Transferowy kocioł (lato 2024): 2 z 6

Transferowy kocioł (lato 2024) – Plotki, przypuszczenia, a przede wszystkim konkrety, ważne informacje i kształt kadry Lecha Poznań na rundę jesienną sezonu 2024/2025. Od początku maja aż do końca sierpnia wszystko w jednym miejscu, zgodnie z oczekiwaniami społeczności.

null Plotki do klubu:

null 21.05.2024 – Joao Mendes (O Jogo)
null 24 lata, lewy obrońca, FC Porto B, kontrakt do 30.06.2024
null 23.05.2024 – Jens Olsen (KKSLECH.com)
null 49 lat, asystent trenera, FC Nordsjaelland
null 24.05.2024 – Angel Rodado (Meczyki.pl)
null 27 lat, napastnik, Wisła Kraków, kontrakt do 30.06.2025
null 29.05.2024 – Spotkanie z Piotrem Rutkowskim (KKSLECH.com)
null Jens Olsen nie przyjdzie, latem kilka transferów, kto ma wrócić z wypożyczenia, kto może odejść
null 05.06.2024 – Lawrence Ennali (Katowicki Sport)
null 22 lata, skrzydłowy, Górnik Zabrze, kontrakt do 30.06.2025 z opcją przedłużenia
null 07.06.2024 – Tomasz Pieńko (Meczyki.pl)
null 20 lat, skrzydłowy, Zagłębie Lubin, kontrakt do 30.06.2026
null 07.06.2024 – Olaf Kobacki (Meczyki.pl)
null 23 lata, lewy pomocnik, Arka Gdynia, kontrakt do 30.06.2027 z opcją przedłużenia
null 07.06.2024 – Karol Czubak (Meczyki.pl)
null 24 lata, napastnik, Arka Gdynia, kontrakt 30.06.2024
null 07.06.2024 – Arkadiusz Pyrka (Meczyki.pl)
null 22 lata, prawy obrońca, Piast Gliwice, kontrakt do 30.06.2025
null 07.06.2024 – Roberto Fernandez (Rueda Deportiva)
null 25 lat, lewy obrońca, Baltika Kalinigrad, kontrakt do 31.12.2024
null 16.06.2024 – Nikola Soldo (t-online.de)
null 23 lata, środkowy obrońca, FC Kaiserslautern, kontrakt do 30.06.2025
null 26.06.2024 – Sindre Tjelmeland (Aftonbladet)
null 35 lat, asystent trenera, IFK Goteborg
null 28.06.2024 – Altin Zeqiri (Orta Çizgi)
null 24 lata, lewy pomocnik, Rizespor, kontrakt do 30.06.2026
null 30.06.2024 – Adrian Lis (Meczyki.pl)
null 32 lata, bramkarz, Warta Poznań, wolny transfer
null 03.07.2024 – Ole Didrik Blomberg (Meczyki.pl)
null 24 lata, skrzydłowy, Brann Bergen, kontrakt do 31.12.2025
null 03.07.2024 – Alex Douglas (Fotbolldirekt.se)
null 23 lata, środkowy obrońca, Vasteras SK, kontrakt do 31.12.2024
null 05.07.2024 – Karel Pojezny (Meczyki.pl)
null 23 lata, środkowy obrońca, Banik Ostrawa, kontrakt do 30.06.2026
null 06.07.2024 – Louicius Don Deedson (Tipsbladet)
null 23 lata, skrzydłowy, Odense, kontrakt do 30.06.2027
null 09.07.2024 – Bryan Fiabema (Meczyki.pl)
null 21 lat, napastnik, Real Sociedad B, kontrakt do 30.06.2025

null Plotki z klubu:

null 14.05.2024 – Lista piłkarzy mogących odejść (KKSLECH.com)
null 31.05.2024 – Cracovia chce Filipa Bednarka (Meczyki.pl)
null 16.06.2024 – Maksymilian Dziuba może zostać wypożyczony do GKS-u Tychy (Głos Wielkopolski)
null 16.06.2024 – Mateusz Pruchniewski blisko wypożyczenia do Pogoni (Meczyki.pl)
null 16.06.2024 – Bologna zainteresowana Filipem Marchwińskim (Corriere Della Siera)
null 24.06.2024 – Goztepe Izmir zainteresowane Jesperem Karlstromem (Yeni Asir)
null 24.06.2024 – Ali Gholizadeh odrzucił ofertę z Esteghlal FC (TasnimNews)
null 06.07.2024 – Miha Blazić może odejść (Meczyki.pl)
null 08.07.2024 – Alan Czerwiński na testach medycznych w GKS-ie Katowice (Piłka Nożna)

null Mogą przyjść:

null Prawy obrońca
null Lewy obrońca
null Dwóch skrzydłowych
null Napastnik

null Przychodzą:

null 07.06.2024 – Potwierdzone powroty (KKSLECH.com)
null 13.06.2024 – Dominik Kubiak trenerem bramkarzy (KKSLECH.com)
null 05.07.2024 – Sindre Tjelmeland asystentem trenera (KKSLECH.com)
null 08.07.2024 – Alex Douglas w Lechu Poznań (KKSLECH.com)
null 09.07.2024 – Bryan Fiabema w Lechu Poznań (KKSLECH.com)

null Alex Douglas (Vasteras SK) – transfer gotówkowy
null Bryan Fabiema (Real Sociedad B) – transfer gotówkowy
null Filip Wilak (Ruch Chorzów) – powrót z wypożyczenia
null Maksymilian Pingot (Stal Mielec) – powrót z wypożyczenia
null Antoni Kozubal (GKS Katowice) – powrót z wypożyczenia
null Jakub Antczak (Odra Opole) – powrót z wypożyczenia
null Dominik Kubiak (Warta Poznań) – trener bramkarzy
null Sindre Tjelmeland (IFK Goteborg) – asystent
null Rafał Hejna, Bartosz Górecki – fizjoterapeuci

null Mogą odejść:

null Miha Blazić
null Filip Bednarek (zgoda na odejście)
null Nika Kvekveskiri (zgoda na odejście)
null Adriel Ba Loua (zgoda na odejście)
null Kristoffer Velde (zgoda na transfer zagraniczny)
null Filip Marchwiński (zgoda na transfer zagraniczny)

null Odchodzą:

null 23.05.2024Barry Douglas i Artur Sobiech odchodzą z Lecha (KKSLECH.com)
null 24.05.2024Rafał Janas odchodzi z Lecha (KKSLECH.com)
null 13.06.2024Maciej Borowski i dr Krzysztof Pawlaczyk odchodzą z Lecha (KKSLECH.com)
null 19.06.2024Maksymilian Dziuba wypożyczony do GKS-u Tychy (KKSLECH.com)
null 20.06.2024Mateusz Pruchniewski wypożyczony do Pogoni Siedlce (KKSLECH.com)
null 09.07.2024Alan Czerwiński w GKS-ie Katowice (KKSLECH.com)

null Rafał Janas (asystent trenera)
null Maciej Borowski (trener bramkarzy)
null Barry Douglas (wolny transfer)
null Artur Sobiech (wolny transfer)
null Alan Czerwiński (GKS Katowice)
null Maksymilian Dziuba (GKS Tychy – wypożyczenie)
null Mateusz Pruchniewski (Pogoń Siedlce – wypożyczenie)

null Przedłużone kontrakty:

null 29.05.2024Bartosz Salamon z nową umową (KKSLECH.com)

null Przewidywana kadra Lecha Poznań na jesień 2024 (po dwóch zawodników na jedną pozycję + juniorzy):

Bramkarze

Bartosz Mrozek
Filip Bednarek
Mateusz Mędrala

Obrońcy

Joel Pereira
?

Bartosz Salamon
Miha Blazić
Filip Dagerstal null
Antonio Milić
Alex Douglas
Bartosz Tomaszewski
Maksymilian Pingot

Elias Andersson
?
Michał Gurgul

Pomocnicy

Jesper Karlstrom
Radosław Murawski
Antoni Kozubal
?

Afonso Sousa
Ali Gholizadeh

Dino Hotić
Jakub Antczak

Filip Wilak
Kornel Lisman
?
?

Napastnicy

Mikael Ishak
Filip Szymczak
Bryan Fabiema

null Piłkarze niedostępni do 10 lipca
null Piłkarz obecnie kontuzjowany

null Kończące się kontrakty piłkarzy Lecha Poznań po sezonie 2024/2025:

null 30.06.2025 – Bartosz Tomaszewski
null 30.06.2025 – Joel Pereira
null 30.06.2025 – Miha Blazić
null 30.06.2025 – Filip Bednarek
null 30.06.2025 – Antoni Kozubal
null 30.06.2025 – Filip Marchwiński
null 30.06.2025 – Nika Kvekveskiri
null 30.06.2025 – Adriel Ba Loua
null 30.06.2025 – Mikael Ishak

null Humory w trakcie letniego okienka transferowego 2024:

(1/6) – Zadowolenie z transferów
(4/6) – Niepokój związany z sytuacją kadrową
(1/6) – Nadzieja na sukcesy w sezonie 2024/2025
(1/6) – Zaufanie do zarządu i działu skautingu

* – Dane na podstawie Waszych dyskusji w komentarzach czy w Śmietniku Kibica

null Ostatnia aktualizacja transferowego kotła (lato 2024):

9 lipca 2024, godz. 17:28

> Śmietnik Kibica – (komentuj nie na temat)

236 komentarzy

  1. KKSLECH.com pisze:

    Niewiele jeszcze konkretów, ale już czas ruszać z transferowym kotłem na lato 2024 (i tak jest później, niż rok temu). Gdyby ktoś z Was znalazł już gdzieś jakieś plotki – można wklejać.

  2. ArcheologPoznanski pisze:

    W przewidzianej kadrze nie ma Pingota?

  3. melon771 pisze:

    Zobaczymy co to będzie. Utrzymując Rząsową transferową skuteczność na poziomie 10%, miejmy nadzieję na transfery 70 do 120 zawodników.

  4. Mazdamundi pisze:

    Filip Bednarek, Alan Czerwiński, Nika Kvekveskiri, Adriel Ba Loua – zgoda na odejście.
    O tym nie wiedziałem. To jest oficjalne stanowisko klubu?

    • Ostu pisze:

      Zgoda na odejście tak…
      …ale kto złoży zadowalającą ofertę za tych grajków…
      Bo chyba za frytki ich nie oddadzą bo są za głupi, czas tych pacanów wpisać w straty – jak każda korporacja, która robi odpisy na utratę wartości aktywów – i NAPRAWDĘ pozbawić Kiboli wątpliwej przyjemności ich oglądania…

  5. Bigbluee pisze:

    Sobiech nowy kontrakt z podwyżką

  6. Sp pisze:

    Teraz zobaczcie jakby nasza sytuacja kadrowa wyglądała gdyby nasz wspaniały zarząd, szef skautingu i przede wszystkim dyrektor sportowy nie zlekceważyli zimowego okna transferowego tylko przed 15 stycznia na pierwszy dzień zgrupowania w Turcji analizując rundę jesienną sprowadzili chociażby TRZECH nowych, jakościowych graczy na pozycję, które w poprzednim roku najbardziej zawodziły lub po prostu były braki. Powiedzmy, że sprowadzamy lewego obrońcę, który potrafi lepiej bronić niż Anderson, środkowego pomocnika na pozycję numer osiem, który będzie łącznikiem między defensywą z Jesperem na 6, a ofensywnym pomocnikiem. Do tego napastnik za Sobiecha, ale taki mający ambicje wgrać rywalizacje z Kapitanem Ishakiem pokazujący miejsce w szeregu Szymczakowi dla którego Lech to za wysokie progi na dzień dzisiejszy.
    Dzięki tylko trzem zawodnikom nasza ławka rezerwowych nie wyglądała by tak ubogo wiosną, dawała by większe pole manewru na korekty w trakcie spotkań mając przecież możliwość 5 zmian. Wzmacniając zespół zimą za jakiś procent kwoty za występy w Lidze Konferencji, market-poll czy raty za Kamińskiego nasz nieomylny zarząd mógłby skupić się w rundzie rewanżowej nad negocjacjami z zawodnikami, którzy przyjdą w miejsce piłkarzy mających zgodę na odejście po tym sezonie. Kwalifikując się latem do eliminacji ligi konferencji mielibyśmy w klubie połowę mniej zmartwień gdyż do kadry nie trzeba by wprowadzać 6 nowych piłkarzy tylko np. 3.
    Już dzisiaj my kibice musimy głośno domagać się od Piotra Rutkowskiego i Tomasza Rząsy by nowy trener w obcym kraju, obcej kulturze miał komfort pracy już na pierwszym treningu.Oni muszą mu pomóc. Nie dajmy się propagandzie o najdroższej kadrze, opierając się na filozofii sprzedaży wychowanków, którzy jak wiemy nie są najlepiej opłacanymi zawodnikami. Nie jesteśmy Red Bullem by za nich mieć gotowych kolejnych piłkarzy z akademii nie tracąc na jakości więc sprowadzając zagranicznych piłkarzy logiczne jest, że przekonać ich możemy wypłatą bo jak nie to pójdą do Turcji, Chorwacji czy na Cypr.
    Transferowy kocioł więc teraz trochę o tym. W Cypryjskim Arisie Limassol gdzie właścicielem jest Białorusin dyrektorem sportowym jest Polak, co byście powiedzieli na taką kandydaturę za Rząse? Plotki transferowe nas grzeją i latem powinniśmy zrobić wszystko by Kownacki do nas przyszedł i na przykład Chodyna.Dwóch wychowanków, którzy nie nadwyrężą budżetu. Za Velde na lewe skrzydło mistrz Słowenii Egor Prutsev, zobaczcie sobię jego profil i oceńcie sami czy warto byłoby wydać 1,0-1,5 mln euro na takiego gracza, jak wam się chcę to zobaczcie sobię na ofensywnego pomocnika Cukaricki Belgrad,jest tam taki mały robocik (nasz profil to filigranowi piłkarze), z bodaj umową ważną do końca tego roku będący w wieku takim, w którym trafiali do nas Semir Stilić oraz Darko Jevtić. Pele ze Skórzewa do kasy klubu kokosów nie przyniesie, ale pewnie by starczyło na Igora Miladinovića. W klubie z Belgradu jest też lewy wahadłowy Cumić, ale mając Eliasa potrzebny ktoś konkretny na lewą stronę defensywy. W środku pola stawiając odważnie na Kozubala obok Jespera, prosi się o to by sprowadzić gracza o profilu Jakuba Piotrowskiego lub NeNe z ofensywnie grającej Jagiellonii. Nam brakuje kreatywności w środku pomocy przez to, że Lech Poznań w Ekstraklasie gra na dwie 6 z 🥕 na kierownicy, który na 10 często był 12 zawodnikiem rywala, a wycieńczony antybiotykami Ishak musiał głęboko wracać się do środkowego koła przez co brakowało jednego, dwóch zawodników w ofensywnej tercji boiska gdzie powinni zagrywać dobrze wyprowadzający piłkę obrońcy. Wiecie co ostatnio mi chodzi po głowie, zimą Stal Mielec chciała wypożyczyć młodego Dziubę, jest tam Pingot, a był Mrozek więc ktoś w klubie musi posiadać rozeznanie o Stali, która jest chwalona za napastników. Może jest tam osoba odpowiedzialna za napastników/ graczy ofensywnych i to właśnie takiego człowieka sprowadzić do Kolejorza. Co o tym myślicie🤔

    • Ostu pisze:

      Tak, oczywiście masz rację…
      No ale złotousty musiałby przejrzeć na oczy i zacząć od wywalenia Toma Drząsa…

    • Sp pisze:

      * ten wahadłowy to Luka Adzić, a nie Cumic

      • tomek27 pisze:

        A czy ten Prutsev nie jest czasem zawodnikiem Crveny ? Czy 1–1,5 mln na niego starczy … jakoś wątpię . Gość jest pewnie warty z 5 mln € . Fajnie tak sobie rzucać cyframi bez minimalnej wiedzy . Skąd akurat taka cyfra , jeśli można wiedzieć ? Poza tym co to dla niego za awans sportowy . O ile mnie pamięć nie myli , to mistrz Serbii ma stosunkową łatwą drogę do LM , a już na pewno do grupy LE

      • Sp pisze:

        Bo Crvena zvezda powiedziała, że jest wstanie go sprzedać za 1,5 mln euro.

      • tomek27 pisze:

        Skąd masz takie info. Szukam w necie i nic takiego nie znalazłem . A czy Celje nie ma jakiegoś pierwokupu i czym zawodnik w ogóle chciałby trafic na takie zadupie piłkarskie jak Polska ?

      • tomek27 pisze:

        Kownacki ma kontrakt ważny do 06.28r . Czy jest szansa żeby go Werder oddał za grosze ? To taka zabawa w FM . Takich zawodników można wyszukać setki , pytanie ilu z nich jest w zasięgu Lecha i ilu faktycznie chciałoby grać w Polsce . Byle 2 Bundesliga czy jakaś Austria i nikt Lecha nie wybierze

    • djwiewiora pisze:

      Chciałbym, żeby nasz nowy dyrektor sportowy też tak myślał,ale niestety Piotrek kolegów nie wyrzuci.. będziemy się męczyć z rząsa oraz młodych trenerów będzie „koordynował” skompromitowany Rumak.
      Gdyby chociaż rzasie się tak chciało, jak Tobie (celowo rząsa z małej),wtedy mogłoby to wyglądać inaczej.
      Obawiam się tylko, że będzie powtórka sezonów przejściowych za Żurawia i będzie 5 młodych w zespole do grania w pierwszym składzie. Bieda i zarząd w norze,bo przecież nowy trener niech się martwi…
      Ci do Dziuby to widać, że ma to coś,jednak jest zbyt filigranowy. Musi gdzieś grać więc dlaczego nie Mielec?

    • Pawel1972 pisze:

      >Powiedzmy, że sprowadzamy lewego obrońcę, który potrafi lepiej bronić niż Anderson<

      Takie cuda to w Biedronce, a nie w klubie Przegryw Rutkowski Poznań. Prezes Przegrywa może ściągnąć nawet 15 lewych obrońców, a i tak będzie niewielka szansa, że choć jeden będzie się do czegoś nadawał.

  7. bombardier pisze:

    @Sp – Super to wszystko opisałeś, super wykonałeś niełatwą pracę!
    Ilu z nas tak naprawdę analizuje inne ligi jak Ty?
    Chyba bardzo NIEWIELU!
    Rząsa, gdyby czytał TUTAJ, a przede wszystkim gdyby był mądrzejszy mógłby skorzystać z takiej ściągi!
    Z drugiej strony niech góra Lecha „PRACUJE” tak nadal – coraz
    bardziej zniechęca kibiców
    Mam cały czas wielki wk… do Rutków i życzę im WIELKIEGO
    BUM w tej stajni AUGIASZA na B-17!
    Niech rozpadną się jak SMOK WAWELSKI w drobne kawałki.
    Normalny, ZDROWY Lech zacząłby grać w B, czy A- klasie.
    I też nie STRACIŁBY nas kibiców!

  8. Krzysztof pisze:

    João Miguel Teixeira Mendes blisko Lecha. Lewy obrońca z FC Porto B. Oczywiście transfer bezgotówkowy.

      • Mario85 pisze:

        Jeśli gościa za darmo oddają z rezerw FC Porto to ewidentnie nie ma potencjału. Jeszcze żeby szedł do jakiegoś portugalskiego klubu, żeby tam się wypromować to może może. A jak idzie zagranicę, w egzotyczne dla niego kraje bo tam nikt go nie chciał nawet z czuba drugiej ligi to tylko pachnie niewypałem…

      • Didavi pisze:

        To bardzo logiczne, że na pozycję na której nie masz choćby jednego dobrego zawodnika, bierzesz gościa, który ma 24 lata i w całej tej swojej karierze w jakimkolwiek I zespole rozegrał tylko 4 mecze 90-cio minutowe. Bardzo logiczne. I obiektywnie w tych 3 meczach Porto w tym sezonie wypadł raczej pozytywnie, ale czy to wystarczy by tak ryzykować? Dlaczego oni zawsze muszą pod prąd. Zawsze bez logiki. Chyba, że oprócz niego, za Anderssona przyjdzie faktycznie bardzo dobry LO, wtedy możesz sobie ryzykować z takim Mendesem jeśli spodobał się Juskowiakowi. Ale wątpię w to.

      • mario pisze:

        kurde, bystry gość jesteś a takie za przeproszeniem i z całym szacunkiem – bzdury piszesz… Jak to ruch bez logiki??? Logika jest tak mocno widzialna, że aż kłuje w oczy!
        Jest TANIO!!!!!

        Przepraszam Didavi 🤝

      • Didavi pisze:

        Według Koźmińskiego z SF, temat był, ale Mendes do Lecha nie trafi. @mario jest tanio, ale chyba za drogo 🤣 i dobrze!

      • mario pisze:

        🤣🤣🤣
        👍

    • Grossadmiral pisze:

      Nie wiem jak gra ale na papierze to szału nie robi. Czy taki grajek jest lepszy niż Gurgul że może być pozyskany? Jedynym logicznym wytłumaczeniem jest to że Andersson też może odejść grać będzie Gurgul a Mendes jest brany na zasadzie tani może nie cienias ale nic fantastycznego żeby nie pultał że nie gra on tylko michaś

  9. Pawel1972 pisze:

    A klub już nie ogłosił, że Pingot nie wraca?

  10. Ekstralijczyk pisze:

    Joel Pereira wzbudza ogromne zainteresowanie, który ma atrakcyjne oferty na stole.

    via Maksymilian Dyśko, Głos Wielkopolski

    • marcinos pisze:

      Najwidoczniej piłkarz w polskiej lidze nie powinien grać dłużej niż jeden kontrakt. Piłkarze na kontraktach przedłużonych są sfrustrowani, że nie chciał ich nikt lepszy i jednocześnie nie mają motywacji, by wspinać się na wyżyny. Ishak, Karstrom, Milic. Jeżeli ktoś chce Joela, to wzorem rakowa kupić na jego miejsce dwóch z potencjałem i niech rywalizują.

      • 07 pisze:

        Moim zdaniem wcale ten Pereira taki mocny nie jest. I tak sezon przejsciowy, wiec oba boki obrony są do odbudowy. Na bokach defensywy był dramat. Czas na nowe twarze.

      • mario pisze:

        i myślisz, że nowe twarze będą lepsze?
        Bo ja już teraz wiem, że nie

      • 07 pisze:

        Jak juz wiesz teraz to idz do Piotrka i mu to powiedz oraz aplikuj na d.s. 🙂

      • mario pisze:

        nie muszę, on sam o tym wie.
        A co do aplikacji na DS, to przecież Ty piszesz, że Pereira wcale taki mocny nie jest i że boki obrony są do odbudowy…

      • 07 pisze:

        Ta liga jest tak śmieszna, że nie zatrzyma grojka który dobrze dośrodkowuje… Jeśli rywalizację wygrał średni Czerwiński to czas na reset. Boki obrony i pomocy plus napastnik to priorytety.

      • mario pisze:

        zgadzam się w 100 procentach

  11. mario pisze:

    zbliża się okres transferów, Lech potrzebuje nowych twarzy od groma, czyli powinien wydać dużą kasę, by uzupełnić i wzmocnić skład, więc opowiem Wam krótką i prawdziwą historię, która trochę mówi o Rutku.
    Mam dobrego kolegę, który jest taksówkarzem, jeździ w najtańszej nie-Uberowej firmie jaka kiedykolwiek istniała (dwójki, wiara z Poznania wiedzą o co chodzi). No i jakiś czas temu ten mój kolega dostaje klienta z B17. Podjeżdża, a tu mu wchodzi do auta, no kto? Oczywiście! Rutek! Jadą, gadka o niczym, bo tematu Lecha Rutek nie podejmuje, a raczej bardziej unika. Koniec kursu. Przychodzi do płatności. Kwota niska, bo nawet nie 20 zł. Do 19 brakowało 40 czy 30 groszy. Rutek daje te 19 zl i mówi reszta dla pana…
    Właśnie taki jest Rutek. Kutwa, skąpiec i dusigrosz. Ja idę do fryzjera, płacę 40 i zostawiam 50, a ten nic. Absolutnie nic. I my się później dziwimy, że kupują po taniości, że rozglądają się za wolnymi transferami, że biorą połamanych, chorych i poszkodowanych przez los???
    Syn swego ojca już taki jest, jak nie musi, to nie wyda więcej nawet jeśli może. Dlatego ja już nie liczę na fajne transfery, a na pewno nie w najbliższych dwóch okienkach. W tym klubie nie zmieni się podejście do kwestii sportowych. Raz po raz kupią kogoś za ok bańkę i to wszystko. Będą nas karmić fałszywymi kwotami tak, jak w przypadku Tiby czy Alego myśląc, że to łykniemy jak pelikany. Nic się nie zmieni, bo syn swego ojca nie dość, że ma taką a nie inną politykę zarządzania pionem sportowym klubu, to jeszcze gówno by spod siebie zeżarł.
    Miłego dnia.

    • tomek27 pisze:

      No ale z drugiej strony , Brom był najlepiej zarabiającym trenerem w lidze , nasza kadra zarabia najwiecej w lidze, Ishak to najlepiej zarabiający zawodnik w lidze , jesli wierzyć oficjalnym informacją Ali jest najdrozszym zawodnikiem w lidze , najwiecej wydajemy na akademię , mamy jakis skill lab za 150 mln zl . to wszystko troche przeczy ogolnie utartym hasłom ,ze Rutek jest skąpy .Raczej mało umiejetnie wydaję te kase . Z drugeij strony kto nie chcial przedłuzenia kontraktu Ishaka czy Kalstroma ? Ile jeszcze 15-20 lat temu sie mowiło ,ze nasza kopana pada przez brak szkolenia młodziezy itd

      • Pawel1972 pisze:

        „Brom był najlepiej zarabiającym trenerem w lidze”.

        A skąd ty to niby wiesz? Taki był najlepiej zarabiajacy, jak Amaral kosztował 1,5 mln euro, a Golizadek 1,8 mln.

  12. mario pisze:

    akademii nie licz. To oczko w głowie Rutka, właściwie jego dziecko. Inwestuje tam duże pieniądze, bo to w zasadzie jego biznes, mocno mi się wydaje, że gdyby miał z Lecha odejść, to z akademią byłyby niezłe jaja.
    Masz rację Brom był drogi ale jak policzysz Ivana, Żurawia i Rumaka, to okaże się, że summa summarum na trenerów nie wydajemy aż tak dużo. A i Duńczyk nie może być jakiś dziwnie drogi. Zresztą w tej kwestii Rutek miota się od ściany do ściany i masz rację, że tutaj Rutek kasę wydaje nieumiejętnie. Kontrakty? Jak kupujesz tanio, to kontrakty musisz podpisywać wyższe a i to wcale nie musi być regułą. Trudno spodziewać się, by topowy klub w lidze płacił zawodnikom na poziomie Zabrza. Poza tym już parę razy straciliśmy fajnego grajka, bo nie zaproponowano mu dobrej kasy: Prijowic, Nikolic, ktoś z Wisły co strzelał do kibiców szmaty (nie pamiętam nazwiska). Chodzi mi o to, że te kontrakty czy ich przedłużenia to koszt, który trzeba ponieść chcąc tanio kupić lub zatrzymać dobrego. Później w rezultacie polityki taniości, ci przedłużeni zawodnicy olewają sprawę, bo ich zmiennicy to tanie podróbki piłkarzy, którzy nie dają odpowiedniej jakości i w rezultacie konkurencji.

    • tomek27 pisze:

      No ,ale czemu akademii nie liczyć ? Gdybym ja mial klub w Polsce, a nie byłbym szejkiem , tez bym zacząl od akademii . i w nia inwestował spore środki . I sam zamysł akademii jest bardzo dobry .
      Jesli chodzi o trenerów , nie wiem czy taki Ivan był po taniosci , z tego co pamiętam był spory entuzjazm wsród kibiców . Nie wypalilo ,ale nie wypalił tez bardzo drogi trener – Nawałka .
      I nie mowie ze Lech ma płacic na poziomie Zabrza , ale placi lepiej niz Legia , Rakow czy Pogon ,wiec ciezko mowic ze jest skąpy . Totalnie sie to nie klei . I czy trzeba poniesc ten koszt ? Ktos skapy podziekowałby Ishakowi i wziąl grajka za 1/3 jego pensji .
      …a ten gracz to Carliots 🙂

    • mario pisze:

      akademii nie licz, bo to nie było lechowe od początku i o ile się nie mylę, mimo, że akademia jest w strukturach klubu, to chyba stanowi osobną jednostkę organizacyjno- biznesową. Gdzieś kiedyś czytałem, że gdyby Rutek zrezygnował z Lecha, to umowa jest tak skonstruowana, że odszedłby z akademią lub następny właściciel musiałby spłacić mu te akademię, co sprawia, że jest mało prawdopodobne, by znalazł się aż tak bogaty kupiec.
      Ivana chcieli kibice ale on nie zarabiał dużo, w dodatku był krótko.
      A że płaci lepiej niż Pogoń i Raków (bo wątpię by płacił lepiej niż szmata)? Tak jak pisałem, czymś trzeba skusić/zatrzymać grajków. Nie da się skąpić na wszystkim, bo się już w ogóle nic nie zarobi. Więc płace muszą być na jako takim poziomie. I ja nie mówię, że nie są, bo pewnie są. Ale jeśli chodzi o zakupy, to jest bida z nędzą. Po taniości i wciskanie kitu, ile to oni nie zapłacili. Później byle gazeta z Belgii, Portugalii czy Norwegii wyjaśnia tych gości. Skąpstwo przejawia się w zakupach. Rutek i tak jest już chory jak ma płacić wyższe pensje więc nie chce dodatkowo płacić za zakupy, chociaż by mógł. Koszty utrzymania są już porównywalne, bo się inaczej po prostu nie da, ale właśnie przez to skąpstwo szmata wzięła nam minimum 4 zawodników, w tym 3 dobrych i to jest tylko to, co pamiętam, a pamięć mam do dupy ( dzięki za Carlitosa 😀).
      Generalnie chodzi mi o to, że Lech, to teraz taki klub (nomen omen dzięki Rutkowi seniorowi), że stać go na to, by co roku kupować kogoś naprawdę jakościowego gdzieś za ok 2 mln i ze dwóch po ok 1 mln. Gdyby dołożyć do tego odpowiednią efektywność DSa, to w dwa/trzy lata budujemy mocny zespół, z którym co rok mamy puchary i dużą kasę. No ale żeby to osiągnąć, trzeba zainwestować także w zakupy, nie tylko w utrzymanie. Zresztą to utrzymanie jakości też Rutkowi nie wychodzi, ale to inna sprawa.

      • tomek27 pisze:

        Wiesz, to wszystko fajnie i ładnie wyglada na papierze i w teorii kazdy wie jak prowadzic klub i ile mozna a ile nie mozna wydac . Ciekaw jestem jak faktycznie wyglada to skąpstwo na transfery , bo mogłoby sie okazac,ze np w ostatnich 10 czy nawet 5 lat to Lech wydał najwiecej w całej lidze. Bede mial czas to zerkne jak to wygląda . Prawda jest taka ,ze jakos w polskich warunkach ciężko cos stworzyc na dłuzszą metę . Jest to pewnie po prostu brak kasy , bo dzisiaj 1 mln € nie znaczy nic w Europie a u nas to nadal szczyt

      • mario pisze:

        to się zgadza.
        Pamiętam jak niedawno szarpali się w Lechu o 50 tys euro przy transferze kogoś do nas. I nie chodzi już o to, że w ogóle chcieli przyciąć tę cenę, tylko o to, jak długo trwały targi o to. Trochę to śmieszne i trochę to smutne jednocześnie.
        Nasze wydatki na transfery na tle ligi pewnie nie wyglądają źle, bo w końcu Rutkowi zależy na grze w pucharach. Ale biorąc pod uwagę możliwości, to w wielu okienkach Rutek dał popis skąpstwa.
        Latem cięcie będzie koniecznością. Pewnie zimą również… Byle byśmy nie wpadli w taką zabójczą spiralę. Jeśli efektywność DSa utrzyma się na dotychczasowym poziomie, to z tej spirali możemy się nie wyrwać jeszcze przez 2-3 sezony. Wtedy z sezonu na sezon będzie coraz trudniej.

      • mouse pisze:

        Lech w skali ligi nie wydaje mało na transfery. Ale też z wielką konsekwencja wydaje NIEUMIEJETNIE i przepala setki tysięcy ojro w piecu amatorskiego do bólu pionu sportowego

  13. jerry21 pisze:

    Poruszyliscie ciekawy temat.
    Kolejne( nowe) kontrakty dla czołowych graczy Lecha.
    Niestety dotąd to raczej się nie sprawdzało.
    Pamiętam Arboleda po podpisaniu nowej bajecznej umowy znacznie spuścił z tonu. Był naszą ostoją w defensywie, a o przedłużeniu umowy zawodził kompletnie.
    Albo Amaral. To samo. Świetna gra u Skorzy, podpis na nowej um

    • Grossadmiral pisze:

      ale sprawdziło się raczej z przyczyn losowych Arboleda po kontuzji po prostu nie wrócił do wybitnej dyspozycji w momencie podpisywania kontraktu to był najlepszy obrońca w kraju. Ishaka przydusiła borelioza a w momencie przedłuzenia kontraktu to przeciez był przekozak jak na warunki klubu. Amaralowi po prostu nie było po drodze z Bromem czy na odwrót takich rzeczy się nie przewidzi.

  14. jerry21 pisze:

    *cd
    umowie i koniec jego formy.
    To już nie był ten Amaral , grał coraz gorzej aż w końcu odszedł.
    A Ishak, nasz kapitan.
    Nasza gwiazda. Dostał nowy, świetny kontrakt i się posypał.
    Wiem choroba, borelioza potem kontuzje. Ale to też już nie ten sam piłkarz. Niby walczy, się stara jednak chyba zdrowie już nie te.
    A jak spuścili z tonu Karlstrom, Milic.
    Też przedłużyli kontrakty.
    Nie wspomnę o Kvekve…
    Inny przykład Velde. Chciał odejść, klub mu nie pozwolił więc teraz ma wyj….e. Rzadko ma chęć do grania i ogólnie zawodzi.
    Nie wiem może pamiętacie kogoś kto w Kolejorzu po przedłużeniu umowy grał na wyższym poziomie? Mnie jakoś nikt nie przychodzi do głowy.
    Ale co robić? Nie przedłużać z kimś kto się wyróżnia? Puścić go a szukać kogoś nowego ambitnego?
    Trudno o dobre rozwiązanie.

    • tomek27 pisze:

      No ale wiesz co by było gdyby Lech pozwolił odejśc Ishakowi czy Kaltrsomowi za darmo ? Zobacz na jakiego niby -zbawce wyrasta Rebocho ,a ja jestem pewien ,ze gośc grałby dzisiaj jak cała ta nasza „ekipa ” i by było gadanie , po co z nim przedłuzali , przeciez było wiadomo ,ze gosc słabo broni 🙂

      • jerry21 pisze:

        @tomek27
        Zgadzam się. Teraz z Rebocho robi się zbawcę a wcześniej psy na nim wieszano. Pamiętam jak zawalił nam kilka meczy w pucharach ( np.Austria) W ofensywie dawał radę ale w obronie zdarzały mu się babole.

    • mario pisze:

      no właśnie, masz rację. To jest to, o czym wspomniałem w dyskusji z @tomkiem27, na utrzymanie zespołu idzie sporą kasa, ale idzie w błoto, bo ja nie pamiętam piłkarza, który po przedłużeniu kontraktu grał na takim poziomie jak przed przedłużeniem. Moim zdaniem, poza przypadkami losowymi spowodowanymi przez kontuzję czy chorobę, jest to wina czy przejaw złego zarządzania aspektem sportowym w klubie. Zawodnicy wiedzą, że kompletnie nic im nie zagraża, nawet konkurencja nie zagraża, bo zmiennicy kupowani są też po taniości i w związku z tym nie prezentują odpowiedniej jakości. I co z tego, że syn swego ojca płaci dobre pensje jak z drugiej strony tnie tak, że te dobre płace nie spełniają swego założenia i zadania? Takie trochę zamknięte koło.
      Dobrze opłacany zawodnik musi mieć jakościowa konkurencję i odpowiednie zapisy w umowie pozwalające go motywować i dyscyplinować. Jeśli chce dobrze zarabiać, to musi się na to godzić. Tak jest w każdym sporcie, w którym zarabia się duże pieniądze.
      A u nas tego nie ma, zawodnicy dostają dobre kontrakty, ( ich zmiennicy są już kupowani po taniości jako uzupełnienie kadry) i liczy się na ich profesjonalizm. I z roku na rok okazuje się, że to nie działa.
      Ja też pracowałem na kontrakcie i miałem różne w nim zapisy, czasami dziwne. I nie opłacało mi się być nieefektywnym. Zawodnikom też to się nie może opłacać

      • tomek27 pisze:

        no ale z tą rywalizacją ,ktora jest niby taka zbawienna tez bym nie przesadzał – przykład Milica . Przedłuzył kontrakt , rywalizacje miał – Salamon , Blazic i Dagerstal a zajazd zaliczył totalny .Drugi Pereira – stracił miejsce na rzecz Alana ,widziales jakąs sportową złość ?

      • mario pisze:

        złości nie widziałem w Lechu od dłuższego czasu. Oczywiście, sama konkurencja nie załatwi wszystkiego. Ale jest jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym czynnikiem rozwoju. Kolejnymi są zapisy kontraktowe, kultura organizacji, etyka pracy samego zawodnika. Milic zaliczył zjazd, został odstawiony od wyjściowego składu a w jego miejsce wskoczył zapewne dobrze pracujący na treningach Blazic, który przecież nie jest taki ostatni i wiele razy dawał radę. W ogóle stoperzy to dobry przykład rywalizacji, gdyby nie kontuzja Dagerstala. Pereira nie ma czego się obawiać bo Czerwiński wchodzi do składu i z niego zaraz wypada. Nigdy mu poważnie nie zagrażał i już nie zagrozi (i to nie ze względu na kończący się sezon).

  15. Jakub80 pisze:

    Ktokolwiek przyjdzie musi być bezwzględnie zdrowy. Bez historii ciężkich urazów. Póki co Rząsa raczył nas gościami co więcej są na L4 niz na boisku. Tak jak już kiedyś pisałem, potrzebni są zdrowi gnoje do zasuwania od pola karnego do pola karnego. Na tą ligę to wystarczy. No może ze dwóch takich co piłkę umie rzucić na wolne pole.

    • jerry21 pisze:

      @ Jakub80
      Pełna zgodność! Potrzeba zdrowych ludzi do zapieprzania. Nie piłkarzy do rehabilitacji, do naprawy. Nawet o mniejszych umiejętnościach ale w pełni zdrowych, takich którzy są w stanie zagrać w sezonie 90% spotkań

    • mario pisze:

      tacy kosztują.
      A już teraz wiemy, że kasy niet

      • Jakub80 pisze:

        Bez kasy też można. Przykład Masłowskiego z Jagiellonii. On potrafi ściągnąć na Podlasie interesujących piłkarzy. No ale Piotrek ma Rzase…

      • Pawelinho pisze:

        Jakub80

        Wszystko można tylko trzeba chcieć, ale jak masz figuranta w postaci „zerorząsy” na stanowisku, którego nie powinien pełnić to możesz CO NAJWYŻEJ liczyć na okrągłe zero transferów zimą, a latem ściągnie za całą kasę piłkarza lub piłkarzy, którego/których (nie)będzie dostępnych przez cały sezon 😉 Ja po ostatnich okienkach transferowych nie spodziewam się piłkarzy, którzy będą lepsi od tych jakich Lech ostatnio sprowadził. Jeżeli już do jakiegoś transferu dojdzie to raczej będzie on bez gotówkowy tzn ściągną piłkarzy, którym skończyły się umowy 30 czerwca.

      • Pawelinho pisze:

        *Rzecz jasna lepszych pasujących słabym poziomem do polskiej ligi żeby była jasność 🙂

  16. Ekstralijczyk pisze:

    Odnośnie Mendesa:

    „Z naszych ustaleń wynika, że temat jego przejścia do Lecha faktycznie się pojawił. Sprawdziliśmy to i w Polsce, i w Portugalii. Jak jednak słyszymy, rozmowy z polskim klubem nie zakończyły się powodzeniem i piłkarz do Poznania nie trafi.”

    VIA SportoweFakty, Piotr Koźmiński.

  17. smigol pisze:

    Dahmowy thanswer 🔥🔥🔥

  18. Szota Arweladze pisze:

    Amaral zajmował się winem, a czy ktoś wie czym parał się ten Mendes? Można mniemać, że pilotował odrzutowiec, był operatorem młota pneumatycznego lub rockmanem, gdyż jak podały sportowefakty, w Lechu nie dojdzie do głośnego transferu…

  19. Jakub80 pisze:

    Już internety donoszą, że Kajetan Szmyt jest na celowniku Jagi. Nasz Piotrek jak zawsze woli leczyć europejskich rekonwalescentów, na których mądrzy ludzie dawno postawili sportowy krzyżyk.

    • jerry21 pisze:

      Szmyta szkoda. Mógł przyjść zimą i przydałby się napewno wobec problemów Kolejorza ze skrzydłowymi. Czy byłby gorszy od Gholizadeha lub Hotica? O Szymczak u nie wspomnę nawet bo to żaden skrzydłowy a byliśmy w ostatnich spotkaniach skazani na niego.
      A tak Poznaniak Szmyt nam ucieknie niebawem. I będziemy żałować potem.
      Lekką ręką pozbywamy się polskich graczy a ściągamy zagraniczny szrot.
      Przykłady można mnożyć choćby Skrzypczak ostatnio. U nas nie dostał większej szansy, ustawiano go raczej jako 6-8 w pomocy, a okazuje się dobrym stoperem w Jadze.

    • El Companero pisze:

      Poznaniak, pewnie by chciał grać u nas ale i tak nie wiemy czy Rutek mu coś zaproponował. Wiec go taka Jaga też chce. Legła to juz nie mówię, bo ci by wzięli połowę wyróżniających się ligowców byle tylko dla nich strzelał bramki.

  20. Sp pisze:

    Lech obserwował napastnika z Czarnogóry. Aleksa Maras 22 lata w tym sezonie strzelił 14 goli w rodzimej lidze. 192 cm.
    Zapytałem o niego:
    Typowy strzelec, będzie bardzo dobry w skakaniu podczas rzutów wolnych i rzutów rożnych

    • Grossadmiral pisze:

      Jak na dryblasa z buraczanej ligi to nawet szybki, może z piłką przy nodze nie prezentuje się jak messi ale siłowa gra mu nie przeszkadza, schodzi do boku dogrywa i strzelać z dystansu się nie boi chociaz te strzały takie sobie. Szukali widać Ishako-podobnego zawodnika za tzw 5 zł z prowincji.

    • seba86 pisze:

      Kupić Kurminowskiego. 12 goli w tym sezonie w Zagłębiu, które grało sami wiemy jak… ostatnio któryś kolega rzucił te nazwisko w śmietniku jako pomysł na napastnika. Ktoś inny „wyśmiał”, a moim skromnym zdaniem to napastnik który grając jako nr strzeliłby w Lechu ok 20bramek w sezonie.

      • Grossadmiral pisze:

        12 goli w tym 3 w jednym meczu jakby tego nie liczyć 9 to tam jaj też nie urywa a dwa zagłębie też by chciało pewnie trochę grosza i co by go skusiło żeby do Lecha przyjść? wiedząc że gra Ishak albo promowany Szymczak. Za rok mu się kontrakt kończy jak postrzela do ktos go dobry wezmie lepiej zarobi a tak może stracić rok bo nie wierzę że Ishaka dadzą na ławkę. Zresztą bida w klubie 🙂 Prędzej rutek się zacznie łasić za pół roku jak go będzie można podpisać za friko

    • El Companero pisze:

      czyli taki drugi Handzic?

  21. Grossadmiral pisze:

    Wisła za Rodado woła podobno 2.5 banie euro sam zawodnik zapewne liczy na zarobki bardzo dobre. Nawet jakby zeszli do miliona euro według mnie płacenie takich pieniedzy i duzego kontraktu za 27 letniego hiszpana moze jednosezonowca to mocno ryzykowny ruch który po raz kolejny moze wyjsc bokiem bo ze strzela to nie znaczy ze jest jakis kozak. Mi się za takie pieniadze nie podoba

  22. 07 pisze:

    Uwazam, że duńczycy mogą pociągnąć kogoś z ligi duńskiej. Niekoniecznie z Koenhagi czy Mityland… . Tam mają rozeznanie, a finansowo pewnie tez ok.

  23. tomek27 pisze:

    Niestety , przyjdzie byle jaki Union czy Tuluza i wyłoży taką kasa . A gość przepadnie . Podobnie było z Hamulicem , gość jednej rundy . Dzisij całkowicie przepadł gdzieś w Rosji . Też kosztował 2,5 mln € , a tutaj mówiono że tyle nikt za niego nie da . Że max 1mln€ . Takie są realia . Kupić kogoś do Lecha nie jest takie proste

  24. Didavi pisze:

    Ja Wam powiem jak to będzie z tym Rodado. Lech złoży ofertę oficjalnie 500tys euro. Wisła odrzuci. To będzie koniec czerwca. Później pójdzie info, że Lech daje 1 mln euro. W rzeczywistości rzuci 600tys euro. Pojawi się też info, że Rodado ma oferty z innych klubów. To będzie połowa lipca. Nagle wielkie boom (!) Lech daje 1,5mln euro! W rzeczywistości rzuci 800 tys. Wisła to wyśmieje, bo będzie oczekiwać faktycznie tego 1mln, którego Lech tak naprawdę nie da. To będzie koniec lipca. Na początku sierpnia Rodado odejdzie do jakiegoś Arisu Saloniki za 900 tys.
    Nie wiem dlaczego, ale ta plotka od początku śmierdzi mi Helikiem 2.0. Wisła chce za niego duże pieniądze, mówi się o 2.5mln. Lech zawsze uznaje, że nie będzie płacił dużych pieniędzy za ligowców, a już tym bardziej z 1 ligi, więc będą zadzierać nosa, bo Wisła nie będzie wielkiemu Lechu stawiać warunków. Oczywiście sam Rodado nie jest wart takich pieniędzy o jakich się mówi. Osobiście wydałbym dużo na Pululu. Uważam, że to idealny napastnik do Lecha. A ta plotka z Rodado od początku zapowiada się na telenowelę i doskonałą wymówkę zarządu na opóźnianie transferów. Co do samego Rodado. Przez brak pucharów trudno będzie namówić dobrych zawodników z Europy. Jak mają ściągać kolejnych Anderssonów i Gholizadehów to zdecydowanie wolę sprawdzonego Pululu. Rodado to taki Ramirez vibe. Lepszy niż Szymczak. Mógłby się sprawdzić.

  25. bas pisze:

    Wezmą Wilczka jako 3 napastnika same zalety.Kończy mu się kontrakt ,36 lat więc idealnie wpisze się w miejsce Sobiecha bo nie będzie marudził że na ławce ma siedzieć ,a co za tym idzie to tanio no i najważniejsze zrobił karierę w Brendby pod okiem naszego duńczyka.Idealny zawodnik wyprofilowany dla Rutka.

  26. Levin_9 pisze:

    Rok temu Luis Fernandez strzelając 20 goli w 1 lidze i 3 wcześniej w Esie był „gorącym towarem” Wisły za miliony, ostatecznie za 550 tys. euro wylądował w Lechii, zdobył 6 goli i od października na L4 leczy obrzęk kolana. Rodado z 21 golami w lidze i decydującym w finale PP wart jest z 600 – 700 tys. euro, kto wyłoży więcej przepłaci. Chyba mniejszym ryzykiem jest Exposito za podpis i solidną pensję, legia podobno proponuje mu 600 tys. euro rocznie które dotychczas inkasował Josue

  27. LeposOnlyLech pisze:

    Nasz legendarny dział skautingu nie potrafi wyszukać dobrego napastnika w niższych ligach hiszpańskich lub z zespołów B z drugiej La ligi .Dlatego będziemy płacić za napastnika ponad milion euro bo takie struktury w wyszukiwaniu dobrych graczy sobię zbudowaliśmy przez lata pracy . Gratulację za kolejny wstyd i kłamstwa wmawiane nam przez lata ,patologia pełną gębą za naszą kasę z biletów. Piłka nożna to prosta gra tylko potrzeba mądrych zarządzających , których my niestety nie mamy w klubie. Nie dajcie się nabrać na żadne ruchy w drużynie bo to tylko ściema żeby nas kibiców i sponsorów dalej doić na kasę i wozić się po klubie i w mediach jak te wronieckie pionki.Najgorsze jest to ,że gdyby zrobili coś fajnego z Lechem byłyby sukcesy to cały Poznań nosił by ich na rękach i mieli by szacunek u nas kibiców na lata.Niestety oni wolą biedować,oszukiwać , snuć wizję o potędze żeby wyciągnąć z Twojego portfela ciężko zarobione bejmy.Banda oszustów.

  28. Jakub80 pisze:

    Nie mam pojęcia ile kosztuje Benjamin Kallman z Cracovii ale jego bym widział w napadzie Lecha w przyszłym sezonie. Problemem jest to ,że Piotrek nie wierzy w wewnątrzny rynek i sprawdzonych, zdrowych piłkarzy tylko woli zagraniczny szrot do podleczenia. A nóż coś wypali.

  29. Grossadmiral pisze:

    Mało wiarygodne źródło poinformowało na TM że Lech zainteresowany jest Mariusem Corbu z puskas afc. Rumun 22 lata ofesywny pomocnik wygasający kontrakt

  30. Lolek pisze:

    Prezes baru mlecznego „Rzepicha” św Piotr Rutkowski!

  31. Ekstralijczyk pisze:

    Piast chce za Pyrkę 1 mln euro lub coś w okolicach.

    Ciekawe czy Lech rozważa go w razie czego za Pereirę. (Głos Wielkopolski bodajże pisał, że jest nim duże zainteresowanie i ma atrakcyjne oferty na stole.)

  32. Ekstralijczyk pisze:

    Ciekawe za ile będzie chciała sprzedać Arka Czubaka.

    23/24 16 G 6 A
    22/23 21 G 5 A
    21/22 14 G 3 A

  33. Didavi pisze:

    Wraca Wilak, wraca Pingot to już 2 transfery z rutkowej listy. Za chwilę kadra będzie skompletowana. Po bilety i karnety biegiem!!!

  34. Didavi pisze:

    https://www.meczyki.pl/newsy/pilka-nozna/zawodnik-lecha-odrzucil-oferte-transferu-oto-pierwsze-decyzje-frederiksena-nasz-news/241764

    Bednarek zostaje. Rewolucja! Idzie nowe. Lech go w sumie mógłby sprzedać, ale Bednarek sobie uznał, że po co będzie odchodził jak może sobie posiedzieć. A jak zagra w jakimś meczu, to sobie postoi, na linii jak to ma w zwyczaju. I tak to się kręci w tym Lechu. Trwanie w bylejakości do końca kontraktów. W innych klubach potrafią się pozbywać balastu, w Lechu nie. Taka to będzie rewolucja. Wrócą młodzi, słabi zostaną i jedziemy dalej.

    • Ekstralijczyk pisze:

      Nie oszukujmy się.

      I tak nikt lepszy by nie przyszedł.

      Mrozek ma być nr.1 i nie ma prawa mieć rywalizacji.

      Takie są realia w Lechu.

    • Kaktus108 pisze:

      Lepszy swojski Bednarek, niż jakiś inny leszcz na tym samym poziomie. Mi tam nie przeszkadza jako dwójka. Żeby odszedł, to musiałby przyjść ktoś lepszy od Mrozka na 1 i wtedy Mrozek na 2 a to abstrakcja obecnie.

    • marcinos pisze:

      nie jestem jakimś wrogiem Bednarka. Pokazał, że potrafi grać przyzwoicie – jak dla mnie sa inne miejsca na wzmocnienia. Generalnie przebudowe zespołu najlepiej zacząć od wyeliminowania najsłabszych ogniw. W grze zespołowej słabeusz na boisku wyrządza bardzo dużą szkodę, ponieważ rywal gra na niego.

  35. Kaktus108 pisze:

    1. Temat Mendesa to już chyba umarł śmiercią naturalną.
    2. Ennali przyszedł znaleziony i namówiony przez Podolskiego. Daję szansę na ten transfer 5%
    3. O Rodado, to jest chyba lepsza bijatyka i Lech będzie musiał sypnąć, żeby go pozyskać, ale nie skreślam takiej możliwości.

    W dziale scoutingu to tam chyba przerabiają teraz listy potencjalnych transferów z kulawych do leczenia na szybkich, więc chwilę może im zająć.

  36. mario pisze:

    nawet pewnie nie zwracamy większej uwagi na własne słowa. Spójrzcie na to jak mówimy o tych co mają zostać a są – powiedzmy – jakościowo tacy sobie. Najświeższy przykład to Bednarek. Bramkarz co najwyżej średni ale raczej plasujący się w tej gorszej połowie populacji bramkarzy. I o to na informacje o tym, że ma u nas zostać mówimy: ok, lepszy i tak by nie przyszedł.
    Nie jest to przytyk pod adresem @Kaktusa 108, bo sam tak niedawno napisałem chyba w odniesieniu do Pereiry. Ale moim zdaniem tego typu stwierdzenie jest najlepszym dowodem na to, jak bardzo z biegiem czasu zmniejszamy wymagania i oczekiwania względem Lecha.
    Bo niby dlaczego nie miałby przyjść lepszy? Taki co stworzy co najmniej prawdziwą konkurencję dla Mrozka, by ten miał bodziec do dalszej pracy nad sobą, do dalszego rozwoju? Koniec końców to Mrozek też nie jest żadnym magikiem i też jest co najwyżej średni. Zwróćcie na to uwagę. Wszyscy już tak pierdolimy. A powinno być przecież tak, by kupować takich zawodników, którzy stworzą przynajmniej realną rywalizację do pierwszego składu, nie mówiąc już o tym, że powinno się celować zawsze w lepszych, jeśli się nie ma na danej pozycji kozaka. A u nas jest tak: Mrozka trzeba opchnąć, więc musi grać, ergo – zostawiamy w składzie innego średniaka. Albo szukamy PO tylko na sztukę, bo i tak lepszego od Pereiry za logiczne pieniądze nie znajdziemy. Więc zmiennik musi być gorszy, bo to tylko zmiennik. A my, kibice bardzo często podświadomie już myślimy podobnie. A przecież powinno być tak, że zarząd chociaż próbuje sprowadzać dublerów lepszych niż tych, których już się ma. Bo tylko oni stworzą realną konkurencję i warunki do rozwoju. Tylko tak zespół będzie się rozwijał. W Lechu przez brak takiego podejścia mamy stagnację. A najgorsze jest to, że my – kibice podświadomie zaczęliśmy myśleć tak samo…
    Wklejam ten post jeszcze do śmietnika, może ktoś pociągnie temat, jakoś go rozwinie.

    • Kaktus108 pisze:

      Napisałem, że nowy nr 1 na bramkę jest nierealny, bo Rutek przedstawiając dziennikarzom cele transferowe o bramkarzu nawet nie wspomniał.
      Masz rację, że oczekiwania co do transferów są bardzo niskie, ale ostatnio Lech sobie na to solidnie zapracował. Mam nadzieję, że szukają wzmocnień, czyli zawodników lepszych na dane pozycje niż obecni, ale to tylko pobożne życzenia. Praktyka wskazuje na 1 mocny transfer a reszta zapchajdziury i młodzi.

      • mario pisze:

        sorry, chodziło mi o słowa @Ekstralijczyka, ale rozumiem Twoje rozumowanie

    • Grossadmiral pisze:

      W śmietniku napisałem jacy to Polscy bramkarze są dostępni wyszło że dżem tak czy siak. Mrozka będą chcieli za rok pewnie opchnąć więc nikt lepszy nie przyjdzie a dwa jak ma przyjść obcokrajowiec i siedzieć to niech sobie siedzi Bednarek

      • olos777 pisze:

        W sumie to niech sobie wszyscy posiedzą!A jak!Niech sobie posiedzi Sobiech,niech sobie posiedzi Alan,niech sobie posiedzi Kvekve!Po co gdzieś nic nie robić,jak można nic nie robić w Lechu prawda?

      • Kaktus108 pisze:

        @olos777

        Pewnie każdy z nas by chciał, żeby słabe ogniwa wymieniać, a na poszczególne pozycje sprowadzać mocniejszych niż obecni, ale z tego co widzę większość patrzy po prostu realistycznie na rutkowszczyznę i po tylu latach i oknach transferowych już mniej więcej wiadomo czego się spodziewać.

      • Grossadmiral pisze:

        Nie o to mi Olos chodzi tylko o rynkowe realia i smutną rzeczywistość

      • mario pisze:

        wiem,
        Bednarek to tylko przykład. Ja chciałem zwrócić uwagę na trochę szerszy problem, który tak naprawdę jest kontynuacją mojej myśli, którą Redakcja kiedyś podchwyciła jako inspirację do artykulu, a która wg mnie potwierdza, że pod wpływem chorej polityki syna swego ojca – kibice stają się coraz mniej oczekujący i wymagający. Z drugiej strony zachodzi wyraźną polaryzacja wśród kibiców: jedni się radykalizują (Rutek wypierdalaj), a drudzy się rozmiękczają i przestają oczekiwać i wymagać najlepszego. Aczkolwiek taka postawa przyjmowana jest praktycznie podświadomie albo inaczej: z bólem serca na podstawie realiów, nie zdając sobie sprawy z tego, że to takie post-rutkowe myślenie.

      • Kaktus108 pisze:

        Dobrasz zasiał to ziarno 😉 i teraz w większości podświadomie obniżamy poprzeczkę oczekiwań wobec Lecha.

      • Grossadmiral pisze:

        no ale co innego wymagania a co innego rozsądek ok oczekuje dobrego młodego bramkarza z Polski z doświadczeniem pasuje do tego Grabara no ale pomijając już nawet jego chęci gry tutaj to 13 baniek euro trzeba było wydać na niego jak to się ma do realiów i wymagań? nie ma połączenia. Lech nie umie w bramkarzy

    • Didavi pisze:

      Celne spostrzeżenie @mario Ja nie pojmuję zwrotu „nikogo lepszego nie sprowadzą” albo „nikt lepszy tu nie przyjdzie”. Już naczytałem się tutaj, że Sobiech na trzeciego może być, bo lepszego nie znajdą. Niektórzy sami usprawiedliwiają minimalizm klubu (i to nie do Ciebie @Ekstralijczyk konkretnie) to do ogółu. Piłkarz, którzy przychodzi ma być jedynką, nie na liście scoutingowej tylko jedynką do grania, a nie nr. 2/3 na pozycji. To ci którzy tutaj są mają się martwić o skład. Dla mnie Bednarek to poziom Czerwińskiego. Tylko czekać, aż Czerwiński uzna, że on też w sumie to zostanie i co też będziemy czytać, że w sumie to…

  37. Didavi pisze:

    Ennali. Świetny wybór. Bardzo dobry, perspektywiczny piłkarz. I szybki!
    P.Koźmiński podaje kwoty jakie Górnik oczekuje za niego. Ponad 2 mln euro. Nic dziwnego.
    A Lech może zaoferuje 600tys, może 1mln. Dziękujemy. Następny proszę.

    • Kaktus108 pisze:

      Będą chcieli na nim zarobić tak jak na Yokocie, który kosztował ich 30 tys. euro a opchnęli do Genku za ponad 2 mln. Taki sam myk pewnie zrobią z Ennalim, którego kupili za 40 tys.

      • Didavi pisze:

        I to jest oczywiste. I to wcale nie jest wygórowana kwota za 22 latka po bardzo dobrym sezonie i tym co pokazał. To Lech zatrzymał się w czasie z kwotami transferowymi. Europa już dawno uciekła. Czechy, Węgry, Serbia nie mówiąc o lepszych ligach. Tam się wydaje 2 mln na jednego i takich Ennalich sprowadza się 4/5 w okienku. A u nas na jednego nie ma. Milion to wielka, trudno przekraczalna granica. Lepiej wydać na kontuzjowanego Gholizadeha albo „mamy Wilaka” niż na 22 latka z bardzo dużym potencjałem i pasującego do tego co niby mamy grać i kogo chce Frederiksen.

      • Kaktus108 pisze:

        No tak kolorowo w naszej części Europy to nie jest, ale kilka klubów nam odjeżdża i to dosyć szybko.
        Zrobiłem sobie takie zestawienie za sezon 2023/24 dla wszystkich 18 państw postkomunistycznych pod kątem zawodników kupionych za >1 mln euro. Na podstawie Transfermarkt, więc oczywiście kwoty mogą być negowane, no ale przynajmniej jest wspólna miara.

        1. Tylko w 7 z 18 krajów kluby dokonały zakupów przynajmniej jednego zawodnika za >1 mln euro (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Polska, Rumunia, Serbia, Węgry)

        2. Tylko 12 klubów w tych 7 krajach kupiło przynajmniej jednego zawodnika za 1 mln euro lub więcej, w tym dwa z Polski (Raków i Lech)

        3. W tych 12 klubach kupiono w sumie 35 zawodników za >1 mln

        4. Tylko 4 kluby z takich, które kupowały tak drogich zawodników wydały ogółem na transfery więcej niż zarobiły na sprzedażach w tym samym sezonie (Ferencvaros, CSKA Sofia, Raków i Rapid Bukareszt)

        5. Najwięcej zawodników powyżej 1 mln euro kupiły:
        – Slavia Praga (7 takich graczy), najdroższym był David Zima za 4 mln
        – Ferencvaros (5) – najdroższy Cristian Ramirez (2 mln)
        – Sparta Praga (5) – najdroższy Jan Kuchta (2,5 mln)
        – Crvena Zvezda (4) – najdroższy In-Beom Hwang (5,5 mln)
        – Dinamo Zagrzeb (3) – najdroższy Mauro Perkovic (2 mln)
        – pozostałe 7 klubów kupiło 1, lub 2 zawodników za przynajmniej 1 mln. W tej grupie jest Lech (Gholizadeh 1,8 mln) i Raków z (Crnac 1,3 mln i Yeboah 1,5 mln)

        6. Najdrożsi zawodnicy kupieni w tych 12 klubach:
        – In-Beom Hwang (5,5 mln) Crvena Zvezda Belgrad
        – Cherif Ndiaye (4 mln) Crvena Zvezda Belgrad
        – David Zima (4 mln) Slavia Praga
        – Kwadwo Duah (3 mln) Ludogorets Razgrad
        – Jan Kuchta (2,5 mln) Sparta Praga
        – pozostałych 30 zawodników kosztowało w przedziale 1-2 mln euro

        7. Wśród tych 12 klubów, które kupowały zawodników za więcej niż 1 mln euro, sumarycznie na transfery wszystkich zawodników najwięcej wydały:
        – Crvena Zvezda – 14,4 mln
        – Slavia – 12,3 mln
        – Sparta – 10,8 mln
        – Ferencvaros – 9,3 mln
        – Dinamo Zagrzeb 6,2 mln
        – Raków – 6 mln
        .
        .
        – Lech 2,2 mln
        – Hajduk Split 1,1 mln

        Robiłem też podobne zestawienie dla Skandynawii i tam jest kilka klubów, które zdecydowanie wyprzedzają w wydatkach prawie wszystkie kluby z krajów postkomunistycznych. Na przykład taki Mydtjyland wydał na transfery 20,1 mln i kupił 6 zawodników za >1 mln, w tym Dario Osorio za 5,2 mln.

      • Didavi pisze:

        Ciekawe. Jasne, że mówię o najlepszych klubach z tych lig/krajów. Ale podobno my też takim klubem jesteśmy. Tylko, że… podajesz przykład Gholizadeha 1,8mln euro, bo tyle podał Lech, ale nie jest to kwota rzeczywista. Lech za niego tyle nie zapłacił. Chyba nigdzie oficjalnie nie padła dokłada kwota, ale nawet Redakcja pisała, że w Belgii śmieją się z tych 1,8mln. Naturalnie kwoty w innych krajach też mogą być przekłamane. Ale szanuje za sprawdzenie, bo ja to wszystko z głowy, czyli z niczego.

      • Kaktus108 pisze:

        Tak, napisałem, że kwoty mogą być negowane, bo są z TM, natomiast one bardziej mogą być korygowane w dół niż w górę.
        Mnie najbardziej zaskoczyła Crvena Zvezda z tymi dwoma zakupami za 5,5 i 4 mln oraz ogólnymi wydatkami 14,4 mln. Trzeba tu jednak wspomnieć, że w tym samym sezonie sprzedali zawodników za prawie 30 mln.
        Drugie zaskoczenie to Dinamo Zagrzeb, bo sprzedali za 40 mln a kupili tylko za 6.
        Ogólnie to bardzo daleko nam odjechało tak z 6-7 klubów w krajach postkomuny i ok. 7-8 w Skandynawii, głównie w Danii.

    • Grossadmiral pisze:

      dlatego sam rutek mówi że rozmowy z klubami z ekstraklasy są cięzkie bo za frajer albo pół ceny nikt im nie chce sprzedać

      • tomek27 pisze:

        Nikt nie chce to oczywiste tym bardziej jak są chetni za lepszą kase . Pytanie czy nasze czolowe kluby ,w tym Lecha , stac na wydanie takiej kasy ? Przy budzetach 30-35 mln € , wydanie 2-3 mln € na jeden transfer wydaje sie abstrakcją

      • tomasz1973 pisze:

        Pytanie jest też takie czemu Lech nie umie znaleźć zawodnika tak jak Górnik za 30 tys eur? A ci za 1,8 mln to zwykli połamańcy?

      • Grossadmiral pisze:

        tylko że on miał gdzieś górnika tylko zadzwonił podolski i go namówił na grę tak by nie przyszedł obojętnie jakie sianko.

    • mario pisze:

      no właśnie, „następny proszę”… Dobrze powiedziane. A najgorsze jest to, że ekipa syna swego ojca myśli o nas jak o idiotach, którzy nie mają swego rozumu i jak pelikany łykną wszystko, co im się rzuci

  38. Krzysztof pisze:

    Ennali? Na pewno nie! Nie wierze! Teraz to będą „wypuszczać” kolejne nazwiska.

    • Soku pisze:

      Też tak myślę, poplumkają sobie, puszczą kilka plotek a pod koniec przyjdzie jakiś wyczarowany z kapelusza napastnik z Ukrainy, żeby przyciągnąć na Bułgarską kolejną grupę kibicujących.

      Szczerze sobie to powiedzmy, zainteresowanych Niemcem będzie więcej i zabrzanie nie puszczą go za jakąś czapkę gruszek do przysłowiowego Żyda.

      • 07 pisze:

        Jak dla mnie na ten moment mamy wiecej fake news niż przypuszczamy. Ten Ennali przy pierwszej okazji wroci do Niemiec. Górnik to była trampolina. Do zapomnienia. Pyrka? Chętnie bym go wymienił za Pereire, jednak dla syna tatusia on nie jest z wronieckiej Akademii wiec jest gorszy od naszych wychowanków…. tyle, ze taki Borowski został wyjaśniony w Warcie….. nie widać nawet kandydata w juniorach….. wiec Wróbel po raz kolejny totalnie się pogubił. Obecnie w Lechu jest ściernisko. Ziemia spalona, gdzieniegdzie jeszcze sie dymi…. w gabinetach noeomylni wyciągają kolejne wnioski…. ( robią to samo od lat kilkunastu bez efektów). 😉

      • tomek27 pisze:

        I to jest najgorsze , rynek wewnętrzny praktycznie nie istnieje , szczególnie jeśli chodzi o te gorące nazwiska . Zawineik z jakiejś stali czy Radomiaka , zagra jedna dobra rundę i już się zgłaszają kluby gotowe zapłacić 2-3 mln € . Najlepszy przykład Hamulica . Gość przyszedł z jakiej pipidówy , zagrał jedną dobrą rundę w Stali i poszedł za 2,5 mln do Tuluzy gdzie nawet go nie sprawdzili w meczach Stawke . Dziajs przepadł gdzieś w Rosji gdzie nawet nie zadebiutował .

      • Grossadmiral pisze:

        Rynek wewnętrzny nie istnieje ale nie tyczy stolicznych bo jak oni chcą to w sumie często biorą tylko u nas się nie da albo jest jako ewenement

  39. Ekstralijczyk pisze:

    Lech interesowal się Tomaszem Pieńko, ale Zagłębie nie chce go sprzedawać.

    W kręgu zainteresowań “Kolejorza” znajduje się Karol Czubak oraz Olaf Kobacki.

    Lech myśli też o Arkadiuszu Pyrce

    VIA Tomasz Włodarczyk , Okno Transferowe, meczyki.

    • mouse pisze:

      Kobacki to chyba ex Lech – a dla takich co wybrali ścieżkę rozwoju poza Rutkowszczyzną, zgodnie z dotychczasowym rozumowaniem „sarmatów” z Zarządu, to bramy nieba były zamknięte. Znowu jakaś rewolucja w „strategii” naszego „najsłynniejszego Jana Pawła” w historii KKS Lech Poznań?

  40. Kaktus108 pisze:

    Meczyki.pl piszą, że Legia też chce Rodado:

    „Na tę chwilę Rodado ma mieć konkretne propozycje z zagranicy – ligi greckiej oraz włoskiej Serie B. Jeśli Legia chciałaby stworzyć hiszpański atak, musi znacznie podwyższyć kwotę za Rodado.”

    • Kaktus108 pisze:

      Natomiast Królewski odpisał Włodarczykowi na TT, że żadna oferta ani zapytanie z Legii w kwestii Rodado się nie pojawiło 🙂 Na to Włodarczyk, że zapytanie było do agenta. Kabaret.

      • 07 pisze:

        Wiara zrozumcie,że dla takiego Włodarczyka i paru innych nastał złoty okres jeśli chodzi o informacje. Wiekszość to ich wymysły… radzę wiec z przymrużeniem oka traktować takie newsy…. część z tych ludzi założyło by spudniczkę, by być bardziej medialnym…. słabe to, a jeszczebsłabszebjestbłykanienjak pelikan info od takich dzbanów.

  41. jerry21 pisze:

    Nie wierzcie, że do Lecha trafią Ennali lub Rodado. To zwykłe plotki wypuszczane przez zaprzyjaźnionych dziennikarzy.
    Jak zwykle wiele szumu i nic więcej.
    Kolejorza nie stać zwyczajnie na tych piłkarzy. Pewnie trafią zagranicę.
    Tych fake newsów będzie pewnie coraz więcej.
    Kolejni o których się pisze to młodzi Pieńko, Pyrka. Na pewno warto byłoby postawić na młodych Polaków ale tu też będzie ciężko.
    Zagłębie i Piast nie puszczą ich za czapkę śliwek.
    Po za tym Czubak z Arki, warty zainteresowania jednak i tu cena może być dla nas zaporowa.
    Boję się, że skończy się na na jakiś tańszych skandynawach na przykład.
    Na razie pewne tylko powroty wychowanków Kozubal, Pingot, Antczak i Wilak.

    • Krzysztof pisze:

      Nie wierzymy! więcej, ja osobiście nie wierze w żadne słowa przedstawicieli klubu Lech Poznań.

    • Mazdamundi pisze:

      Dla mnie mogą być tani Skandynawowie, Hiszpanie czy Ukraińcy – byle robili liczby i dawali Lechowi jakość jak te wszystkie Imazy, Hansseny i Dieguezy po 5 zł za sztukę.

    • mouse pisze:

      No gdyby postawili na młodych Polaków z zewnątrz to czy to by nie stanowiło kolejnego obrócenia własnej strategii o 180 stopni? Niedawno jeszcze, bodajże, złotousty nieuk z kolegami mówili że ściąganie młodych „obcych” do 1 drużyny nie jest wychowawcze dla zawodników „własnych” z akademii, w której to przecież oni szkolą najlepiej w Polsce…

  42. Sosabowski pisze:

    Parę razy obiło mi się po internecie nazwisko Martin Frese z Nordsjælland. Ale pewnie kolejna ślepa uliczka.

    • Grossadmiral pisze:

      Też widziałem ale raczej z kategorii mission impossible po prostu uważam że skoro mu kontrakt wygasa jest w dobrym wieku i ma dobre cv tzn mecze w europie to się nie skusi na Lecha bo bogatsi w lepszych ligach go skuszą prędzej. Wujek Fred chyba na kolanach by błagać musiał

      • Kaktus108 pisze:

        Ten transfer wrzucił jeden z użytkowników X jako fakeowy dowcip, ale tu się tylę rzeczy zgadza z polityką Lecha, że wcale bym go nie wykluczał.
        Nie wiem ile zarabiał w Nordsjealand, natomiast to nie jest żadna gwiazda, w dodatku zawodnik po poważnych kontuzjach. Jest szybki, jest Duńczykiem, chyba nawet współpracował z Frederkisenem w duńskiej młodzieżówce.

  43. are pisze:

    Wszyscy się zbroją i to nie na papierze,a Lech jak zawsze,e robi dużo szumu,ale bez finału. Brak zmian w sztabie szkoleniowym, przygotowaniu fizycznym ,zostawieniu osób z skautingu i Rządy.Panie Rutkowski już nikt się nie nabierze na wasze pseudo zakupy,izmisnyJa i moi koledzy nie kupimy już karnetów miarka się przebrała.

  44. Levin_9 pisze:

    Trochę niezauważenie „przeszedł” transfer Kovacevicia do Sportingu Lizbona za około 6 mln euro. (Starsi kibice zapewne świetnie pomiętają sprzedaż przed olimpiadą w Barcelonie Juskowiaka to tego klubu). „Wielka trójka” solidarnie przedłużyła umowy weteranom (Salamon junior wśród nich), Lech-Salamon, legia-Jędza, Raków-Kuciak.

  45. smigol pisze:

    Ktos wie cos wiecej o tym Roberto Fernandezie?

  46. Ekstralijczyk pisze:

    Odnośnie Dziuby:

    ”Jak udało nam się ustalić,18-letni lechita miał oferty z Wisły Płock, GKS Tychy, Górnika Łęczna oraz Odry Opole. Ostatecznie Maksymilian Dziuba spędzi następny sezon w GKS Tychy. ”

    via Maksymilian Dyśko

  47. Grossadmiral pisze:

    Jak pisze głos wielkopolski Filip Wolski z rezerw nie przedłuży kontraktu z Lechem i może trafić do białostockiej baby jagi

  48. Ekstralijczyk pisze:

    „Jednym z celów „Kolejorza” jest pozyskanie nowej „dziewiątki”. Klub rozpoczął wstępne działania dotyczące potencjalnego sprowadzenia Angela Rodado.”

    „Niewykluczone, że Rodado zechciałby spróbować swoich sił na najwyższym poziomie rozgrywkowym w Polsce. Lech próbuje namówić piłkarza na transfer.

    „Kolejorz” rozmawia z Miguelem Rierą, agentem Rodado, na temat potencjalnego transferu. Tomasz Rząsa jest w stałym kontakcie z managerem, chcąc przekonać do możliwego ruchu.”

    VIA meczyki Tomasz Włodarczyk

    • mario pisze:

      Lech próbuje namówić na grę u siebie kolesia z pierwszej ligi? Gość powinien tu pieszo z Krakowa napieprzać. No chyba, że ma propozycje z zachodu,. Z ciekawością będę śledził jego losy.

  49. Grossadmiral pisze:

    według włodarczyka sos boloński zainteresowany marchewką

    • Didavi pisze:

      Włoskie media też podają, może od Włodarczyka, a może nie. Dla Marchewy to byłby strzał w 10. A my już w jego miejsce mamy Gholizadeha, też Włodarczyk wczoraj podawał, że Ali i Hotić mają grać w środku, czyli pewnie odpowiednio 10 i 8. Ściągaliśmy latem dwóch skrzydłowych teraz będą z nich robić środkowych pomocników. Wizjonerzy.

      • Grossadmiral pisze:

        trzeba poddać wojnę żeby wygrać bitwę 😛 aczkolwiek przetestowałbym te rozwiązania i uważam że Antczak przy dobrym prowadzeniu może być takim nieoczywistym zawodnikiem który może dać w tym sezonie trochę radości to tak w temacie skrzydłowych

  50. Didavi pisze:

    Nikola Soldo. 23 Chorwat, stoper, wypożyczony z Koln do Kaiserslautern.
    Według niemieckich mediów Lech jest zainteresowany, tylko że oni powołują się na Meczyki, a w Meczykach takiego info nie było.
    Lech chciał go w 2022 z Lokomotivy Zagrzeb, ale wtedy poszedł właśnie do Koln. Tam się nie przebił i chyba nie chcą go nawet po spadku.

    https://www.t-online.de/region/koeln/id_100423516/1-fc-koeln-profi-huebers-bleibt-geht-ein-anderer-verteidiger-.html

  51. ArcheologPoznanski pisze:

    Jak to jest, że Lech potrzebuje napastnika, chce promować własną młodzież, a właśnie oddaje za cebula najlepszego i jedynego napastnika, którego mógłby przesunąć do pierwszego zespołu Filipa Wolskiego?

    Odechciewa się kibicowania temu klubowi.

    • 07 pisze:

      Rezerwy co prawda sportowo spadły szczebel nizej ,ale słyszę ze mogą się utrzymać poniewaz az 3 zespoły nie dostały licencji. Po odwołaniu czekają na decyzję…. Co zrobili juniorzy starsi na wiosnę wszyscy wiemy…. szereg błednych decyzji popełniono we Wronkach. Leci z nami pilot??? Nie mniej jednak mimo przeciętnego wyszkolenia młodych grojków słyszę , że wielu rodziców nie jest zadowolona z pozycji swoich dzieciaków. Ambicje są wieksze. Problem w tym że boisko mocno wyjaśnia przyszłych absolwentów wronieckiej drabinki….

      • Grossadmiral pisze:

        Panie to już dawno temu i nie prawda jak to się mówi. Licencje kluby dostały więc po ptakach

  52. Ekstralijczyk pisze:

    „Lech Poznań nie może być pewny przyszłości Jespera Karlströma. Szwed trafił na celownik Göztepe, czyli beniaminka tureckiej ekstraklasy – informuje yeniasir.com.tr.”

    VIA transfery info

  53. Ekstralijczyk pisze:

    Jak informuje @HatamDaddy, Ali Gholizadeh odrzucił propozycję z irańskiego Esteghlalu. Lech Poznań jest otwarty na jego sprzedaż.

    VIA Przemysław Chlebicki

  54. 07 pisze:

    Na miejscu grojków nie przebierałbym i wybrzydzał tylko spier…ał.

  55. El Companero pisze:

    trzeba zamknąć klubowe drzwi przed turasami, za dużo węszą wokół Lecha,

  56. Ekstralijczyk pisze:

    „Tureckie źródła sugerowały znalezienie się Flipa Marchwińskiego na celowniku Galatasaray już zimą. Teraz temat powrócił. Na łamach „Takvim” można przeczytać, że piłkarz Lecha Poznań został pozytywnie oceniony przez oglądającego go skauta tureckiego klubu.

    Jak czytamy, prowadzący stambulską ekipę Okan Buruk poprosił o szczegółowy raport dotyczący polskiego zawodnika. Jeżeli ostatecznie otrzyma on pozytywną rekomendację, niewykluczone, że Galatasaray złoży za niego ofertę.”

    VIA transfery info

  57. Didavi pisze:

    Odejście Gholizadeha byłoby przyznaniem się do błędu. To się nie wydarzy. Oni przecież błędów nie popełniają. Są nieomylni.

  58. Ekstralijczyk pisze:

    Alan Czerwiński może wrócić do @_GKSKatowice_.! Obrońca @LechPoznan dostał ciekawą ofertę od klubu, w którym występował w latach 2012-2017. Z Lechem Czerwińskiego wiąże jeszcze roczną umową, więc w grę wchodzi transfer gotówkowy.

    VIA Staszewski

  59. Ekstralijczyk pisze:

    Aleksander Buksa jest o krok od @GornikZabrzeSSA (o czym pisał dziś @wlodar85). Klub musi jeszcze ustalić szczegóły dealu z @GenoaCFC (% od kolejnego transferu) Co ciekawe, Buksa miał także konkretną ofertę z @LechPoznan, ale wybrał Górnika, gdzie liczy na regularną grę.

    via Staszewski

    • Grossadmiral pisze:

      i nie wiem co jest gorsze że nam odmówił taki w sumie krakers czy to że interesujemy się typem który od 5 lat jest talentem i w karierze strzelił z 5 bramek w seniorach na normalnym poziomie ligowym a nie w 3 lidze belgijskiej

  60. Grossadmiral pisze:

    Hmmm nie bierzemy zawodników z ekstraklasy bo grajki wolą np turcję gdzie zarobią więcej ale my się interesujemy dośc młodym po niezłym sezonie grajkiem który rok temu przyszedł do nich i ma długi kontrakt brzmi logicznie i prawdopodobnie ze bedzie tu chciał grać. Rutek chyba mu matkę musi porwać albo rizespor to bankruty. Pomijam czy dobry czy nie ale to się jakoś średnio logicznie mi spina

  61. SKYisLIMIT pisze:

    A gdzie to drugie nazwisko? W tytule mowa o dwóch.

  62. Levin_9 pisze:

    U nas „Przyczajony tygrys ukryty smok” ciekawiej w Warcie, nowym trenerem były Lechita Piotr Jacek, ostatnie dwa sezony legia II. Szmyt w Lubinie, Zrelak w Katowicach, sukcesem będzie utrzymanie w 1 lidze. Lewy obrońca Jagi Wdowik za 1,5 mln euro przeszedł do Bragi (zaraz powraca wizjoner Bakero, Stilić w ataku i Rudnievs na skrzydle) teoretycznie kwota w zasięgu 3-4 polskich klubów, praktycznie za wewnętrzny transfer Jaga zarządałaby dużo więcej. Zawodnik szczęśliwy, jeśli nie wydzie wróci i kilku chętnych weźmie z „pocałowaniem ręki”.

  63. Mazdamundi pisze:

    Najdziwniejsze w sensie Lis?
    No co Wy 🙂 Przecież to jest właśnie w stylu Rutków. Kiepski bramkarz, bo w ostatnim sezonie więcej nie grał niż grał, a jak grał to słabo, ale był pod ręką, nie trzeba będzie dużo płacić za dojazd na podpisanie kontraktu, a jak ktoś w jedynce się wysypie, to wskoczy za niego i każdy sprzeciw utnie się „przecież grał niedawno w ekstraklasie, doświadczony, co marudzicie?” Ekonomiczne rozwiązanie, będzie więcej pieniędzy na całą masę innych transferów o jakich pisał jakiś czas temu Sowa.

    Przebijemy wynik z poprzedniego sezonu, przebijemy.

    • Grossadmiral pisze:

      Niby do rezerw jakby zostały w 2 lidze i jako backup na 3 ale ja tam sie nie zdziwie jak puszczą bendiego i Lis będzie dwójką. Parę lat temu to wielu pisało tutaj że Lis super a my się kopiemy z bednarkiem 😛

      • Mazdamundi pisze:

        Tak, to było chyba w trakcie sezonu 20/21. Teraz taki ruch byłby bezsensowny, bo Lis poszedł w dół, wpuszcza szmaty, a Bednarek następne dwa sezony miał lepsze, zwłaszcza 22/23. Chyba że zarząd postanowił równać w dół.

  64. Ekstralijczyk pisze:

    „Velde wzbudza zainteresowanie klubów z Hiszpanii, Francji, Turcji i Grecji. To prawdopodobnie będzie, któryś z krajów, w którym zagra w przyszłym sezonie.”

    Via Tomasz Włodarczyk meczyki

  65. Ekstralijczyk pisze:

    „Według informacji FotbollDirekt, polski klub Lech Poznań złożył ofertę za środkowego obrońcę.”

    Mowa o Alexie Douglasie.

    Szwedzki klub prawdopodobnie oczekuje kwoty 350-400 tys. euro.

    • Didavi pisze:

      Ten Alex Douglas z najgorszej drużyny ligi. Najważniejsze, że ze Skandynawii i za 200tys.
      Andersson, który nic nie potrafi przychodził z Djurgarden, na pewno ten Douglas to perełka i nikt się na nim nie poznał. Właśnie gra pierwszy sezon w najwyższej klasie rozgrywkowej, a wcześniej odpalony z Hammarby. Chciał go Silkeborg, ale dawał za mało i mówiło się o Rakowie.

  66. Didavi pisze:

    Ole Didrik Blomberg. Kolejny. 24 lata, 54 mecze, 4 gole i 2 asysty. SKRZYDŁOWY! Poprzedni sezon 1 gol i 1 asysta i pół roku bez grania. Jeśli takie odrzuty tu przyjdą to znaczy, że oni to robią specjalnie. Mają przyjść tani, słabi, ze Skandynawii i tacy, żeby Pingota, Antczaka, Kozubala i innych przypadkiem ze składu nie wygryźli. Zapychacze kadry, żeby ilość się zgadzała.

    • mario pisze:

      ale przecież wiedzieliśmy o tym, że jakości nie będzie. Jest w końcu -19!
      Czas przestać się denerwować i przyjąć do wiadomości, że to taki właściciel – popierdułka.

      • Didavi pisze:

        Widzę po sobie, że przestałem się denerwować i to mnie martwi. Sparing obejrzałem z zaciekawieniem podobnym jak przy wieszaniu prania. Wszelkie kulisy, treningi, wypowiedzi omijam szeroko. Już nie pamiętam jak ten Frederiksen wygląda. Wkrada się zobojętnienie co wydawało mi się niemożliwe.

    • mouse pisze:

      No pachnie trochę kolejnym Bärkrothem

    • Grossadmiral pisze:

      a póżniej się dziwicie że czasami już wole polski dzem z ekstraklasy:P

      • mouse pisze:

        Ja się nie dziwię. Ten dżem przynajmniej na bieżąco można oglądać i zdanie sobie wyrobić. Te skisłe ogóry, które oni sprowadzają z 'zagramanicy” to za każdym niemal razem kot w worku.
        Czasem się zastanawiam ile razy oni danego gracza tak naprawdę oglądali 'live’. Gdy słyszymy, że jest zainteresowanie naszymi piłkarzami to potem też czytamy że przedstawiciele kupującego byli na niemal każdym jego meczu.
        U nas zapewne wybór ogóra po statach à la FM, potem 'the best of” na youtube i może jakaś wycieczka, może ze trzy na miejsce by gostka oblookać. Takiego Golizadka, jak myślicie, ile razy oglądali (poza meczami z nami) jak 'połamany’ w Turcji leżał?

      • mouse pisze:

        Często słyszymy/czytamy, że jakimś graczem (niekiedy totalnym noname z wygwizdowa) interesuje się kilka polskich klubów. Nierzadko w tej grupie jest i Lech.
        Choćby teraz – Roberto Fernández z Bolivar La Paz jest niby na liście życzeń tak Lecha jak i Legii. Jakkolwiek nie jest to zupełny noname (reprezentant Boliwii) to w lidze 'live’ raczej nie był oglądany czy pasuje do drużyny ani przez jednych ani przez drugich w trakcie ostatnich czterech lat. Grał bowiem w Boliwii a jak wiemy bilet za wielką wodę kosztuje 😉 i ostatnio w Rosji.
        Zawsze mnie to 'zastanawia’ 😉 czy jest to zaskakująca zbieżność w skuteczności rodzimego scoutingu czy po prostu menedżerowie wciskają swoich podopiecznych a polskie kluby idą na łatwiznę i co lepszych – ich zdaniem, w oparciu o staty i filmiki bo przeca ich nie oglądali na żywo – z tych podsuwanych wybierają.
        Zdaje sobie oczywiście sprawę, że menedżerowie robią niekiedy wiele hałasu, by podkręcić zainteresowanie i doprowadzić do podpisania kontraktu na jak najlepszych warunkach… tylko dlaczego o danego grajka najczęściej „konkurują” ze sobą polskie zespoły a wśród zainteresowanych zazwyczaj brakuje klubów z innych lig?

      • Grossadmiral pisze:

        uważam że jakby rutek kupił Fm-a i sam sobie przeglądał to by lepsze transfery zrobił niż ten cały dział;p może tam nie koniecznie potencjał rozwoju jest dobrze robiony ale to cięzko wszystko przewidziać ale jezeli chodzi o umiejętności podstawowe staty jakiś overall to generalnie nie jest to z czterech liter;p

  67. Ekstralijczyk pisze:

    „Lech Poznań zrobił krok w kierunku swojego pierwszego transferu. Alex Douglas ma zostać nowym piłkarzem Kolejorza, o ile nie stanie się nic nieprzewidzianego — informuje szwedzki Sportbladet.”

    „Według wcześniejszych doniesień Fotbolldirekt oferta Lecha ma wynieść ok. 350-400 tys. euro. Sportbladet pisze z kolei, że propozycja z Polski zostanie zaakceptowana i w ciągu kilku najbliższych dni transfer powinien zostać sfinalizowany.”

    VIA Onet Sport

    • Zbychu pisze:

      Douglas out, Douglas in. Jak nie zmienią wzoru koszulek, to może zeszłoroczna się na nowego nada, zaoszczędzi się i będzie -18.999.

      • Max Gniezno pisze:

        Przecież to nie ty masz zaoszczędzić tylko oni.
        Zostały im na magazynie z zeszłego roku.

    • Grossadmiral pisze:

      nie wiem po co nam dziesiąty środkowy obrońca ale widzę że to bardziej inwestycja na zasadzie ma rok na naukę żeby być gotowym jak inni odejdą. Skubany jest szybki może by się nadawał na bok obrony

  68. Ekstralijczyk pisze:

    ” Z tego co słyszałem, to prędzej z klubu odejdzie Filip Marchwiński. Co do Velde, jest plan, że on rozpocznie sezon w Lechu. Brakuje tu jakiś konkretów. Na teraz Lech nie jest kandydatem do mistrzostwa Polski, ale do pucharu żenady.”

    VIA Dawid Dobrasz meczyki POWOLI WRACA EKSTRAKLASA

  69. Grossadmiral pisze:

    Kolejny jakiś czereśniak z brzuchem którym się niby interesujemy. Jak podają meczyki Karel Pojezny jest w kręgu zainteresowań Lecha i stolicznych. Jak już widzę że kogoś chcą z czech który jak się wejdzie w google grafika na zdjęciach ma tłuszczowy brzuch to ten Douglas odrazu wygląda jak fantastyczny zawodnik

    • mouse pisze:

      Super ten scouting. Co z jakimś zagranicznym zespołem mecz zagramy i go ogramy, to juz zaraz potem kupujemy /chcemy kupować ich zawodników – Golizadek, Andersson a teraz ten gostek z Banika Ostrawa. Tu pewnie plota co by o te 5-10 Euro zbić cenę za tego Szweda.

  70. Didavi pisze:

    Vasteras ogłosiło, że przyjęli ofertę z zagranicznego klubu za tego Alexa Douglasa. Można się domyślać, że chodzi o nas. Ciekawe czy za Milicia czy Dagerstal już na dożywotniej rencie.

  71. mouse pisze:

    Dziś pojawiło się info że Don Deedson z Odense jest na liście życzeń Lecha. Skrzydłowy.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/afsloering-agf-og-storklubber-i-dialog-om-deedson

    • mouse pisze:

      Czytam też, że w rywalizacji o gracza są też Standard de Liège, Häcken, Rapid Wiedeń i Aarhus.

    • Didavi pisze:

      Reprezentant Haiti. Dobrze, że nie Honolulu. Będzie latał przez pół świata na towarzyskie mecze z Barbadosem tak jak Gholizadeh sobie podróżuje, a my będziemy grać Ba Louą. Mógłbym napisać, że pewnie ktoś jednak w klubie wyciągnie wnioski, ale nie. Nie w Lechu. Może tu faktycznie trafić.

      • mario pisze:

        z tym, że najpierw rozegra mistrzostwa Karaibów, Pacyfiku lub innego końca świata

      • mouse pisze:

        O ile to nie drugi Baluj czy Golizadek to niech jeździ/lata gdzie chce, byle strzelał i asystował.

    • Grossadmiral pisze:

      a nie było kogoś z vanuatu albo kiribati?

    • Ekstralijczyk pisze:

      Ten Deedson to dobry gagatek.

      Chce wymusić transfer i nie wstawia się na treningi w czasie obozu przygotowawczego.

      Gdyby przyszedł do Lecha to byłby nieprzygotowany do gry.

      • Grossadmiral pisze:

        to niech sperdala od nas bo 5 razy kopnie u nas prosto i będzie fochy stroił że mu kariee niszczymy bo chcą go w serie b

      • smigol pisze:

        Idealnie pasuje do Rutkowego Lecha. Będzie się wił jak wąż od pralki z LaBułą w cuba libre.

  72. Pawel1972 pisze:

    KKS – Korporacyjny Klub Szwedzki.

  73. PMD pisze:

    Że też Wam się chce jeszcze pisać….. Że też mi się chce jeszcze czytać 🙂
    Dobre sportowe powiedzenie mówi, że jesteś tak dobry, jak twoje ostatnie mecze. Więc, jeśli popatrzeć na ostatnie okienka Lecha, albo na przedostatnie okienko Lecha, albo …
    Koniaczek, stać nas !

  74. Didavi pisze:

    Dzień dobry i do widzenia. Czerwiński out.
    Czekamy na następnych.

  75. John pisze:

    Ja w transfery Lecha nie wierzę, w udane, szczególnie jeśli chodzi o skrzydłowych.
    Ba Loua jest już 3 lata w Lechu,praktycznie nic do niego nie wniósł, Ali rok stracony, wcześniej był Sykora, podobnie.
    A inwestycja w młodych, choć też potrzeba było czasu, zawsze się spłacała, Jóźwiak, Kamiński, Skóraś.
    Dlatego liczę na Antczaka albo Lismana, który wraca po kontuzji, może któryś z nich odpali.
    Stawianie na Ba Loua nie ma już żadnego sensu, ma rok kontraktu.
    Z tym Alim też się chyba strasznie na minę wje*ali, podpisać gracza, któremu płacisz przez cały sezon, a on się tylko leczy na twój koszt.

  76. Ekstralijczyk pisze:

    „Lech Poznań w poniedziałek po blisko roku ogłosił pierwszy nowy transfer, jakim został 22-letni środkowy obrońca Alex Douglas. “Kolejorz” jednak się nie zatrzymuje i we wtorek na testach medycznych ma pojawić się Bryan Fiabema. To 21-letni norweski napastnik, który do Lecha ma dołączyć na zasadzie transferu definitywnego.”.

    VIA Dawid Dobrasz

  77. Ekstralijczyk pisze:

    Kozubal podpisze lada dzień nowy 4-letni kontrakt.

    Z Kvekve toczą się rozmowy odnośnie rozwiązania kontraktu.

    VIA Dawid Dobrasz

  78. djwiewiora pisze:

    Pożegnajmy jeszcze Velde, który i tak już nic nam więcej nie da.
    Ba Lue oddajmy nawet za darmo.
    W ich miejsce 2 skrzydłowych z transferu, który nie jest wewnętrznym z akademii lub rezerw.
    Marchewka już też spakowana. Znaleźć coś dla Borowskiego na wypożyczenie i dla Alana na emeryturę.
    Za nich prawy i lewy obrońca i może na puchary wystarczy za rok…

  79. Didavi pisze:

    Powinno przyjść 2 lewych obrońców, a nie przyjedzie żaden 😂 będzie Gurgul bez ofensywy i Andersson bez defensywy. Wysiadam.

  80. Ekstralijczyk pisze:

    Z tekstu Dawida Dobrasza:

    -menadżer Mihy Blazica mocno pracuje na rynku transferowym w poszukiwaniu nowego klubu dla swojego klienta.

    -Lech wcześniej starał się o sprowadzenie Aleksandra Buksy, ale ten jednak wybrał grę w Górniku Zabrze, gdzie będzie miał więcej szans na występ w pierwszej jedenastce.

    Marzeniem poznańskich fanów byłoby sprowadzenie Angela Rodado z Wisły Kraków, który w zeszłym sezonie w 35 meczach strzelił 25 goli i wygrał Puchar Polski. Lech jest w kontakcie z jego agentem, ale wszystko wskazuje na to, że ten piłkarz jednak nie trafi do Poznania. W klubie usłyszeliśmy, że „poszliśmy w innym kierunku”.

    – na 10 Gholizadeh i Hotic.

    – odnośnie Marchwinskiego: Jednak jak słyszymy w kontekście tego drugiego, zaczynają się konkretyzować oferty, które pochodzą głównie z Belgii i Włoch. Jeśli chodzi o tę z Belgii, to jest to najprawdopodobniej Anderlecht, o którym pisały tamtejsze media,

    – Jeśli chodzi o środek pola, to tam o jedną pozycję defensywnego pomocnika mają walczyć Radosław Murawski i Jesper Karlstroem, choć w niektórych meczach znowu możemy zobaczyć tę dwójkę w pierwszym składzie. O pozycję nr 8 – Antoni Kozubal i Sousa.

    -Tjelmeland , który ma głównie pomagać przy zajęciach taktycznych i zajmować się organizacją gry Lecha, z czym w zeszłym sezonie był ogromny problem.

    -Lech planuje dokonać latem przynajmniej pięć transferów. Dwa są już praktycznie dopięte, a kolejnymi wzmocnieniami mają być dwaj skrzydłowi oraz… prawy obrońca.

    -Jeśli chodzi o potencjalnych skrzydłowych, to słyszymy, że jeden z nich jest blisko dopięcia i ten ruch ma być zrealizowany przed startem sezonu. Nie udało nam się ustalić, o jakie nazwisko chodzi, jednak wiemy, że cały czas jest temat Louiciusa Don Deedsona, o którym pisał Piotr Koźmiński. Dopytując o nazwisko Haitańczyka z Odense BK, usłyszeliśmy, że „jest w sondowanym gronie, ale nie tylko on i tych nazwisk jest więcej”.

    -Skreślony miał zostać Adriel Ba Loua, który ma jeszcze rok kontraktu i zarabia w klubie całkiem niezłe pieniądze. Co ciekawe, klub ma oferty na Iworyjczyka, ale on sam ma spore wymagania finansowe i obecnie nie udało się zrealizować jego odejścia. Dodatkowo Niels Frederiksen potrzebował tego piłkarza do treningu. Jednak jest bardzo możliwe, że jeszcze w sierpniu Ba Loua opuści „Kolejorza”.

    Pozostają jeszcze Kristoffer Velde, Jakub Antczak oraz Filip Wilak. Wokół tego pierwszego także konkretyzują się oferty. Słyszeliśmy o mocnym zainteresowaniu z Turcji. Frederiksen prognozował, że z Velde być może będzie jeszcze korzystał na początku sezonu, ale on także w niedługim czasie zgodnie z zapowiedzią powinien odejść z Lecha.

    Co z Antczakiem? On wygląda nieźle i podoba się Frederiksenowi. Na razie zostanie, ale przy kolejnych ruchach bardzo możliwe, że w sierpniu uda się na kolejne wypożyczenie. Jeśli chodzi o Wilaka, to na teraz nie ma planów na jego występy w pierwszym zespole.

    -Na prawej stronie zostanie Joel Pereiera i obecnie Filip Borowski, który początkowo miał zostać skreślony, ale na obozie i w meczach sparingowych wygląda nieźle, dlatego Niels Frederiksen wydał zgodę na odejście Czerwińskiego, bo wcześniej to blokował. Klub jednak nadal szuka prawego obrońcy i prędzej taki piłkarz trafi do Lecha niż… lewy obrońca.

    I tutaj Lech podejmuje ogromne ryzyko. Nie jest powiedziane, że „Kolejorz” nie sięgnie po kolejnego lewego obrońcy, ale słyszymy, że więcej szans na tej pozycji ma dostać Michał Gurgul i kolejną Elias Andersson. To praktycznie od roku była najsłabsza pozycja w Lechu i może dziwić, że dział sportu nie podchodzi priorytetowo do zabezpieczenia tej pozycji. Oczywiście w Szwecji na lewej obronie grał też Alex Douglas, ale to rozwiązanie bardziej tymczasowe niż docelowe.

  81. mario pisze:

    naprawdę bardziej woleli Borowskiego niż Czerwińskiego? Tego Borowskiego odpalonego przez Wartę…
    Kto śledzi poczynania Lecha, ten w cyrku się nie śmieje…

Dodaj komentarz