstraklasie. „Kownaś” w pierwszej drużynie Kolejorza zadebiutował 6 grudnia 2013 roku wchodząc na ostatnie minuty wygranego meczu z Wisłą Kraków 2:0. W pierwszym zespole rozegrał w sumie 117 spotkań (94 w Ekstraklasie) w których strzelił 27 bramek (21 ligowych).

Wychowanek Kolejorza wraz z Lechem Poznań zdobył mistrzostwo, 2 krajowe Superpuchary, 3 razy zagrał w finale Pucharu Polski oraz 1 raz w Lidze Europy, gdzie strzelił gola w wygranym meczu na wyjeździe z Fiorentiną 2:1. Występując przez 12 lat w „niebiesko-białych” barwach stanowił o sile młodzieżowych reprezentacji Polski w różnych kategoriach wiekowych.

Prawonożny napastnik z sezonu na sezon strzelał w pierwszej drużynie coraz to więcej bramek. W tym minionym na wszystkich frontach zdobył łącznie 12 goli. „Kownaś” ostatnią bramkę dla naszego klubu strzelił 10 marca. Dawid Kownacki mógłby osiągnąć znacznie więcej gdyby nie dość częste kontuzje oraz rzucanie nim przez trenerów na różne pozycje. 20-latek grał w Kolejorzu zarówno w ataku jak i na obu skrzydłach.

Klub na sprzedaży swojego wychowanka do Sampdorii Genua zarobi około 4 mln euro + bonusy. W tym samym klubie od roku gra inny wychowanek Lecha Poznań, Karol Linetty sprzedany do Włoch za 3,2 mln euro. Po 12 miesiącach spędzonych w Serie A wartość 22-letniego pomocnika skoczyła ponad 2-krotnie.


Tomasz Kędziora trafił do akademii Lecha Poznań przed sezonem 2010/2011 z UKP Zielona Góra. W pierwszej drużynie zadebiutował 2 lata później w lipcowym meczu z Zhetysu Tałdykorgan. „Kendi” ekstraklasowy debiut zaliczył w październiku 2012 roku. Od tamtej pory jego rola w Kolejorzu stopniowo rosła. Przełomem dla 23-letniego w tej chwili obrońcy okazała się wiosna 2014 od której „Kendi” zaczął grać już regularnie.

Młodzieżowy reprezentant Polski, a przede wszystkim kapitan naszej kadry podczas niedawnych Mistrzostw Europy w Polsce rozegrał w „niebiesko-białych” barwach łącznie 151 meczów w których zdobył 10 bramek. W lidze Tomasz Kędziora zanotował łącznie 117 spotkań strzelając 5 goli. „Kendi” w ubiegłym sezonie 2016/2017 opuścił tylko 1 mecz musząc pauzować za żółte kartki w marcowym pojedynku z Arką w Gdyni.

Tomasz Kędziora w ciągu 5 lat występów w pierwszej drużynie Kolejorza zdobył wraz z Lechem Poznań tytuł Mistrza Polski, dwa krajowe Superpuchary, dwa srebrne medale za wicemistrzostwo Polski, brązowy medal Mistrzostw Polski, trzy razy zagrał w finale Pucharu Polski oraz raz w fazie grupowej Ligi Europy. „Kendi” wywalczył z Kolejorzem wszystko oprócz Pucharu Polski.

Kapitan „niebiesko-białych” w ostatnim czasie odchodzi do Dynama Kijów do którego zimą za 2,5 mln euro został sprzedany inny defensor, Tamas Kadar. Lech Poznań na sprzedaży Tomasza Kędziory zarobi 1,5 mln euro. Dziękujemy „Kendiemu” za te lata spędzone w Kolejorzu wierząc, że jeszcze kiedyś tu wróci. Obu piłkarzom dziękujemy za te lata spędzone w naszym klubie i życzymy powodzenia w dalszej karierze! Niech sławią w Europie akademię Lecha Poznań!

Źródło: inf. własna
Fot: KKSLECH.com

> Śmietnik Kibica – (komentuj nie na temat) <







komentarzy 90

  1. Baca napisał(a):

    Powodzenia w nowych klubach!

  2. ziom017 napisał(a):

    Dzięki panowie za oddanie serducha Lechowi w wielu meczach . Dzięki kapitanie i nasz Golden boy:) W wielu meczach pokazywaliście wielką walkę. Zawsze będzie w naszej pamięci. Powodzenia życzę wielkiej kariery. Dajcie kolejny przykład jak nasza akademią jest świetna. Jeszcze raz powiedzonka . Czekamy na powrót:)

  3. MP napisał(a):

    Powodzenia chłopaki

  4. Anonim napisał(a):

    Powodzenia chłopaki! Chwała wielkiemu Lechowi!

  5. Bolek napisał(a):

    Powodzenia i wróćcie kiedyś do Lecha!

  6. you napisał(a):

    Powodzenia chłopaki! Dzięki za wszystko!
    Niestety muszę sobie upatrzyć kolejnych wychowanków i im kibicować. Dla młodych Lechitów warto przychodzić na stadion.
    Jeszcze raz wielkie dzięki!
    Mam nadzieje, że wrócicie do nas jeszcze kiedyś. Przede wszystkim po PP. ;)

  7. BartiLech napisał(a):

    Powodzenia ! Kwota za Kownasia to majstersztyk patrząc na to , że Standard niby 2,5 mln euro oferował a tutaj taka kwota. Brawa dla zarządu

  8. arek z Debca napisał(a):

    Brawa dla zarzadu za sprzedaz Kownasia za taka kwote. Lech to jednak marka w Polsce w sprzedazy pilkarzy a to glownie dzieki slawie Lewego.

  9. Marcel napisał(a):

    Powodzenia chłopaki, sporo dla Lecha zrobiliście, zasłużyliście na kolejny krok/etap w karierze, mam nadzieje, że jeszcze tu wrócicie i będziecie zawsze pamiętali skąd się wywodzicie. Powodzenia!

  10. tomasz1973 napisał(a):

    Gratulacje dobrych transferów i podziękowania za grę w Lechu, szczególnie za serducho.
    POWODZENIA!

  11. mr_unknown napisał(a):

    Powodzenia.

  12. Tommy napisał(a):

    Dziękujemy za wszystko!!!! POWODZENIA MISTRZOWIE !!!!

  13. sławek napisał(a):

    Kownacki odchodzi , nareszcie !!

    • MarPa napisał(a):

      Idiota

    • JR (od 1991 r.) napisał(a):

      Smutno się z nimi rozstawać. Lech był zawsze kojarzony ze swoją młodzieżą.

    • Lolo napisał(a):

      Debil

    • Andrzej napisał(a):

      @sławek niestety muszę stwierdzić u ciebie niedojebanie mózgowe, co za ameba umysłowa…

    • Grimmy napisał(a):

      Tego pana (sławek) należy ignorować, a mówiąc kolokwialnie – olewać ciepłym moczem. To zwyczajny troll internetowy. Od kiedy tutaj wchodzę, nie widziałem, żeby choć raz wypowiedział się pozytywnie. Zawsze pisze komentarze nastawione na rozkręcenie gównoburzy, nigdy nie odpisuje na odpowiedzi. Po co marnować swój czas i energię na takiego idiotę?

    • Szakal napisał(a):

      Miej człowieku szacunek dla wychowanków

    • Biniu napisał(a):

      Sławek odchodzi – nareszcie!!

  14. mario napisał(a):

    Cóż, taka kolej rzeczy. Dzieci Lecha idą w świat. Trochę łza w oku się kręci ale tak jest dla nich lepiej. Pamiętajcie skąd jesteście, zapomnijcie o złych chwilach i walczcie o swoje. Powodzenia chłopaki.

  15. Panda1922 napisał(a):

    Dziekujemy Paniwie!
    Trzymamy za Was kciuki!

    • Sternbek napisał(a):

      Podoba mi sie to okreslenie „dzieci Lecha”! Lubie koszulki z nazwiskami „dzieci” bo zawsze sie zastanawiam jak ich kariera sie potoczy I jak daleko zajda… pozniej takie koszulki z lat ich ‚dziecinstwa’ sa klasykami. Powodzenia chlopaki I jak najmniej kontuzji zycze!

    • sternbek napisał(a):

      Kurcze jakim cudem trafilem pod Panda1922 :-) :-) Oczywiscie to bylo do mario

  16. aliz napisał(a):

    POWODZENIA PANOWIE.
    Dziękujemy za grę i trzymamy kciuki.

  17. Rafik napisał(a):

    Powodzenia! Dzięki.

  18. GROSZKINS napisał(a):

    Powodzenia chłopaki i dziękuję za wszystko.

  19. mól napisał(a):

    Dzięki i powodzenia!

  20. inowroclawianin napisał(a):

    No coz, trochę szkoda, ze odchodzą, szczególnie Kendi. Tyle meczy w Lechu :-) Szkoda ze za Kędziore klub nie dal rady wyciagnac więcej, trochę za niska kwota, mysle ze za niego powinnismy skasowac ok 3 mln, a nie 1,5. Mam nadzieję, ze sobie poradzą w nowych klubach, udoskonala swą grę i moze wkrotce zobaczymy ich w Reprezentacji. Rozslawiajcie Lecha. Mam nadzieję, ze jeszcze ktorys z Was tu wroci, ale to tak za parę lat. Sukcesow!

  21. liszka napisał(a):

    Powodzenia chłopaki może za kilkanaście lat wrócicie i jeszcze zagracie dla Lecha.

  22. MaPA napisał(a):

    Powodzenia!Mam nadzieję że występy zagranicą podniosą umiejętności obu zawodników bo w naszej lidze to już nic nie wskóraliby.Nowe otoczenie może pozytywnie wpłynąć na ich rozwój i abyśmy za jakiś czas mogli oglądać ich w pierwszej reprezentacji.

  23. ScoobyCMG napisał(a):

    Ja tak jak JR- ze smutkiem żegnam chłopaków. Rozumiem, ze dalszy krok w karierze, kasa dla klubu, ale mimo wszystko smutno. Powodzenia Panowie Pilkarze.

  24. 1909 napisał(a):

    Jeśli wrócicie kiedyś do Polski, to tylko do Lecha. Powodzenia

  25. Franco napisał(a):

    Nie żegnamy się tylko mówimy do widzenia.
    Pięknych meczy
    Wielu trofeów
    Wuchty zarobionej kasy
    i wracajcie do Lecha

  26. Michał Kalisz napisał(a):

    Powodzenia!

  27. J5 napisał(a):

    Tomek i Dawid życzę wam sukcesów w nowych klubach. Dzięki za tyle lat gry dla naszego Lecha

  28. ArekCesar napisał(a):

    Dziękujemy za wspaniałe mecze w waszym wykonaniu. Zapamiętajcie tylko piękne chwile. Powodzenia i grajcie na powołanie do kadry.

  29. roby napisał(a):

    Szkoda wielka Kownackiego to jest gracz obdarzony megatalentem i mam nadzieję, że pokaże klasę, Kędziora nigdy nie opuszczał i moim zdaniem dobrze, że robi teraz krok do przodu bo w Lechu była stagnacja.Dziekujemy i Powodzenia

  30. Lolo napisał(a):

    Dziękuję Wam i powodzenia

  31. Pawelinho napisał(a):

    Z jednej stront szkoda (Kownacki powinien zostać jeszcze jeden sezon w Lechu), ale z drugiej jedenak strony, aby obaj nie zatrzymali się w rozwoju powinni odejść, a poza tym po raz kolejny jest to świetna promocja Akademii Lecha oraz klubu.

  32. lukas napisał(a):

    @Pawelinho świetna to będzie jak obaj odpalą ;), mam niestety pewne obawy

    • Pawelinho napisał(a):

      Zgoda, ale dajmy im szanse. Linetty też miał grzać ławę, a został ważnym piłkarzem Sampdorii w zeszłym sezonie.

  33. Kuba1994 napisał(a):

    Tomek się już dusił w Lechu. Bardzo dużo grał, ale nie rozwijał się. To duży talent, przyszłość kadry na PO. Chyba tylko wyjazd może spowodować, że chłopak jeszcze pójdzie do przodu.
    Dawid w zasadzie nie doszedł jeszcze w Lechu do ściany i mógłby pograć ten sezon. Mam nadzieję, że nie wyjeżdża za wcześnie i poradzi sobie w Genui.

    Powodzenia i dzięki za grę!

  34. Cytek napisał(a):

    Cieszę się że po raz kolejny pokazujemy że można za spore pieniądze wytransferować młodego graczy, którzy potrzebują wyzwań żeby się rozwijać na chwałę KOLEJORZA !!!.
    Czekamy na kolejne perełki z akademii.
    Dzięki KBK

  35. tylkoLech napisał(a):

    Powodzenia Chłopaki, będzie mi Was brakowało. Zawsze graliście na maksa i widać było, że macie Lecha w sercu. Wielkie dzięki za wszystko.
    Wierzę, że Wam się uda, że wejdziecie na wyższy poziom, szczególnie Dawid. Często nie miał łatwo, ale to prawdziwy talent i jeśli będzie mądry zyciowo, to wszystko, co najlepsze przed nim.
    Będę Was oglądała w nowych klubach. Mam nadzieję, że kiedyś wrocicie do Lecha, oby jako zwycięzcy.

  36. matisg1 napisał(a):

    Z mojej perspektywy, a zawsze wychowankowie mają u mnie taryfę ulgowy i nie ma czegoś takiego jak gwizdanie na nich (chyba że to Bereszynski) uważam że Kownaś może nie od razu ale będzie napadziorem pokroju Teo lub Milik. Różnica pomiędzy Kownasiem a np. Stepinskim jest taka że grał w jednym klubie przez 3 sezony często przyjmując na klate bardzo duże obciążenia i psychiczne i fizyczne. Nie raz przechodził kryzys i nauczył się z nimi walczyć. Linetty mu pomoże. Kendi wg mnie bardzo dobrze wszedł do kadry potem jego rozwój zwolnił i liczę na to że Dynamo będzie dla niego dobrą odskocznią, ale w tym przypadku dużo zależy od jego samego. Chociaż skoro w Lechu miał fantastyczny pierwszy sezon (jak na swój wiek) to dlaczego nie ma tak być w Dynamie…

    • roro napisał(a):

      Teodorczyk miał przestoje, ale technicznie miał potencjał, który pokazał właściwie dopiero w Anderlechcie, a poza tym Kownacki ma dopiero 20 lat. W jego wieku Lewandowski przyszedł do Lecha. Jeśli się ogarnie mentalnie i nie podda w pierwszych miesiącach, moze zrobić karierę we Włoszech. Mnie zaskoczyło, jak dobrze mentalnie poradził sobie Linetty we Włoszech! Więcej czasu na przywyczajenie się potrzebowali Lewandowski czy Kamiński.

    • nikt napisał(a):

      A Milik czy Teo od razu byli na tym poziomie? Przecież Milik odbił się od Bundesligi i to dwa razy. Teo nie robił furory w Kijowie i dopiero w Brukseli odpalił.

  37. Tytan napisał(a):

    Powodzenia! Jestem pewny, ze sobie poradza. Szkoda, ze Kendi nie pojechal na zachod. Oby sie chlopaki rozwijali. No i bez kontuzji.

  38. zawisza napisał(a):

    takie 2 przemyślenia:
    Kedziora – kolejny transfer do Dynama Kijów (po Teodorczyku i Kadarze), powoli w ciemno bedzie można obstawiać, że Ukraińcy walczą o naszych chłopaków:)
    Kownacki – nasz Wonderkid, chyba dobrze sie stało że odchodzi. Zawsze darzyłem go sporą sympatią, mimo gwiazdorzenia, sodówy czy innych.. Ale był w Lechu praktycznie od zawsze, i gdybym miał wskazać jednego zawodnika, który Lecha naprawde ma w sercu, a nie tylko w kontrakcie to wiedziałem, że to on. Dla niego teraz ważny krok, i myśle że da rade. Paradoksalnie teraz bedzie mógł skupić sie na piłce. W Sampdorii nie bedzie traktowany jak złote dziecko, tylko jak normalny piłkarz, oczekiwania bedą, ale w najgorszym razie sie nie sprawdzi. Nikt nie bedzie o nim pisał setek komentarzy, artykułów, bedzie miał szanse pokazać pełnie swoich możliwości. Uważam że troche go nie docenialiśmy. Nastolatek już potrafił przepchnąć pół ligi, wygrywać co drugą główke, minąć jednego-dwóch rywali zwodem, dograć piłke na centymetry czy przyśpieszyć na paru metrach, o uderzeniu z obu nóg nie wspominając. Jasne, gdyby to wszystko robił po 5 razy w każdym meczu, to już dawno miałby złotą piłke w kieszeni, sporo czasu zajmie oszlifowanie go, ale coś czuje że za 4-5 lat bedzie topowym napastnikiem jak to ureguluje. On jest zbyt wszechstronny żeby być słaby.

  39. Pozn napisał(a):

    Sławcie naszego Lecha! Powodzenia!

  40. milekamps napisał(a):

    Dzięki i powodzenia chłopaki.może kiedyś jeszcze zagracie w Lechu.Wszystkiego dobrego

  41. kolarov napisał(a):

    Można wiele napisać, były wzloty i upadki Kownasia, ale zawsze było niebiesko-białe serce. Dawid, na zawsze zapamiętam jak całowałeś herb Lecha schodząc do szatni na Łazienkowskiej. Jesteś prawdziwym Lechitą! Dzięki za wszystko!

  42. niepoznaniak napisał(a):

    Ciekawe, czy Lech zagwarantował sobie odpowiedni procent z kolejnego transferu Kędziory, bo kwota nie powala:)
    Oby cała trójka młodych Lechitów odpaliła, a kolejny dobry sezon zaliczyli Linetty i Bereszyński (zdradził czy nie to i tak pracuje teraz bardziej dla Lecha niż Legii). Moze w końcu pęknie 10mln za Polaka z ekstry.

  43. Szakal napisał(a):

    Powodzenia chłopaki!!!

  44. jaskoff napisał(a):

    Następuje przełomowy moment dla naszej akademii. Wychowankowie zaczęli ekspansję za granicę i od ich dobrej postawy będzie zależeć reklama dla akademii, a co za tym idzie regularnie wpadajace miliony euro co roku. Możemy być pod tym względem takim drugim Dinamem Zagrzeb albo i lepiej.

  45. Dawid napisał(a):

    Dawid, Tomek – powodzenia!! Jestem pewien, że wstydu nam nie przyniosą :) zaczynamy nowy etap w historii Naszego Klubu… Wcześniej eksportowaliśmy „produkty” innych akademii – dziś zaczynamy własną ekspansję ze znaczkiem Kolejorza :) oby ich następcy godnie się spisali – Jóźwiak, Gumny, Tomczyk, Puchacz, Kurminowski… Do nich należy przyszłość :)

  46. Pszczółka napisał(a):

    pozostaje tylko życzyć powodzenia panowie.Nie wracajcie za szybko i żeby kasa nie była najważniejszym aspektem waszego wyjazdu za granicę.Rozwijajcie się i promujcie Kolejorza na obczyźnie.

  47. kibol z IV napisał(a):

    Powodzenia Kownaś , powodzenia Kendi. Sławcie na obczyżnie Kolejorza i nigdy nie zapominajcie skąd ruszyliście w świat.

  48. kilo82 napisał(a):

    Dzięki za lata gry dla nas panowie, powodzenia w dalszej karierze, fajnie by Was było jeszcze kiedyś w Lechu zobaczyć.

  49. Bart napisał(a):

    Pozostaje im życzyć powodzenia i liczyć że po latach fajnej kariery wrócą do Lecha.

    Kownaś na pewno ma potencjał na stanie się topowym europejskim napastnikiem. Wyciszenie, walka o swoje i brak bycia traktowanym jak „cudowne dziecko” może mu faktycznie bardzo pomóc.

    Ciekawi mnie jaki jest rzeczywisty potencjał Kędziory. Ma bardzo cenne cechy takie jak wybieganie, waleczność i cechy przywódcze, ale imo techniki mu trochę brakuje. Ciekawe jak sobie poradzi i jak potoczy się jego kariera. Piszecie że klub mało za niego dostaje, a ja uważam że w tej chwili najwidoczniej taka jest jego realna wartość. Pamiętajmy, że on ma już 23 lata i w jego ostatnich dwóch sezonach nie bardzo było widać by się znacząco rozwijał.

  50. 07; napisał(a):

    Dawid, Tomek – dziękujemy. W Poznaniu zawsze jesteście mile widziani.

  51. jabu napisał(a):

    Dzięki za wszystko i powodzenia na chwałę Waszą i wielkiego Lecha

  52. Alan napisał(a):

    W Sampdorii gra też inny wychowanek Lecha – Bereszyński. Chociaż okazał się Judaszem, to i tak promuje lechowe szkolenie za granicą.

    • Franco napisał(a):

      No właśnie. Nie wiem większość zauważyła, ale Kędziora gar na tej samej pozycji co Bereszyński. Tak na prawdę to będzie między nimi rywalizacja. Mam nadzieję, że ten drugi za dużo sobie nie pogra, albo jeszcze lepiej jakby Sampdoria go odstrzeliła, jeszcze tego lata gdzieś na jakieś zadupie.

  53. Biniu napisał(a):

    Smutno mi się zrobiło bo dotarło do mnie , jak wielkie zmiany zaszły w Lechu. Czasem sam się denerwowałem na Kownackiego , Kedziore i Bednarka itd.ale zawsze to byli Nasi Kownaccy , Kedziory i Bednarki . Teraz wyjechali i trzeba wierzyć w nowych wychowanków i transferowiczow. Oczywiście wierze ale jakiś etap się skończył.

    • Grimmy napisał(a):

      No niestety tak się sprawy mają, gdy się chce być kuźnią talentów. Fajnie by było, gdybyśmy stali się takim klubem produkującym taśmowo talenty na skalę europejską, jednak nie chciałbym aby wyciągano od nas masowo wychowanków zanim ci zdążą zaprezentować się naszej publiczności, zanim będą w stanie odcisnąć piętno na zespole i dać się zapamiętać, coś wygrać dla nas. A tak może się stać, jeśli nasi wychowankowie będą odnosić sukcesy za granicą i stanowić o sile swoich zespołów, jeśli przejdą pozytywnie weryfikacje mocniejszych lig. Jeśli tak się stanie, to zamiast jak jest teraz, gdzie nasi wychowankowie opuszczają Lecha mając 20-23 lata, będą odchodzić w wieku 17-19 lat za większe pieniądze niż teraz ich puszczamy. No, ale coś za coś…

    • kibicinowroclaw napisał(a):

      Bardzo optymistyczna wizja. Mam nadzieje ze za tymi pieniedzmi pojdzie wyzszy poziom sportowy,regularna gra w Europie i to ze wychowankowie beda cieszyli nas swoja gra przez jakis czas.

  54. jarecki9 napisał(a):

    Dzięki za te wszystkie mecze w Lechu i wielu sukcesów w kolejnych klubach

  55. Jezol napisał(a):

    Powodzenia
    I wielu sukcesów w dalszej pracy w nowym otoczeniu

  56. MW napisał(a):

    Podpisali! Powodzenia chłopaki z Bułgarskiej!

  57. junior napisał(a):

    Powodzenia! Dzięki.

  58. Marcin86 napisał(a):

    Powodzenia chłopaki!!

  59. Alcatraz napisał(a):

    Powodzenia!!! Rozwoju oraz owocnej gry w kadrze A!!!

  60. stowoda napisał(a):

    Co to znaczy „na rynku” gdy „firma wiarygodna” i nie wciska partnerowi bubli.
    Lech ze „sprzedaży najemników” ( dobrych zresztą) przeszedł na sprzedaż wychowanków i co trzeba podkreślić „nie za czapkę sliwek” co też dobrze świadczy o Bednarku, Kownackim czy Tomku Kędziorze.
    Teraz trochę „posiedzą na ławce” ( a może i nie). Na bank będę sprawdzał co kolejka Serie A jak się powodzi Kownasiowi ( może szybko wskoczy do składu bo odchodzą stamtąd podstawowi napastnicy Muriel i Schick) i Kendziemu ( ma chłopak charakter więc i on pewnie szybko „zatrybi”). Bednarek – nie oszukujmy się trochę poczeka.
    Powodzenia chłopaki !

  61. Siódmy majster napisał(a):

    Już sam artykuł jest wzruszający,a po przeczytaniu Waszych komentarzy rozkleiłem się zupełnie i łezki zaszkliły się w oczach.Żegnamy naszych chłopaków jak ojciec gdy jadą w daleki świat.Dziękujemy za to,że różnie bywało ale nigdy nie odpuszczali,zawsze walczyli na maksa i dawali z siebie wszystko.Rozsławiajcie imię Kolejorza, który zrobił z Was PIŁKARZY,stańcie się gwiazdami swych klubów i polskiej kadry.A jak się nie uda albo przyjdzie czas na sportową emeryturę pamiętajcie skąd jesteście i wróćcie do Poznania.Na Bułgarską 17.Czyli do DOMU,którym dla Was ten stadion na zawsze już zostanie.

  62. El Companero napisał(a):

    kolejne 5 baniek za dwóch młokosów wplynie na konto klubu, tylko chwalić. Kownacki mądrze wybrał, dobry kraj i klub. Cena też super dla nas. Ale to że Kędziora wybrał ukrainę i poszedł za grosze pokazuje tylko że zarowno on jak i jego menago chcieli tylko zarobić. Byle gdzie iść byle tylko odejść. Za rok dwa wroci z Kijowa, tam kariery nie zrobi. Łatwo mu nie będzie.

    • zawisza napisał(a):

      Kadar daje rade, Teo po kontuzjach mimo wszystko też sie odnalazł tam jako tako, co zaowocowało przejściem do Anderlechtu a nie Lechii Gdańsk, czy Wisły Płock, wiec nie wiem czemu Tomkowi miałoby sie nie udać. Jasne, może sie nie udać, ale równie dobrze może zrobić krok na przód, Dynamo Kijów jest jednak półke wyżej niż Lech (odnoszą wieksze sukcesy na arenie miedzynarodowej, jak i w swoim kraju) wiec nie wydaje mi sie że jest to krok w tył. 1,5 bańki za niego to też kwota nie mała, biorąc pod uwage, że ma rok do końca kontraktu, ostatnio nie zachwycał i jest starszy niż Bednarek czy Kownacki. Paradoksalnie może wyjść najlepiej z tej trójki, bo bedzie miał najmniejszą konkurencje na swojej pozycji.

  63. kibicinowroclaw napisał(a):

    Obu za rok konczyly sie umowy, mlodzi sa, utalentowani i to odpowiedni czas na kolejny krok i dalszy ich rozwoj bo w barwach Lecha juz sie ograli. Klub robi swietne i interesy i robi to tak by Ci chlopcy robili dalej kariery. Fajnie jakby zarzad wypowiedzial sie na temat inwestycji za te pieniadze bo w ich planach na pewno sie te kwoty przydadza.

  64. ant napisał(a):

    WIELKIE DZIĘKI ZARZĄD -BEDNAREK-KĘDZIORA-KOWNACKI TAK MA WYGLĄDAĆ KLUB Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA.JAK SIĘ MAJĄ PANOWIE KTÓRZY TAK KRYTYKOWALI TYCH SWOICH WYCHOWANKÓW. BRAWO JESZCZE RAZ BRAWO!!!!!!!! POWODZENIA CHŁOPACY

  65. bas napisał(a):

    Powodzenia Dawid,Tomek rozsławiajcie imię Lecha za granicą.

  66. Ekstralijczyk napisał(a):

    Dzięki i powodzenia.! 👏💪👍👌

  67. McLuke napisał(a):

    Widzę, że zarówno Sampdoria i Dynamo upodobały sobie naszych zawodników… We Włoszech polska kolonia Karol, Dawid no i jeszcze zdrajca Beleś, a na Ukrainie Kadar, Tomek no i wcześniej Teo :-) jest moc :-D

  68. Analityk napisał(a):

    Zycie Panowie i Panie….niestety…..takie to Nasz żywot……kiedyś i My „odejdziemy” ale przyjdą następni….i tak jak w życiu, tak jest w życiu sportowca……..

  69. Seba napisał(a):

    Róbcie wielkie kariery i pamiętajcie skąd jesteście. Ja chciałbym was zobaczyć jak wracacie i omagacie Kolejorzowi żeby był jeszcze lepszy. Dziś smutno, ale trzymamy kciuki za was i czekamy jak wrócicie na stare śmieci do domu

  70. Artur napisał(a):

    Wierze, ze Tomek tu wróci po opaskę kapitana. Życzę mu świetnej przygody i wielkiego sukcesu oraz szybkiego transferu do mocniejszej ligi.

  71. adamoss napisał(a):

    Cholera, Tomka szkoda. Dla mnie to jeden z niewielu Wojowników Lecha, który Poznań i Niebiesko-Białe barwy ma w sercu i głowie. Skromny, zawsze waleczny. Mam nadzieję, że na stare lata wróci do Lecha aby zakończyć tu karierę a moze i potrenować młodych. Tomek wielkie dzieki i powodzenia! Czekam na powrór.

  72. kibic007 napisał(a):

    Powodzenia!