Pełna lista uczestników I rundy kwal. Ligi Europy + wszyscy potencjalni rywale

We wtorek, 29 maja około godziny 23:00 wyjaśniła się ostatnia niewiadoma, bowiem właśnie wtedy zakończył się mecz ligi San Marino, Libertas – Tre Penne. Tym samym znana jest w końcu pełna lista uczestników I rundy kwalifikacyjnej piłkarskiej Ligi Europy sezonu 2012/2013 oraz wszyscy potencjalni rywale poznańskiego Lecha.

> Party Poker < Kolejorz dysponujący współczynnikiem 22,483, a więc najwyższym spośród wszystkich polskich klubów będzie w I rundzie kwal. LE drugim najmocniejszym zespołem wśród drużyn rozstawionych. Losowanie tej fazy rozgrywek oraz II rundy eliminacyjnej Ligi Europy sezonu 2012/2013 odbędzie się w poniedziałek, 25 czerwca, o godzinie 13:30 w szwajcarskim Nyonie. Tym samym tego dnia poznański Lech pozna nie tylko swojego rywala w I rundzie kwal. LE, ale także ewentualnego w kolejnej fazie. Dodajmy również, że mecze I rundy eliminacyjnej piłkarskiej Ligi Europy odbędą się 5 i 12 lipca (rewanże). W razie awansu Kolejorza do kolejnych faz, "niebiesko-biali" na pewno będą rozstawieni w każdej następnej rundzie kwalifikacyjnej. Kluby, które będą rozstawione w I rundzie kwal LE (na żaden z nich Lech nie trafi):

* – kolejność według współczynnika

Twente Enschede (Holandia) – fair play
KKS Lech Poznań (Polska)
Rosenborg Trondheim (Norwegia)
Elfsborg (Szwecja)
Kalmar FF (Szwecja)
Aktobe Lento (Kazachstan)
St. Patrick’s Athletic (Irlandia)
Stabæk (Norwegia) – fair play
FK Gomel (Białoruś)
Olimpi Rustavi (Gruzja)
FK Sarajevo (Bośnia)
Bohemians Dublin (Irlandia)
FK Senica (Słowacja)
NK Osijek (Chorwacja)
FH Hafnarfjardar (Islandia)
Levadia Tallin (Estonia)
Pyunik Erywań (Armenia)
Dacia Kiszyniów (Mołdawia)
FK Baku (Azerbejdżan)
Borac Banja Luka (Bośnia)
Metalurgs Lipawa (Łotwa)
Bangor City (Walia)
FC Differdange (Luksemburg)
Honved Budapeszt (Węgry)
Suduva Marijampole (Litwa)
FK Jagodina (Serbia)
MyPa (Finlandia) – fair play
SK Tirana (Albania)
Olimpija Ljubljana (Słowenia)
Renova Dzepciste (Macedonia)
Inter Baku (Azerbejdżan)
Rudar Pljevlja (Czarnogóra)
KuPs Kuopio (Finlandia)
Shkendija Tetovo (Macedonia)
Birkirkara (Malta)
EB Streymur (Wyspy Owcze)
Khazar Lankaran (Azerbejdżan)

Kluby, które będą nierozstawione w I rundzie kwal. LE (są to wszyscy potencjalni rywale Lecha):

* – kolejność według współczynnika

MTK Budapeszt (Węgry)
Metalurg Skopje (Macedonia)
FK Siauliai (Litwa)
Zimbru Kiszyniów (Mołdawia)
JJK Jyväskylä (Finlandia)
Flamurtari Vlore (Albania)
Cliftonville (Irlandia Płn.)
Torpedo Kutaisi (Gruzja)
FC Santa Coloma (Andora)
Llanelli AFC (Walia)
Crusaders Belfast (Irlandia Płn.)
Jeunesse d’Esch (Luksemburg)
Mura 05 Murska Sobota (Słowenia)
NK Celje (Słowenia)
Daugava Daugavpils (Łotwa)
Zeta Golubovci (Czarnogóra)
IBV Vestmannaeyjar (Islandia)
Trans Narva (Estonia)
Hibernians Paola (Malta)
Floriana (Malta)
Thór Akureyri (Islandia)
Ordabasy Shymkent (Kazachstan)
Zhetysu Tałdykorgan (Kazachstan)
Nomme Kalju (Estonia)
NSI Runavik (Wyspy Owcze)
Portadown (Irlandia Północna)
CS Grevenmacher (Luksemburg)
Gandzasar Kapan (Armenia)
FK Celik Niksić (Czarnogóra)
USV Eschen/Mauren (Liechtenstein)
Teuta Durres (Albania)
Vikingur Gota (Wyspy Owcze)
UE Santa Coloma (Andora)
Cefn Druids (Walia)
Shirak Gyumri (Armenia)
La Florita (San Marino)
Libertas (San Marino)

>> Przeczytaj więcej w dziale Liga Europy 2012/2013 (informacje, ciekawostki, terminarze)

Źródło: inf. własna
Fot: KKSLECH.com

64 komentarze

  1. tomek27 pisze:

    Nie ma zbyt silnych zepsolow ,ale 2 z Kazachstanu ,Kutaisi ,MTK czy Metalurg na pewno niewygodni,idealnie 2 z San Marino ,Andora czy. W.Owcze.Beznadziejne tez bylo Szawle z Litwy , z ktorymi grala 2 lata temu Wisla

  2. Dawid pisze:

    osobiście najbardziej będę zadowolony z wylosowania drużyny z Finlandii, Słowenii lub Luksemburga :) ale prawda jest taka że kogo wylosujemy tego musimy przejść :) to nasz obowiązek :)

  3. Kosi pisze:

    Niewiele brakowalo, abysmy znow grali z Khazarem. Fajnie byloby :D

  4. Pavvelinho pisze:

    Może nie ma zbyt silnych zespołów ale też trzeba zdać sobie sprawę że Lech nie będzie miał łatwego spacerku w drodze do fazy grupowej LE.

  5. tomek27 pisze:

    No chyba ,ze trafi na zesploy ,ktore wymienilem,wtedy bedzie spacerek

  6. tomek27 pisze:

    Dawid
    Dlaczego akurat Finlandia i Slwoenia ,ani blisko ,ani przeciwnicy nie jakos berdzo latwi? Do Finlandii np masz 1500 km i prom w miedzyczasie,to juz blizej do San Marino

  7. Andrew pisze:

    Prom :) nie myślisz chyba, ze pojechali by tam PKSem, ale zgadzam sie, ze im blizej tym lepiej.

  8. tomek27 pisze:

    Wiadomo ,ze samolot jak tak daleko,ale np Litwa czy Wegry ,to pewnie autokarem

  9. kbic pisze:

    w obecnej sytuacji kadrowej trzeba się modlić o jak najlepsze losowanie, po pierwsze nie mamy prawego obrońcy (Kikut, Wojtkowiak odchodzą), po drugie pewnie zagramy bez lidera Murawskiego (po Euro zapewne dostanie z tydzień wolnego) i najlepszego snajpera …

  10. MAREK pisze:

    nie można nikogo lekceważyć , zresztą Lech musi sie wmocnic a narazie nic niema , mnie to rozsmiesza ze podpisano kontrakt z Ślusarskim który nie strzela bramek i to ze napastnika nie potrzebują a oczka otworzą im sie szeroko , coś przewiduje ze sezon bedzie bardzo słaby z takim podejsciem.

  11. kks janek pisze:

    Jakiś zespół, który jest blisko. Wszystkie pod względem kibicowskim i piłkarskim są słabe!

  12. MATEUSZ B. pisze:

    wiecie co wam kurde powiem wam? kurde najłatwiejsza droga do puharuw to nie faulować kurde hehehehe i na fer pleju kurde jedziemy do ełropy

  13. Kamur pisze:

    ~ Mura 05 Murska Sobota ~
    To będzie nasz rywal, zobaczycie….

  14. 4o pisze:

    @MATEUSZ B. haha. Tak grajmy na fair play, nawet jakby Polska nie była w czołówce fair play.

    Co do rywali w LE, chciałbym aby to była drużyna z San Marino lub coś tego pokroju. Ale najważniejsze przejść tego rywala, a potem kolejnego i nastepnego….

  15. ss pisze:

    5 Lipca KOLEJORZ !!!!!!!!!

  16. MaPA pisze:

    Ludzie przecież my mamy grać w fazie grupowej LE i z tej grupy wyjść.Więc żadna z tych drużyn nie powinna stanowić problemu.Jedyne czego bym sobie i Lechowi nie życzył to wyprawy do Kazachstanu pod Chiński Mur.Na marginesie przypominam niektórym mecz naszej reprezentacji z San Marino w którym wynik po ciężkich staraniach na 1 – 0 ustanowiła ręka bodajże Furtoka.

  17. kbic pisze:

    MaPA kto powiedział że mamy wyjść z grupy? w obecnym stanie kadrowym sukcesem będzie awans do niej, w co ja osobiście nie wierze, ale zobaczymy co będzie. Na te chwile wychodzimy na pierwszy mecz w składzie Buric- Wołąkiewicz, Arboleda, Kaminski, Henriquez- Możdzeń, Trałka, Drygas, Tonev- Ubiparip, Ślusarski, na ławie Kriwec, Djuka, Kiełb i to by było tyle jeśli chodzi o wartościowych graczy. (zakładam że Murawski będzie odpoczywał po ME).

  18. MaPA pisze:

    kbic ten skład który podałeś nie jest najgorszy powinien wystarczyć na rundy eliminacyjne.A wyjście z grupy to powinno być jak amen w pacierzu.Oczywiście paru dobrych grajków przydałoby się.Do końca okienka jeszcze sporo czasu.

  19. Łysy pisze:

    Widzę, że co poniektórzy oderwali się od rzeczywistości. Ze składem, który mamy to będziemy się męczyć w 3 rundzie, a co dopiero przejście 4 rundy. Trochę pokory i więcej trzeźwego myślenia, bo niestety wiele klubów, które nie będą rozstawione w 3 i 4 rundzie, będą marzyć, żeby nas wylosować.

  20. MaPA pisze:

    MC i Juve też cieszyły się że wylosowały Lecha.Poza tym większość składu to ludzie którzy grali w LE lub w innych reprach swoich krajów.Doświadczenie jest i są ludzie którzy chcieliby coś osiągnąć.Sęk w tym aby Rumak to wszystko poukładał a będzie ok.Trochę optymizmu.

  21. Łysy pisze:

    Wiele zależy od losowania. Może być tak, że trafimy na słabych rywali i bez problemu awansujemy, ale niestety możemy w 4 rundzie trafić na: Feyenord, Dynamo Moskwa, Metalurg Donieck, Anży Machaczkała, Dynamo Bukareszt + zespoły z ligi mistrzów. Niestety z tymi rywalami nie mamy szans. Sam Samuel Eto strzeliłby nam 5 bramek :))))

  22. MaPA pisze:

    Myślę że jeszcze się wzmocnimy. Teraz Lech potrzebuje kasy więc może właściciel dojrzał do tego aby zarobić ją w LE.Jeśli chcemy aby Lech był obecny w pucharach to potrzebne są nakłady na zespół a Feyenord już miał z nami do czynienia.

  23. DługiKKS pisze:

    Zachęcam ze swej strony do typowania dla zabawy na kogo trafimy. Osobiście typuję:

    Zimbru Kiszyniów lub IBV Vestmannaeyjar

  24. Łysy pisze:

    Moje typy:
    NK Celje lub FH Hafnarfjardar

  25. Łysy pisze:

    Ale tak naprawdę to marzy mi się przeciwnik z Andory lub San Marino. Dobry wyjazd dla klubu, bo niedaleko, a sportowo dobry sparing strzelecki dla Vojo :))))))

  26. Kosi pisze:

    Łysy – ten drugi zespół nie może być bo jest rozstawiony.
    Typuję: JJK albo Ordabasy

  27. Łysy pisze:

    Kosi
    Sorki za pomyłkę. Dzięki, że zauważyłeś:)))
    Mój typ:
    Thór Akureyri lub NK Celje

  28. MaPA pisze:

    Zeta Golubovici zCzarnogóry.

  29. ss pisze:

    Moj we finale BVB :)

  30. Kakaesik pisze:

    Typuję Torpedo Kutaisi lub Daugava Daugavpils ;)

  31. 4o pisze:

    Jest 2,7% szans, że trafię, ale sprobuję- Hibernians Paola (Malta)

  32. kbic pisze:

    według mnie trafimy na drużynę z Kazachstanu

  33. tomek27 pisze:

    FK Siauliai z Litwy ,kiedys grala z nimi Wisla ,wiec jak bedzie podzial geograficzny bedziemy na pewno w tej samej grupie

  34. Guralesko pisze:

    jak dla mnie to Jeunesse d’Esch (Luksemburg) lub Portadown (Irlandia Północna)

  35. Przem1259 pisze:

    Ordabasy Shymkent lub Gandzasar Kapan:)

  36. kks janek pisze:

    Ja stawiam, że na tych trafimy:FK Siauliai (Litwa)

  37. bialy pisze:

    Suduva Marijampole :D

  38. Mouze pisze:

    FK Celik Niksić lub Daugava Daugavpils

  39. pedro pisze:

    Byle by blisko było na wyjazd.

  40. Bryndol pisze:

    Zimbru Kiszyniów lub Hibernians :P

  41. Kendzipl pisze:

    Ja stawiam że trafimy na kutsów czy jak tam się to nazywa :D Przynajmniej będzie zabawna nazywa w histori :p ale chciałem o czymś innym :p ciekawie by było jakby 4 polskie kluby awansowały do fazy grupowiej ligi europy :D

  42. rafal pisze:

    patrzac na te zespoly (nierozstawione) to zadna roznica na ktory trafimy

  43. błąd pisze:

    nie wiecie jak juniorzy starsi dzis?

  44. zibi pisze:

    Obserwacja z ostatniej chwili. Rozpoczyna się relacja z meczu Polska-Andora. Ludzie prowadzący relację mówią o 31 tys. ludzi na trybunach. Patrzę w plazmę 50″ i 1/2 stadionu Ległej wypełnioną. Jaka plazmę mam kupić aby zobaczyć 15/10 pojemności stadionu na meczu? Żarty,żartami ale zobaczcie drodzy spece od marketingu w Naszym kochanym Kolejorzu jak robi się właściwą reklamę!!!

  45. wielkikks pisze:

    U nas głów na stadionie wiecej a cyferka przy oficjalnej frekwencji niższa. Jak to możliwe :)

  46. Łukasz pisze:

    wiem, ze nie temat tu na to, ale słowa Rutkowskiego w odpowiedzi na list Wiary: Miedzy innymi już teraz transfer Łukasza Trałki. Chcemy sprowadzić co najmniej jeszcze jednego zawodnika do pierwszej jedenastki, który podniesie jakość jej gry, tak aby awansować do kolejnych rund Ligi Europy….odeszło 5 kluczowych piłkarzy z 1 jednenastki, a on chce nimi Trałką, i Bog wie czym jeszcze zastąpić, i grać niczym z ManC ? Panowie…przemiliczmy te słowa, odcinam się na jakiś czas od komentowania czegokolwiek…wała robią dalej…

  47. ss pisze:

    Jest 5 czer do 18 zostało wogole czasu w pon juz 11 przeleci a o wzmocnieniach nie słychac

  48. 4o pisze:

    Teraz Klimczak się odezwał – ,,Teraz mamy nowych kandydatów na gwiazdy”…

    Młody Rutkowski, Klimczak i Rumak mówią o realnych wzmocnieniach, a nie uzupełnieniach. Problem w tym, że nie wiadomo ile będzie transferów….

    Chyba będą kupować piłkarzy mało znanych, ponieważ wspominają o początkach Semira, Lewego i Rudiego… No zobaczymy, czy z podobnym skutkiem.

  49. ss tel. pisze:

    W mediach moze cisza przed burza . Transfery beda od przyszlego tygodnia cos mi sie wydaje albo wiem. 5 lipca za miesiac czy redakcja wie kiedy beda informacje zwiazane z biletami i akademia w Wronkach a takze czy jakis z ME bedzie trenowac z pierwsza druzyna (cierpka i linetty + wyp to wiem). kKomu w przyszlym sezonie konczy sie kontrakt ( napewno buric i luis i djuka to wiem :) ).

  50. hyena pisze:

    codziennie po robocie siadam przed kompem z nadzieja ze ujrze info ze kupili kolgos ze jest fajny transfer a tu cieniutko.zreszta co sezon tak sobie mowie i zawsze jestem zawiedziony.szkoda…

  51. wielkikks pisze:

    Mamy transferowy HIT Saganowski w Legii :) To są dopiero transfery ! To się nam chłopcy z Warszawy wzmacniają :)

  52. wielkikks pisze:

    Tak się zastanawiam czy w perspektywie takich transferowych kwiatków u naszych warszawskich kolegów, szprzedaży w trakcie sezonu piłkarzy z pierwszej jedynastki, sprowadzania drogiego szrotu z zagranicy i wzmacnianiem zespołu Saganowskim można narzekać na politykę transferową Lecha.

    Takie szumne zapowiedzi, rekordowe zyski, podobno największy w historii wielomilionowy budżet. Po prostu krezusi :) a sięgają po Saganowskiego. Aż strach się bać :)

  53. kbic pisze:

    wielkikks tyle że Saganowski strzelił więcej bramek w spadkowiczu z łodzi, niż Ubiparip i Ślusarski u nas, poza tym rywal z warszawy się nie osłabił tego lata, a my znacząco , więc nie wiem co chwalić w tej naszej polityce …

  54. ss pisze:

    KOmu kończa sie kontrakty w sezonie

  55. aaa pisze:

    kiedy bedzie podzial na koszyki i czy w ogole bedzie? Wszystko przed losowaniem w poniedzialek czy jest szansa ze dowiemy sie tego wczesniej?

  56. KKSLECH.com pisze:

    Jak już, to raczej w poniedziałek rano. UEFA zasiedziała się na Euro i szczerze mówiąc w dupie ma LM i LE. Dla nich kwalifikacje to nie jest żadna atrakcja.

  57. Dzagud ; ] pisze:

    Sorki, że zmieniam temat, ale mam pytanko do redakcji i userów :)
    Oglądałem materiał filmowy na oficjalnej stronie z drugiego dnia obozu we Wronkach i w migawkach oprócz Trałki i Lovrencsics’a widać czarnoskórego zawodnika. Nie jest to na pewno Arboleda, ani Henriquez. Wiecie może coś na ten temat ?

  58. KKSLECH.com pisze:

    Wiktor Bagiński.

  59. Dzagud ; ] pisze:

    To jeszcze wszystkiego nie wiem o naszym LECHU :)
    Tego np., że Bagiński jest czarnoskórym graczem w szeregach naszej druzyny nie wiedziałem.
    Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam :)

  60. johny pisze:

    Ja też trochę zmienię temat. Pytanko.
    Wiadomo coś o karnetach, cenach itd.? W innych klubach już sprzedaż zamknięta powoli się kończy, a u nas cicho.

  61. tomek27 pisze:

    Chyba nei bedzie podzialu na koszyki w eLE ,bo UEFA podala do eLM, a o LE milczy ,Slask oczywiscie w grupie z Kazachami ,Azerami i Armencami + Mistrz Bulgraii i malinowe nosy jada do domu,czego sczerze mowiac im nie zycze ,niech ugraja jakies pkt dla Polski

  62. tomek27 pisze:

    koszyk Lecha
    Żetysu Tałdykorgan (Kazachstan)

    Metalurg Skopje (Macedonia)

    Zeta Golubovci (Czarnogóra)

    Teuta Durres (Albania)

    Jeunesse Esch (Luksemburg)

    Kalju Nomme (Estonia)

  63. maro pisze:

    Nic nie wiem z tego losowania ale na Zychetsu chyba nie trafimy

  64. maro pisze:

    Bo gra z Tarazem