Nowy Śmietnik Kibica

Stary Śmietnik Kibica został zamknięty. Poniżej dostępne jest tylko jego archiwum od 20 stycznia 2015 do 16 czerwca 2015 (18073 wpisów).

Kliknij -> TUTAJ aby przejść do nowego, czystego i Mistrzowskiego Śmietnika Kibica otwartego 16 czerwca 2015 o 23:00


18 073 komentarze

  1. wagon pisze:

    wyrażając żądania transferowe trzeba przypomnieć że Lech ma jeszcze duże pokłady niewykorzystanego potencjału, Keita, Hollman, kilku z akademii, na chwilę obecną lepiej postawić na tych którzy gwarantują jakiś tam poziom, każdy nowy jak przyjdzie będzie zagadką i nie wiadomo czy spełni od razu oczekiwania, podczas eliminacji w pucharach Skorża i tak nie postawi na nowych, znając jego podejście będą grać ci którzy zdobywali MP w pierwszej jedenastce

  2. Sadami pisze:

    Tonev o ile się nie mylę ma kontrakt do 2017 roku i do tego ostatni sezon kompletnie w plecy przez sprawę z „mniemanym” rasizmem, jego przyjście do Lecha jest tak możliwe jak Rudnevsa czy Peszki. W tej chwili nie ma co lamentować, ale Dudka przy formie z Wisły może pełnić rolę Djouma, czyli można dopowiedzieć sobie jaką.
    Nie chcę krytykować klubu, bo na pewno wiedzą o wiele lepiej co robią i może na prawdę będą tego efekty w trakcie sezonu, ale o ściągnięcie Dariusza to mam straszny ból dupy.

  3. damtt610 pisze:

    Czytałem na jakiś bułgarskich stronach, że Tonev wraca po sezonie do Aston Villi i jest na wylocie tak jak 10 innych piłkarzy. Podobno jakaś gruntowna przebudowa się szykuje w tym klubie.

  4. KotorFan pisze:

    Dudka podpisał na ROK czy 3 LATA? Wp co innego, PS co innego…

  5. KKS pisze:

    Na razie nie ma powodów do krytyki poczynań transferowych, niemniej jednak powiedzmy sobie jasno, że Sanockim, Jóźwiakiem czy Keitą to my fazy grupowej LE/LM nie zrobimy. Do tego Gergo przez kontuzję ma okres przygotowawczy z głowy…

  6. Rybka pisze:

    Na 3 lata

  7. KKS pisze:

    Czy może ktoś przypomnieć dokładną historię Dudki, gdy miał chyba wypadek jeżdżąc po pijaku? Bo na TT red. Nawrot pisze, że podobno może mieć ostro pociśnięte już 10 lipca…

  8. ww pisze:

    @Wagon uważasz, że poziom „gwarantowany” przez Keitę i Holmana jest wystarczający i przy okazji na tyle wysoki, że żaden inny piłkarz nie jest w stanie dać więcej? Moim zdaniem ktokolwiek by nie przyszedł, to gorzej od tej dwójki nie wypadnie. Holman póki co to chyba poziom niżej od Zapotoki a i Keita oprócz bramki z Łęczną nic szczególnego nie pokazał (kiwać to i Kiełb potrafił).

  9. astorino pisze:

    Tak sie zastanawiam cały czas nad polityką transferową po zdobyciu MP i mam mieszane uczucia które jednak w koncowym rozrachunku potwierdzają słowa penwej osoby która odeszła z klubu i powiedziała że kasa jednak wpada tam gdzie „nie” powinna. Mieliśmy już dwie nauczki, jedna to transfery z dupy Wichniarka i Tchimbamby ( nie pamietam juz pisowni) które miały dac nam szanse wali o grupe LM, największy laik interesujący sie Lechem wiedział ze juz na starcie przegralismy walke i nawet tłumaczenie sie zarządu o „skomplikowanośc” transferu Artjoma nie tłumaczy ich działań. Druga to kwoty wydane na Murawskiego ( kontrakt plus kwota transferu) i Arboledy ( kasa za podpis, zapisy w kontrakcie takie chocby jak nieograniczone podróze jego rodziny biznes klasą do Polski z Kolumbi które rocznie przewyższały w tamtych czasach kwoty przeznaczane chocby na akademie !!!)
    Obecnie jesteśmy jak ktoś zauwazył w innej sytuacji, mamy stadion 44 tys który na mecze chocby w europejskich (czyt LM) zapełni się na kazdym meczu w komplecie, sponsora stadionu, mocnego sponsora strategicznego na najbliższe 2 lata, mniejsze koszty wynajmu stadionu.
    W drugim przypadku nie byliśmy „fajterami” nie zagraliśmy „vabanque” o LM wzmacniajac się konkretnym napastnikiem mając w reku predzej czy pózniej kase za transfer Lewandowskiego i wiedząc że droga do grupy LM jest naprawde łatwa (Sparta Praga i Żylina) i spokojnie do przebrnięcia z mocnymi 2/3 transferami. Zostańmy na chwile w tym okresie bo cały czas zarząd na siłe wciska nam że te „szaleństwo” z wydawaniem kasy która nas pogrązyła ( wspomniany transfer Murawskiego i kontrakt Arboledy) to już pokłosie zimowych ruchów nie mających nic wspólnego ze wzmocnieniami na LM. Okazało się i wszyscy o tym mówili w klubie że Rutkowski w tamtym momencie potwierdził ze na sporcie się zna jak ja na dokarmianiu uszatek białych. Nie zadziałał u niego instynkt „prawdziwego” biznesmena, fajtera wykorzystującego sytuacje nawet kosztem większego ryzyka, położenia na stół czegoś więcej na pole zaznaczone masz 80% na wygranie fortuny.
    Niestety nasz prezes zadzwonił do Wichniarka na plaże i zapytał czy nie był by skłonny powalczyć dla Lecha o LM i do Gdyni o tę samą pomoc czarnoskórego napastnika o parametrach Golika.
    Tak zakończyła się nasza ( prezesa) przygoda z sytuacją kiedy prezes miał przed sobą 3 szuflady a w jednej z nich było 6 mln euro ( co dało by nam odskoczyc jak na tamte czasy w ekstraklapie wszystkim na pare ładnych lat) baaa przy tej szufladzie stał ktoś i pokazywał że jak wybierze to będzie winner, niestety nasz prezes wybrał oferte prowadzącego i zabrał bez ryzyka wiele wiele kasy mniej.
    I tak jak wspomniałem pózniejsze ruchy zimą kiedy zarząd chciał nam pokazac ze oni tacy skąpi nie są i zostawią Arbolede i wezmą Murasia bo tak chcieli kibice nie tłumaczy ich że jedną głupote usprawiedlili drugą bezmyślnością.
    Jestesmy po MP 2014/15 i Syn starego prezesa mówi do nas jego tokiem myślenia o budowaniu klubu do 2020 ( stary rutek mówił w w 2007 że do 2012 będziemy mieć LM) mówi że nie będzie szalenstwa z transferami kiedy wsztscy znów widzą że potrzeba nam konkretnych wzmocnien ponownie zreszta w ataku. Nie mam nic do Robaka i uważam że to dobry transfer ale wielka niewiadoma w sytuacji w której jesteśmy, tym bardziej ze niepewne jest czy Zaur zostanie z nami a nawet jakby to on nie nastrzela nam bramek. Nie mówie już o tym ze bez Trałki jesteśmy jak dziecko we mgle i transfer Dudki nie da nam do ręki kompasu z którym wyjdziemy z opresji.
    Czekanie na to co się wydarzy to ponowne „sranie w gacie” zarządu i MINIMALIZM z którym znów nam przyjdzie sie zmierzyć i co potwierdza to o czym pisze na wstepie. Kolejny raz zarząd nie wyciąga wniosków z przeszłości, kiedy czekaliśmy, czekaliśmy…. i jak już nic nie było rozsądnego na rynku to wzieliśmy Djuma. Niestety żaden dobry zawodnik nie bedzi eczekał wiecznie ( jak wogóle czeka ) na sygnał z Poznania od Lecha ze ktoś sie na niego zdecydował i 26 sierpnia będziemy kontraktować takie transfery ze wszystkim oczy wyjdą. Ponownie zarzad nie potrafi być fajterem dać jasny sygnał zespołowi WALCZYMY O LIGE MISTRZÓW !!! ( jak chocby Skorża pare miesiecy temu kiedy mówił ze walczy o MP) i daje kopaczom alibi jak by sie nie udało to nic sie nie stało. Nie potrafimy pokazać jaj że chcemy LM a LE to małe pocieszenie.
    Nie wiem jak będzie w przyszłym sezonie kiedy legia będzie obchodziła 100 lecie klubu, gdy być może Lechia się konkretnie wzmocni i być może Azoty wspomogą konkretnie Pogoń. Mam nadzieje że znów powalczymy o MP ale czy tak można spokojnie podchodzić ze mamy plan do 2020 i LM to jeszcze nie teraz mając przed soba eliminacje do niej i nie bedąc w ekstraklapie pozycji takiej ze co roku na 90% MP jest nasz….
    Kominy płacowe nieistnieją( napewno nie ma takich jak były) mamy dobrą sytuacje finansową, sponsora na 2 najbiższe dwa lata, gotowy 44 tyś stadion i nie potrafimy jasno powiedzieć całej Polsce WALCZYMY O GRUPE LIGI MISTRZÓW ????????????????????????????????????? nie bo JA wiem ze lepiej mieć w kabzie mniej kasy niz zaryzykować dając coś od siebie wiecej

  10. tomek27 pisze:

    jest terminarz na przyszly sezon , gramy najpierw z Pogonia i Lechia u siebie i później wyjazd do Wisly

  11. kibic007 pisze:

    Fajnie, że znowu zagramy przy Łazienkowskiej jesienią.

  12. KKS pisze:

    Dokładnie. Redakcjo jest już nowy terminarz i zestaw par na cały sezon (30 kolejek) ligi 2015/16.

  13. Ekstralijczyk pisze:

    Według was na obecną chwilę po zakontraktowaniu Robaka i Dudki ; Lech z taką kadrą jest gotowy na grę na 3 frontach ? , bo ja mam wątpliwości.

  14. kibic007 pisze:

    W skrócie: Nie :).

  15. KKS pisze:

    @Ekstralijczyk
    Z pewnością nie jest i muszę się niestety zgodzić z tym co napisał astorino wyżej. Myślę, że większość z nas nie oczekuje LM, ale z pewnością oczekuje realnej walki o nią i z tego będzie rozliczać zarząd!!! Na razie wygląda to bardzo słabo niestety…

  16. bombardier pisze:

    Komentarz Astorino bardzo ciekawy i słuszny.
    Lecz musiałby zmieniony być cały obecny Zarząd –
    z młodym Rutkiem na czele. REALNE ?????

  17. kibic007 pisze:

    Chociażby pozycja bramkarza – wiem, że się powtórzę, ale jak czytam wypowiedź Rutkowskiego nt. bramkarzy: „Gostomski tyle już przeszedł i najgorsze ma już za sobą” to załamuję ręce. Niech poczeka do pierwszej wrzutki w el. LM z Gostomskim w bramce, to wtedy zobaczymy mądrości PR.

  18. woo pisze:

    I znowu powiedzą, że się czepiamy, ale jak to jest, że Lechowi na pierwsze trzy kolejki przydziela się Pogoń, Lechię i Wisłę, kiedy wiadomo, że wszystkie mecze przyjdzie nam grać pomiędzy ważnymi meczami el. LM, na co z pewnością rzucimy całe siły, a Legia ma w tym samym czasie ogórków w terminarzu?
    Eh, szkoda gadać…

  19. Rybka pisze:

    @Ekstralijczyk

    To wystarczyło by na krajowe podwórko ale na Europę ? Śmiem wątpić . Nasza ofensywa jest za cienka..

  20. Promień pisze:

    astorino -> Wszystko ok , zgadzam się w kilku miejscach z tobą w innych już niestety nie..
    Dopiero skończył się sezon , jak się okazało dla nas mistrzowski . Ale czy to był pewnik ? Według mnie należy się cieszyć że tak wyszło i zejść na ziemie .
    1. Najpierw stabilizacja -> Nie sprzedajemy nikogo na siłę i bardzo dobrze , dokładamy za to cegiełki i zabezpieczamy się przyszłościowo w razie sprzedaży kluczowych graczy . Lepiej mieć 2 sezony tą samą drużynę robiącą progres, która opanowała taktykę ,są zgrani i i mają zapas umiejętności ale muszą się ogrywać niż zakup pseudo gwiazd które nie dają pewności podniesienia poziomu a zamiast tego cierpią młodzi oraz muszą być przeprowadzone transfery out . Wiadomo ktoś się przyda ale wole postęp kownasia , eliminowanie mankamentów u Czeczena i Profesora Robaka niż gościa za kupe hasju tylko po to by niektórzy mogli za przeproszeniem „zwalić konia” że to Lech kupuje więcej niż Legia ( widać jak na tym wyszli) . Nikt ! nie daje gwarantu lepszej gry niż nasi . Zauważcie że są Drużyny w LE które grają tam dzięki stabilności . Transfery Ok! Jeżeli nie widać u niektórych ambicji , są wypaleni . Mamy ciekawe grono zawodników którzy od czasu przyjścia pana Macieja się rozwijają , czy do poziomu Europy ?! Zobaczyny.
    2.Liga Mistrzów -> Wolę najpierw z 2 sezony wejść do grupy Ligi Europy , Zarząd i trener ma racje że na razie to dla nas za wysoki konik . Niedawno przegrywaliśmy z Rybakami a tu niektórzy chcą już zawojować Ligę Mistrzów . Dajmy na luz i cieszmy się z mistrzostwa oraz meczy które nas czekają . a nie z tego kto miał przyjść/przyszedł. Dopiero się sezon ludzie skończył . 5 minut szczęścia i znowu wracają czarne myśli , pretensje , oczekiwania ..

  21. deel pisze:

    @Astorino. Też oczyma wyobraźni widzę tę szufladę z milionami euro. Tylko jak nowe nabytki (mowa o „konkretnych” piłkarzach za jakieś 1-1,5 mln euro) nie „odpalą” w odpowiednim czasie to będzie parę milionów w „plecy”.

  22. ikok pisze:

    Tak jak mnie nie raz wkurwia astorino,
    Tak teraz w 100% popieram. Brawo!

  23. ReD pisze:

    Ja się większości dziwię, czemu wy siedzicie w domu i nawalacie w te klawiatury a nie jesteście prezesami w żadnym klubie? Przecież z tego co piszecie to jest takie proste. Wystarczy kupować, nie sprzedawać i finał ligi mistrzów gotowy. Całe szczęście, że wy tylko możecie pisać 😉

  24. deel pisze:

    @ReD Można jeszcze zostać mistrzem świata i okolic. 🙂

  25. Paszczak pisze:

    Przy braku transferów wychodzących to właśnie pozycja bramkarza jest najistotniejsza. Bramkarz, który zrobi różnicę kiedy pomyli się obrońca jest na wagę złota.
    Niestety każdy nasz golkiper to potencjalny klops i szmata puszczona już w pierwszym meczu. Cały tył od razu gra pewniej wiedząc, że za nimi stoi ktoś kto na 100% piłkę złapie, a nie puści pod brzuchem, albo minie się z nią przy co drugim dośrodkowaniu…

  26. KKS pisze:

    ReD
    Jakbyśmy byli złośliwi to napisalibyśmy Tobie, że my nie mieliśmy bogatego tatusia, który wstawiłby nas na stołek z automatu jak, nie przymierzając, Rutek jr :)))

  27. ikok pisze:

    deel, ReD

    Chodzi o normalne transfery, nawet z karta na reku, a nie o transfery za 1 czy 1,5 mln euro… pomysl.

    Chodzi po prostu o to zeby miec pewnosc ze zrobilo sie wszystko zeby zagrac w tej LM a nie tak jak w 2010

    ReD

    Oczywiscie wszystko jest mega trudne… kupowanie sprzedawanie… a najtrudniejsze bylo kupienie Rudnevsa po przegranych eliminacjach…

  28. seniorka pisze:

    Ja tam się na tym nie znam, ale czy nie jest tak, że to z myślą o nadchodzącym sezonie – a więc grze w europucharach i na 3 frontach – klub wydał zimą już 5 mln. na wzmocnienia?
    Może jednak jest tak, że ta kasa + Robak i Dudka wyczerpują możliwości klubu do momentu sprzedaży któregoś z młodych?

  29. pozn pisze:

    Ją uważam że jak nikt nieodejdzie to jest ok na LE może wystarczy i to jest nasz cel ale jeszcze brakuje nam mimo wszystko snajpera!

  30. Ekstralijczyk pisze:

    Nikt tutaj nie mówi żeby robić transfery po 1 mln euro , można o wiele taniej i mogą to być lepsi zawodnicy niż ci drożsi.

    A co jeśli Karol czy Zaur odejdzie i Ci z listy obserwowanych podpiszą z innymi klubami umowy. W tedy będzie łapanie byle czego.

  31. fan123 pisze:

    Jest nowy terminarz. Zaczniemy z grubej rury 🙂

  32. Pawelinho pisze:

    Wie ktoś z was dlaczego w aplikacji LechMobile (jeśli ktoś posiada) nie wyświetla tekstów przy newsie o Robaka, aha no i kiedy oficjalnie ogłoszą transfer Dudki?

  33. tomek27 pisze:

    seniorka
    Ale Rutek nie wiedział gdzie zagramy ( eLM czy eLE ) ,a to roznica o jakie puchary czyt. pieniądze walacysz. Poza tym wpadlo 2mln zl od Ekstraklasy , pewnie jakiś bonus od STSu ,na pewno więcej zaribimy na samych eliminacjach . Watepie ,żeby te transfery były robione z mysla o pucharach ,tym bardzie ,ze nie wypalily . Druga sprawa , odeszlo 3 zawodnikow , w tym drogi Vojo ,przyszlo dwóch ,wiec przypuszczam ,ze na wyplaty wydajemy mniej …wiec można powiedzieć ,ze przygotowania pod LM ida pelna para 🙂

  34. Pawelinho pisze:

    Wie ktoś z was dlaczego w aplikacji LechMobile (jeśli ktoś posiada) nie wyświetla tekstu przy newsie o Robaka, aha no i kiedy oficjalnie ogłoszą transfer Dudki?

  35. s pisze:

    no to paprykarze na początek

  36. bezjimienny pisze:

    @Giacore
    A Jóźwiak to czasem nie ten co miał iść do Niemiec ?

    @Astorino

    Krótko- spójrz na Lechię Gdańsk, dobrych piłkarzy rok temu sprowadzili ? No niezłych. Kiedy zaczęli grać ? Po ponad pół roku!
    Co Ty myślisz ? Że jak się pstryknie placami, rzuci 3 miliony euro to już się jest Victorią Pilzno ? Po przyjściu Rutkowskich mieliśmy najlepszych piłkarzy z 4 i 5 zespołu w lidze. Czy przez to grali lepiej niż po prostu 4 zespół ligi ? No nie.
    Mamy drużynę na miarę awansu do LE, a nadmiar transferów prędzej ją na krótką metę (czyli eliminacje) rozwali niż wzmocni. A dupa będzie boleć przez następne kilka lat, jak Wisłę dzisiaj. W klubowej piłce nie ma czegoś takiego jak robienie drużyny w kilka tygodni, za żadną kasę.
    A jak ktoś uważa, że transfer Polaka, króla strzelców 2. Bundesligi był nieracjonalny albo Robaka teraz to ja poproszę tutaj charakterystykę napastnika odpowiedniego dla Lecha, się wspólnie pośmiejemy.

  37. KrewIHonor88 pisze:

    Do Hoffenheim odchodzi Janicki.

  38. seniorka pisze:

    tomek27
    Dwa miliony z Ekstraklasy poszły do podziału za Mistrza. Klubowi zostało 0,5 mln.zł.

  39. tomek27 pisze:

    bezimienny
    Ale o czy ty gadasz człowieku ??? Jakie 3mln €, jakie porównania do LEchii ,gdzie sprowadzono chyba z 10 piłkarzy ??? Na razie nie przyszedł nikt do pierwszej 11stki ,chyba ze Robak kosztem Zaura . My mówimy o 1-2 grajkach z prawdziwego zdarzenia ( jak no PL warunki ) , za kwote rzedu 400-500tys € ,takich na luzie możesz sprowadzić. Ze mogą nie odpalicz,ze możemy się nie dostać do pucharow itd. , no wiadomo ,ze tak ,ale dla mnie to nie jest argument

  40. tomek27 pisze:

    seniorka
    Faktycznie ,ale pewnie jakies inne premie za MP dostal klub

  41. Giacore pisze:

    Bezjimienny
    Janicki. Do niemiec odchodzi Janicki. Jóźwiak zostaje w klubie. Chociaż Janickiego też bardzo szkoda. Janicki to gracz środka pola Jóźwiak skrzydłowy z mega parciem na drybling.

    Polecam wszystkim wybrać się do Wronek 20 o godzinie 17 mamy rewanż z Legia.

  42. deel pisze:

    @ikok. Też mam na myśli normalne transfery, ale nigdy nie masz pewności jak nowy gracz będzie wyglądał w zespole zaraz po przyjściu. Dlatego transfery nie mogą być robione na zasadzie „kupujemy 7 bo możemy grać w LM”, tylko trzeba spokojnie budować drugą jedenastkę, która nie będzie za bardzo odstawać od pierwszej (żeby nie było takiego przypału jak w Legii). To da stabilizację gry na określonym poziomie. Jeżeli z tym co mamy da się coś ugrać w pucharach to super, a jeżeli nie to nie będzie dramatu. Z szerszym składem będzie łatwiej wywalczyć kolejne mistrzostwo, znów podnieść trochę poziom i tak dalej.
    Polskie kluby na tę chwilę mają tylko dwie możliwości w odniesieniu do pucharów: robić tak jak Lech, albo kupować na siłę jak kiedyś Wisła.

  43. Al pisze:

    Sprzedaż Karola jest kwestią czasu . Sprowadzanie zawodnika w jego miejsce po sprzedaży jest nieporozumieniem . Taki zawodnik musi już teraz zgrywać się z drużyną tym bardziej że poprzeczka znacznie poszła w górę . Zyt wiele mamy do stracenia by zostawić sprawę losowi . Ostatnie okienko pokazało dobitnie jak źle jesteśmy przygotowani do transferów i ciągle jest to loteria .

  44. bezjimienny pisze:

    @Tomek27
    Czyli co, należało poczekać aż Robak przedłuży kontrakt z Pogonią i wtedy go wykupić żeby był droższy ?
    Konkretnie, czym ma się charakteryzować napastnik przychodzący do Lecha żeby było ok ?

  45. astorino pisze:

    Promień

    Generalnie większośc twoje posta to to co przez ostanie miesiące chce nam wcisnąc zarząd.
    Ad 1)
    Stabilizacja, ok tylko jak osiągnać stabilizacje z osoba które mówią nam że gdy nie awansujemy do choćby eliminacji LE to muszą sprzedać choćby jednego zawodnika, teraz już tak nie mówią tylko dają nam do zrozumienia że w każdym sezonie ( czytam to tak ze czy awansujemy czy nie) musza sprzedac jednego grajka, ok znam możliwości tego klubu i wiem ze tak musi choć nie do końca bo bym zaprzeczył temu o czym pisałem w postatnim poscie czyli że jakiś % a wiem ze spory musi być wytransferowany jak owy zawodnik do prywatnej kabzy i jestem tego pewien jak nigdy.
    Więc po co ra zgadanie że przy LE nie bedzie trzeba sprzedawać a teraz jednak nawet przy niej tak?
    Generalnie twój tok myślenia to w koło Macieju, stabilizujemy skład, sprzedajemy 1-2 zawodników transferujemy 1-2 lecimy dalej i znów sprzedajemy 1-2 zawodników……. do czego zmierzamy tym tokiem myślenia?
    Jaką masz gwarancje że ten sam skład przez 3 lata da ci MP i grupe w LM niż wzmocnienie go konkretnie 3-4 zawodnikami nie z dupy? Generalnie ten twój pkt 1 to temat rzeka lecz nigdy jeszcze u nas się nie sprawdził
    Ad 2)
    Mielismy już sezony że gralismy czesto w LE i gówno z tego wyszło, w piłce jest tyle róznych sytuacji że taka kalkulacja może w nieoczekiwanej chwili paść na morde, zakładając że idziemy tym tokiem myślenia to ktoś madry w Lechu wyliczył że żeby grać o LM na spokojnie bez fuksa i byc tego pewnym na 99% to powinnismy mieć budzęt na poziomie 60 mln euro nie ja to wymyśliłem tylko mądre głowy w Lechu więc powiedz mi kiedy na spokojnej grze w LE pare sezonów Lech będzie grał skutecznie o LM? powiem tobie nigdy !!!! chyba że fuksem moze i mniejszym ale to będzie pewnie przy wszystkich niewiadomych w przyszłosci może w 2050 r.

    Cały czas jest sranie w gacie przez wiekszosc razem z zarządem że nas na LM nie stać w tym momencie w którym znajduje sie Lech, to ja wam powiem że GÓWNO PRAWDA, STAĆ NAS BEZ PROBLEMU !!! My nie mamy walczyć o ćwierćwinały w LM tylko o grupe w LM GRUPE !!!!!! z tego jest największe siano 12 mln zł !!! na dzień dzisiejszy nie myślmy że LM to za wysokie progi. Właśnie walka o grupe LM nawet jak bysmy dostali baty w niej to daje nam tak ogromny zastrzyk finansowy że tylko tym awansem mozemy jak na polskie warunki zbudowac potęge która za pare lat faktycznie da nam możliwośc ugrania czego w grupei LM.
    Powtarzam mówmy jasno STAC NAS NA WALKE O GRUPE LM !!!! która jest dla nas rajem a wszedzie pierdolenie jak bysmy mieli minimum walczyc o półfinał LM.
    Nie wracajmy do przesłości, do Strajman, do Wilna tylko myslmy o tym co teraz bo po jaką cholere, trzeba pokazać jajca i jasno powiedziec co jest grane, mamy inna sytuacje, MP, trenera który jest poziom wyżej niz Rumak i my mamy wracać do tego co było z Islandczykami? to lepiej niech już teraz wywieszą białą flage i chuj z pucharami bo przegralismy z Miedzią Legnica i sraliśmy się ze Stargardem.

    dell o szufladzie mówiłem w kontekscie walki o LM przy poprzednim MP i walce o LM.

    ikok jeszcze cię nieraz zaskocze:)

    bezimienny

    dokładnie masz racje po pół roku więc tym bardziej potwierdzasz moją teze że im szybciej się konkretnie wzmocnimy tym szybciej bedą grali lepiej i dadzą zespołowi jakość.
    Możemy wywalić 10 mln euro i mozemy nie być lepsi od Pilzna, tylko że mając 5 mln euro tak dla przykładu, mając takich skautów jestem pewnien że przy 4 konkretnych za te kase transferach jestesmy w stanie być lepsi od nich nie osłabiajac obecnego składu.

    Nie wierze że mając 5 mln euro na transfery gdyby rutek miał jaja nie potrafilibysmy kupic dwóch konkretnych napastników, zmiennika trałki i kogoś jeszcze jako uzupełnienia, nigdy nie ma 100% gwarancji na LM ale jest szansa większa

  46. Tivolt pisze:

    Najważniejsze to wykupić Sadajewa !

    Powiedzmy sobie szczerze on tych mistrzów Andory czy tam Gruzji to sobie będzie mijał jak tyczki 😉

  47. tomek27 pisze:

    A no tak ,żeby miał jakies perspektywy rozwoju i co najważniejsze był w formie , a Robak od pol roku nic nie gra . Ja mowilem ,ze Robak jest ok ,ale czy dzisiaj da więcej niż Zaur i czy w ogole jest w stanie wygryźć go ze składu ? Co do Dudki , to bez komentarza … gość może jako uzupełnienie ławki

  48. seth pisze:

    Astorino sto procent racji ,na jednej szli 12 mln a na drugiej 2,4 mln euro i zadnej realnej szansy na wyciagniecie tej kasy klub sobie nie daje.Bo nie czarujmy sie obecny sklad niegwarantuje realnej szansy walki nawet o grupe ligi europejskiej.
    Robak i Dudka zespoly z Europy juz klekaja przed nami i prosze o lagodny wymiar kary ,nie wspominajac o naszych wspanialych skrzydlowych ,gdzie tylko jeden na dzien dzisiejszy ma jako taka forme ktora po wakacjach moze zatracic a gdzie reszta Georgo po kontuzji a Formella i Keita nie gwarantuja zwyciestw nawet nad sredniakami tej ligi a co dopiero w Europie.Nie wspominajac juz o naszym Finie ktory latem gra najgorzej a Jevtic no coz jeden mecz ok dwa nastepne anonim na boisku.
    Jesli z taka kadra z przodu mamy szturmowac bramy Europy to radze sie nastawic na szybki z niej wypad,jedyne co nas ratuje to trener ktory moze cos z nich wycisnie.
    Powtarzamy bledy z przed 5 lat i kompletnie sie na nich niczego nie nauczylismy a jak slysze ze najpierw dwa sezony w grupie LE a dopiero potem LM to cisnie sie na usta jedno MINIMALIZM zagoscil nawet wsrod kibicow.A kto nam da gwarancje ze za 3 lata zostaniemy MP ,okazje trzeba chwytac tu i teraz a szczesciu trzeba dopomagac a nas zarzad robi dokladnie na odwrot tak jakby sie bal ze nie daj Boze my do do tej LM awansujemy.

  49. Giacore pisze:

    Astorino
    Każdy zawodnik w zasięgu naszych finansów jest zawodnikiem z dupy. Czy to za 500 tys czy za 1mln euro. W dzisiejszej piłce są to nic nie znaczące kwoty transferowe.

    Zresztą jakiś tydzień temu nie pisałeś, że będą do klubu transfery i to bardzo dobre?

  50. bezjimienny pisze:

    Tyle, że tych „konkretnych napastników” trzeba jeszcze skusić „konkretną kasą”, a nas na utrzymanie czołowego napastnika z Węgier obecnie nie stać i szybko nas stać nie będzie. Legia Nikolićowi daje 33 tys euro miesięcznie a u nas górna granica aktualnie dawanych kontraktów to 20. Dopóki znowu nie wejdziemy do grupy LE to nie mamy dla piłkarzy choćby takiego formatu żadnych argumentów bo przed sezonem to i Odra Wodzisław mierzy w mistrzostwo a Żalgiris w grupę LE ale nikt takich zapowiedzi nie będzie traktował poważnie. Problemem nie jest kasa dla klubów tylko poziom wypłaty. Sytuację zmieni awans do Q4 LM bo wtedy będziemy mieli pewną grupę LE i tym samym jakąś sensowną perspektywę dla konkretnego gracza.

  51. kksiak pisze:

    Co powiecie na Dziuma i jego placz w belgijskich mediach? :>

  52. ikok pisze:

    Deel

    Nie mamy pewnosci jak bedziemy wygladac po przyjsciu tych graczy, ale mamy pewnosc ze bez ich przyjscia poddajemy sie niemal walkowerem, zostawiajac praktycznie wszystko szczesciu. Chodzi oto zeby zminimalizowac wplyw szczescia na nasze wyniki, a wziac sprawy we wlasne rece… spojrz na sytuacje z Kadarem… niby nie gral, niby wydano na niego kase, ale spojrz jak podniosl poziom na srodku oborny, jaki postep zrobil Arajuuri i Kaminski, jak napedzila ich ZDROWA RYWALIZACJA. Chodzi po prostu o to zeby ta kadra jakos wygladala… zeby byla kompletna na kazdej pozycji. A wymowka ze wydanie 200 tys euro czy oplacenie kontraktu takiemu Paixao to ponad sily klubu jest smieszna, bo przeciez kazdy wie, ze w razie czego Lech moze sprzedac Kamyka, Kownasia, czy Linetty’ego, a wtedy taki transfer bylby dla Lecha niczym wyjscie po bulki do sklepu. Klucz w tym kiedy sie taki teansfer zrobi czy teraz kiedy jest szansa na spelnienie marzen(nie duzym kosztem) czy potem gdy lasa juz na koncie i bedzie pozamiatane. A przeciez te ok 200 tys na nowego snajpera moga sie zwrocic za awans do LM i wtedy nawet Linetty’ego nie bedzie trzeba sprzdawac… w odwrotna storne to nie dziala

  53. bronto1974 pisze:

    O co chodzi z tym jego płaczem?

  54. tomek27 pisze:

    bezimienny
    No to skoro nie możemy placic 300tys € za sezon zawodnikowi ,który ma karte w reku , no to po co my się w ogole pchamy na afisz?

  55. seth pisze:

    Tutaj grupa LE obrosla juz w jakas mitologie ,przeciez nawet bedac rozstawieni w 4 rundzie mozemy trafic na kapela silniejsza niz nie bedac rozstawieni w 4 rundzie LM
    Chociaz z ta druzyna jaka obecnie mamy raczej te rundy nam nie groza wiec o co ten placz.

  56. astorino pisze:

    Giacore, nie wiem czy Zaur za 1 mln e jest z dupy, gówno prawda to że nie są znaczące kwoty nie zmienia faktu że my nie mamy szans przy takich transferach bić sie o grupe LM, nie piszmy na poziomie. Cały czas nie wiem dlaczego majac tak ogarnieta lige Węgierską nie potrafiliśmy zakontraktowac gosci aktórego wzieła legia gościa który tam strzela kupe bramek, słuchając tego co mowi się w kuluarach gośc jest naprawde fajny jak na nasze warunki i napewno dał by przy uzupełnieniu Robakiem duzo jakości w napadzie Lecha.
    Jezeli mówi tobie osoba która jest chocby w zarządzie chocby Marcelina, że do Lecha przy MP przyjdzie kilku dobrych zawodników to mam jej nie wierzyć? jak widać w Lechu u góry jest widocznie straszny bałagan informacyjny

  57. Promień pisze:

    astorino -> Nie chodzi czy zgadzam się z zarządem czy nie .. Wiem natomiast że najlepszą stal wykuwa się wiele razy ją hartując , nie można być krótko wzrokowcem . Mówisz o kółku Macieja , a ja widzę drużynę Macieja . Widzę również odmiennie od ciebie tendencję wzrostową, nie sprzedajemy już 2-3 zawodników a od jakiegoś czasu tylko jednego i to tylko jak jest na widelcu . Widzę też grono młodzieży w akademii którzy tworzą teraz pewne punkty naszego zespołu , wcześniej zamiast Karola byłby Zapatoka czy inny papiczek . Ja nie dam ci gwarancji że tak jest lepiej , ty mi dasz że za 5 mln jurków będziemy w grupie Ligi MISTRZÓW ? Takie sytuacje w Polskiej klubowej piłce już były , nam też ten temat nie jest obcy . Nie widziałem natomiast jeszcze tak prowadzonego klubu jak nasz , tak to często wkurwia ale ja widzę w tym sporo dobrego . Proponujesz troszkę jazdę Kubicy( nie zmienia to faktu ze uwazam go za najlepszego polskiego kierowce), na ryzyku… na pełnym gazie z dobrymi czasami ale rzadko do mety no i trzeba hajsu rzucać za rozwalone samochody . Każdy ma inny punkt widzenia, nie każe Ci się z nim zgadzać 🙂 Pozdrawiam

  58. bezjimienny pisze:

    @Tomek27
    Robak ostatnią bramkę strzelił 2 miesiące i tydzień temu a nie przed jakimś mitycznym pół roku!
    A nawet, załóżmy, że sprowadzamy napastnika, który strzelił 3 bramki w czerwcu i 5 w maju. Czy to oznacza, że będzie w formie w sierpniu ? Nie! Forma raz jest, raz jej nie ma, szczególnie jeśli w miedzyczasie jest obóz przygotowawczy.
    Perspektywa rozwoju to argument wyłącznie ekonomiczno-leśny.
    Dudka oczywiście, że na ławkę, bo kogo miałby wygryźć ? Douglasa ? Paulusa ? Kędziorę? Trałkę ?
    On jest potrzebny żeby któregoś z nich zastąpić w razie potrzeby.

    A co do wypłat- Victoria Pilzno i Maribor płacą mniej- więc to chyba nie o to chodzi. Spójrz też kogo oni sprowadzali przed wejściem do LM.

  59. Tivolt pisze:

    Djoum coś beczał że po ostatnim gwizdku stadion to był dom wariatów , a w restauracji musiał dłuzej poczekać bo jest czarny xD
    W skrócie debil i dobrze ze już go nie ma

  60. Ekstralijczyk pisze:

    Potrzebne transfery:

    Karol zostaje + zmiennik ; odchodzi to 2 środkowych pomocników
    Trałka + zmiennik(ewentualnie Dudka)
    Jest Kownacki i Robak ; Sadaev zostaje + kolejny napastnik ; odchodzi to 2 napastników (W przeglądzie sportowym był artykuł , że jak Sadaev zostanie to Lech planuje ściągnąć kolejnego napastnika jeszcze)
    Douglas + zmiennik(ewentualnie Dudka)
    Gostomski/Burić + zmiennik (Kotora nie liczę , bo został jako dobry duch drużyny)

    Co jeśli zdarzy się taka sytuacji , że wypada Trałka i Douglas , w tedy jest problem bo Dudka nie rozmnoży się i nie zastąpi 2 pozycji naraz , więc tak czy siak trzeba którąś pozycję wzmocnić.

  61. seth pisze:

    @Promień
    Wizjami Rutkowskich jestesmy karmieni od poczatku kiedy sie w Lechu pojawili ,mielismy juz byc Werderem Borusia D czy nawet Barcelona ,mielismy juz swoje 5 minut w 2010 roku i koncertowo to spierdolilismy potem mielismy Bakero i swojskiego Kloppa ktorzy mieli potege budowac jeden na wzor Barcy drugi …..juz sie pogubilem.
    Mamy wrescie na lawce ogarnietego trenera ktory jasno i wyraznie mowi ze z czescia tej kapeli jest mu nie podrodze i chcialby te ogniwa wymienic na lepsze a co robi junior ….zaciaga reczny.
    Ja odnosze wrazenie ze Rutkowscy panicznie boja sie sukcesow bo za sukcesami ida wymagania a wymagania to rozwoj i podnoszenie jakosci czyli kasa.
    Jesli w tym roku koncertowo spartolimy to MP to watpie zebysmy nastepne zdobyli taka szybko nie z naszym minimalizmem nie zawsze sie trafi taki zbieg okolicznosci ze w obozie wroga bedzie tyle przypadkow negatywnych ze pozwoli to innej druzynie zdobyc MP.
    Uczmy sie na bledach i wyciagajmy z nich wnioski a LM panie Rutkowski i Klamczk naprawde nie gryzie i trzeba zrobic wszystko aby w tym roku sie do niej dostac bo w 2020 moze byc juz pozamiatane.

  62. deel pisze:

    @ikok.
    Wszystko co napisałeś to prawda. Jest tylko jedno ale. Transfery, o które się dopominamy powinny zostać przeprowadzone przed rundą wiosenną. To by dało czas na zgranie z drużyną. Kadar w pierwszych meczach też był elektryczny i popełniał błędy bo musiał się dostosować do ustawienia zespołu. Chodzi mi o to, że szukamy w tej chwili na siłę „zbawców”, którzy pociągną nas do LM. To się może udać, ale nie musi i raczej to drugie rozwiązanie jest bardziej realne. Wiemy, że klub stawia na akademię i chce zarabiać na wychowankach. Transfery Robaka i Dudki to moim zdaniem dobre rozwiązanie. To są zawodnicy, którzy mogą przekazać młodym swoje doświadczenie (niemałe). Wobec braku transferów znowu do zespołu dołączy kilku młodych z akademii. Rok temu Karol przewracał się o własne nogi a dziś jest najlepszym pomocnikiem, Kędziora i Kownacki dziś zostali powołani do repry. Widzieliśmy już na co stać Serafina czy Sanockiego a są przecież inni.
    Myślę, że w tej chwili trzeba budować solidną drugą jedenastkę. Nie takie popierdółki jak w Legii tylko prawdziwą jedenastkę. Mając komfort posiadania 22 zawodników DO GRY w pierwszym składzie łatwiej nam będzie wygrywać trofea w kraju, będzie można sprzedawać młodych za dobrą kasę i wzmacniać pierwszą jedenastkę.
    Na dziś wiemy to wszyscy: LM czy LE nie wygramy. Szansa na wejście do fazy grupowej jest. O to trzeba walczyć, ale nie można dać się ponieść emocjom.

  63. astorino pisze:

    Seth dokładnie, zgadzam sie w 100% z tym co piszesz, ba uwazam ze MP w 2010 r był kompletnie im nie na ręke.

  64. astorino pisze:

    Pamietacie teksty zarządu ze zima po to były transfery zeby na wiosne odpaliły? ze zaczynają od tył a w nastepnym tylko ofensywa? co sie sprawdziło? oprocz Kadara nic nam nie dał Djum Holman, wiec dali dupy, teraz mieli ofensywnie i co? Robak po kontuzji ….bez komentarza

  65. Promień pisze:

    seth -> A pamiętasz co było przed Rutkowskimi ? Długi , środek tabeli . Trochę jednak dla na zrobili 2 MP 2x Vice , godna postawa w Europie(swego czasu). Też widzę że mamy braki i nie mówię Transferom NIE. Twierdze natomiast że nie można po tygodniu od końca sezonu i sprowadzeniu dwóch grajków robić wielkiej afery . Troszkę chłodnej głowy.

  66. KKS pisze:

    Pierwszy raz od bardzo dawna w 100% zgadzam się z astorino. Jedynie jedno zastrzeżenie – za awans do grupy LM jest 14 mln EUR (od tego sezonu zmiana w górę). W drugim wariancie Q4 LM (w przypadku odpadnięcia na tym poziomie) daje pewne 5,4 mln EUR (3 mln EUR za odpadnięcie w Q4 LM i 2,4 mln EUR za awans do grupy LE). Ten drugi wariant powinien być naszym celem minimum. Pytanie czy z taką kadrą jesteśmy w stanie powalczyć. Śmiem wątpić, bo Robak i Dudka to dobrzy zawodnicy jedynie na naszą ligę.

  67. BRAGA pisze:

    Takie sprostowanie do finansów astorino@ Za awans do grupy LM jest nie 12mln zł tylko 14mln Euro. To jest nasz budżet. Mając grupę LM i przy chociaz zainwestowaniu 4-5mln euro w zespół odjezdzamy kurwie i reszcie ligi na kilka lat.

  68. Ekstralijczyk pisze:

    Podsumuwując:

    Przy zostaniu Zaura i Karola Lech potrzebuje 4 transferów.
    Przy odejściu Zaura i Karola Lech potrzebuje 6 transferów.
    Przy odejściu tylko Zaura Lech potrzebuje 5 transferów.
    Przy odejściu tylko Karola Lech potrzebuje 5 transferów.

  69. KKS pisze:

    BRAGA
    O tym też napisałem powyżej 🙂 Pytanie ile z tych potencjalnych 4-5 mln EUR byłoby reinwestowane dalej. Śmiem wątpić, że nawet 20% -na czyje konto poszłoby pozostałe 80% chyba każdy może sobie sam odpowiedzieć.

  70. ikok pisze:

    Jak dla mnie jeszcze jeden napastnik przy pozostaniu reszty to prawdziwe minimum… chociaz nie ukrywam ze przydaloby sie wpuszczenia troche swiezej krwi do pomocy np za Keite, ale tutaj moge zaakceptowac wariant z Sanockim

  71. seth pisze:

    Jakos trudno mi sobie wyobrazic biegajacego po skrzydle Formelle czy Keithe oni przeciez mieli broblemy a ograniem zawodnikow -sredniakow naszej ligi a co dopiero w Europie gdzie prog umiejetnosci jest troszke wyzszy niz nasza eklapa.Zgodze sie ze totalnie przemeblowanie linii obrony 1 miesiac przed pucharami byloby samobojstwem ale na szczescie te formacje sa zgrane i nie wymagaja korekt przynajmniej teraz ,ale nikt mi nie powie ze dorzucajac 2 -3 grajow znacznie lepszych niz obecnie posiadamy do linii ataku zburzy cala koncepcje gry ,dobry grajek potrafi sie szybko odnalesc w realiach nowego zespolu (Rudniev,Renifer czy Semir) i tej klasy grajkow powinnismy szukac aby szturmowac puchary.
    A u nas jak zawsze bojazn i panika przełozona minimalizmem.

  72. John pisze:

    Przy odejściu tylko Kamińskiego to jeszcze 2 solidne transfery na pozycje napastnika i def.pomocnika i byłoby całkiem nieźle i podejrzewam że takie transfery jeszcze będą.

  73. aabbee pisze:

    Już było multum takich klubów co miały odjechać w swoich ligach zaraz po awansie do LM a tu się okazało, że jednak rzeczywistość jest inna. Żylina, Debrecen, Petrzałka, Rosenborg, Austria, Genk i szereg innych.
    Malkontentom polecam poczekać chociaż do pierwszych meczów bo ledwo się sezon skończył a niektórzy chcą mieć już kadrę skompletowaną a tak się nie da. Z niektórymi łatwiej się dogadać (Robak, Dudka), z innymi trudniej a jeszcze z innymi nie da się w ogóle. Jeśli jednak ktoś hejtuje zarząd bo nie podpisał umowy z jakimś tam Nikoliciem za kasę, która jest o ponad 50% większa od tego co dostają u nas najlepsi zawodnicy to dziękuję bardzo… Dopiero pozbyliśmy się Ubiparipa 😉

  74. KKS pisze:

    Pamiętajmy, że gdybyśmy sprzedali Kamyka to przy kontuzji Paulusa (kolejne 3-4 tyg. do powrotu do treningów) możemy mieć problem w środku na kwalifikacje el. LM/LE. Bo chyba nikt o zdrowych zmysłach nie liczy, że Bednarek lub Ceesay (przy bardzo małej ilości występów) zastąpią z marszu naszego, co by nie mówić, podstawowego stopera. Za Paulusa może zagrać Kadar, ale to jednak za mało.

  75. Giacore pisze:

    Przypomnę wszystkim, że mamy dopiero czerwiec. A wielu z was już spisuje okienko jak i eliminacje LM na marne. Zachowujecie się strasznie dziecinnie. Klub postępuje bardzo racjonalnie i nie pędzi za facetem oferującym cukierka.

  76. leftt pisze:

    @ KKS
    Przypominam, że te 3-4 tygodnie to zdanie Rehasportu. A w Rehasporcie tydzień ma 10 dni.

  77. KotorFan pisze:

    Zapominasz o Wiluszu. Akurat stoperów mamy nadmiar i dobrze by było, gdyby Kamiński odszedł, bo blokuje miejsce Kadarowi.

  78. KKS pisze:

    KotorFan
    OK. Jest jeszcze Wilusz. Ale powiedz ile Bednarek, Wilusz, Ceesay zagrali minut w lidze na środku obrony w ostatnim sezonie? Kadar zapewne zagrał więcej niż oni w trójkę razem wzięci. Zatem bez Paulusa już jest kłopot, ale jeszcze możemy go przykryć Kadarem. Bez Kamyka to de facto sypie nam się środek obrony, a podobno klub stawia na stabilizację przed el. LM, bo przecież nie na wzmocnienia których nie ma.

  79. mz pisze:

    Większość z Was myli minimalizm z rozsądkiem. No sorry taki mamy klimat :/ Lecha nie stać, by zaryzykować 2-3 mln EUR, a co dopiero 4-5. Po prostu nie mamy takich rezerw… Co więcej to jest spora część naszego budżetu, co w sytuacji jak byśmy nie awansowali? Dolina nie na 5 lat, tylko na 10… Łatwo jest też pisać o inwestycjach, jak się szasta nie swoją kasą. Nawet jakby się taka kasa znalazła, to szanse na awans nadal będą małe… Jakby było inaczej, to kolejka chętnych by zainwestować, był by taka jak kolejka po bilety na LE w 2010…
    Co do wyprowadzania kasy z klubu, to też przesadzacie, chyba że widzieliście te torby z milionami wynoszonymi z Bułgarskiej, to wtedy sorry. Przecież Rutek, nie naciśnie „entera” i nie przeleje sobie kasy z konta klubu na prywatne konto… Jednak jakieś prawo gospodarcze w tym kraju obowiązuje. Tak samo ewentualna inwestycja nie była by darowizną, a pożyczką…, która w razie wtopy obarczony byłby klub.

    Nauczmy się cieszyć z tego co mamy, bo mamy stabilny klub, który znów jest na ścieżce rozwoju. Nie mamy długów jak Legia, ani widma bankructwa po przeinwestowaniu jak Wisła. Pocieszajmy się myślą, że to jest piłka nożna, pieniądze nie biegają po boisku, a póki piłka w grze to wszystko jest możliwe.

    Jeszcze w kontekście budżetu, okres słynnego „bilansowania” się już kończy (to jest pewnie ostatnie okienko), więc dopiero jak to nastąpi zobaczymy, co się stanie z kasą za wytransferowanych piłkarzy. Wymówek nie będzie…

    Okienko ciągle zamknięte, a wg mnie mamy już 2 dobre transfery. Nie tylko dobre na ESA, a także na Europę. Jeśli zatrzymamy wszystkich ze składu (oprócz Kamińskiego), to powinno wystarczyć na walkę o awans do LE, a z odrobiną szczęścia LM. Oczywiście zatrzymanie Zaura, z punktu widzenia klubu, będzie transferem. Nie wiadomo też, czy Rutek nie tworzy swoimi wypowiedziami jakiejś zasłony dymnej do transferów… może została już tylko rezerwa na Czeczena… pożyjemy zobaczymy.

    A z troszkę z innej strony, nie wydaje Wam się, że dla Lecha głównym okienkiem transferowym jest to zimowe? Wszystko chyba przez to, że mamy budżet roczny, a nie sezonowy. Przez co w środku „roku rozliczeniowego”, gdy kończy się sezon, realizujemy budżet vicemistrza, zamiast planować ten mistrzowski…

  80. Dymas89 pisze:

    Panowie Lech wydał 100 tys euro za Robaka i za darmo przyszedł Dudka to jak można gadać że już nie ma kasy na transfery…Niech puszczają Kamińskiego do Rosji.

  81. Sanius pisze:

    Przestaję czytać bo osoby chyba nie mają pojęcia o obecnych realiach.

    @astorino 5mln euro… Kurwa ludzie zejdźcie na ziemię proszę ale tak serio szybko… Może kupmy jakiegoś zawodnika z City albo Barcelony? W sensie nie chodzi z 1 składu chociażby z ławki. Da nam to jeszcze większe prawdopodobieństwo gry w LM.

    Ludzie kurwa Lech ma budżet na poziomie 10mln euro czyli na transfery 5mln euro. Nie wiem czy jesteście dobrzy z matematyki ale to dość no sporo… Odpływacie tutaj w chuj widać ale no cóż marzenia nic nie kosztują a wydawać hajs jest łatwo bo przecież była by LM wzmacniając zespół 3-4 zawodnikami… A potem pocisk na Rutkowskich że kurwa nic nie zrobili… Są szczerzy i mówią wprost minimum do grupa LE co więcej to bardzo miła niespodzianka. Jak dla mnie to przejście 2 rundy el LM to obowiązek i ostro powalczyć w 3 żeby chcąc nie chcąc nawet odpadając z ostatniej rundy wpadł dobry hajs za grupę.(podajże 3mln euro za odpadnięcie w 4 rundzie).

    Proszę przestać odpływać bo serio ;/. Potrzebny by był taki mniej szklany Buric + Zaur+ jakiś bamkostrzelny napastnik i przy dużej dozie szczęścia myślę że można by pokusić się grupę LM szanse są małe ale są. Grupa LE i w zależności od grupy ale myślę że awans jest jak najbardziej w naszym zasięgu. Patrząc na to że dla serio mocnych ekip jest to puchar pocieszenia i w większości te kluby olewają tą LE.

    Żeby zaraz nie było to Lech powinien zrobić wszystko w ramach zdrowego rozsądku by awansować do grupy ale nic poza możliwości. Bo kurwa 50% budżetu na transfery? Myślę że zakup Ronaldo,Messiego i Yaya Toure daje nam raczej pewność grupy LM więc Rutki do roboty !!!

  82. Dymas89 pisze:

    Moim zdaniem Rutek junior specjalnie powiedział że już nikt nie przyjdzie żeby spokojnie działać.

  83. Michal pisze:

    „Dymas89 15 czerwca 2015 o 16:39
    Moim zdaniem Rutek junior specjalnie powiedział że już nikt nie przyjdzie żeby spokojnie działać.”

    Ludzie otwórzcie oczy. Czy Rutkowski jest tu od miesiąca?
    Pogódzcie się z tym, że nie będzie Linettego. Może przyjdzie ktoś za niego.
    Może uda się załatwić Sadajewa chociaż wątpie.
    I to wszystko.

  84. Daany pisze:

    Ja wciąż licze na wpływy Trenejro na zarząd;) a co za tym idzie dobre tchansfery 😉

  85. kibol z IV pisze:

    Tak jak w wielu kwestiach nie zgadzałem się z zarządem , tak na chwilę obecną pozostanę neutralny.
    Moim zdaniem jeśli nikt nie odejdzie a wzmocnieniem będą tylko te 2 transfery to przy odrobinie szczęścia możemy powalczyć o LM. Ten skład nie jest zły zarówno na ligę jak i na puchary. Temu zaespolowi potrzebny był sukces i ten sukces jest. Mam nadzieję , bardzo w to wierze iż Skorża problem mentalny z ta grupą ludzi ma już za sobą , a teraz skupi się na jeszcze większym wykorzystaniu potencjału drzemiącego w tej drużynie.Chcąc grać o cos w Europie (co najmniej grupa w LE) musimy już na teraz mieć zawodnikow sprawdzony gotowych odnaleźć się o razu w Naszych realich.Dudek i Robak to zawodnicy doświadczeni i o uznanej marce w Polsce.Doskonale znający reali Polskich klubów , całą otoczkę związną z Lechem , presje i wymagania.Powiem tak wolę sprawdzonych Dudke i Robaka nizli jakichś nonejmów z zagranicy, za których trzeba by było zapłacić o wiele więcej i nie wiadomo jak by się wkomponowali w zespół nie tylko pod względem piłkarskim.Zaryzykowałbym jeszcze z jednym transferem , młodego napadziora( ewentualny zagraniczny transfer). Który na chwilę obecną byłby zmiennikiem Robaka z możliwością systematycznego grania choćby nawet poprzez wchodzenie z ławki i okrzepnięciem nie tylko w aspekcie piłkarskim ale również mentalnym. Zważywszy na dość leciwy wiek Robaka z naturalną zmianą ról na pozycji napastnika w sezonie 16/17.

  86. pawel m pisze:

    Moze i sie nie znam ale sam transfer za np 1mln euro to nic tutaj chodzi o pensje bardziej niz o samo wydanie kasy na zawodnika teoretycznie policzcie sobie ile kosztowal by kontrakt na poziomie 30tys euro miesiecznie przez 3 lata minimum..

  87. Tivolt pisze:

    Klub się chyba wstydzi tego transferu Dudki bo tak długo bez oficjalnego info 😉

  88. KKS pisze:

    @mz
    Naprawdę myślisz, że to taki problem wyciągnąć kasę z klubu przez właścicieli? Jest na to wiele sposobów, że wymienię tylko wynagrodzenia, usługi obce (doradztwo, konsulting, wynajem) lub odsetki od udzielonych przez właścicieli pożyczek i obligacji. Pamiętaj też, że to że firma wykaże stratę lub jest „na zero” nie oznacza, że właściciele na niej nie zarabiają.

  89. astorino pisze:

    Takie są premie w sezonie 2015/16 w Lidze Mistrzów

    awans do fazy grupowej 12 mln euro
    zwycięstwo w fazie grupowej 1,5 mln euro
    remis w fazie grupowej 500 tys. euro

    Dlaczego twierdzenie że odpływamy podając kwote 5 mln euro na transfery? Jeżeli dostaniemy przykładowo 4 mln to już za tą kwote można bez odpływania zrobić 4 solidne transfery razem z rocznym kontraktem dla każdego zawodnika? i tutaj się pojawia magiczne słowo klucz FAJTER w biznesie niekiedy trzeba zaryzykować tym bardziej takim jak piłka nożna by wygrać 12 mln euro. Ktoś napisze Astorino nie przesadzaj bo to nie jest takie łatwe, cięzko będzie przejśc choćby ostatnia runde eliminacji do LM tam są takie zespoły jak Basel czy inne Red Bulle no tak tylko czy mamy gorszy zespół który ogrywał MC,Red Bulla, grał jak równy z Juventusem czy innymi Bragami??? Uważam że możemy mieć o niebo lepszy zespół niż w tamtym okresie uzupełniając go solidnymi 4 transferami. Nie ma co robić kupy za wczasu i być osranym że się nie uda tylko działać bo jak pokazuje przeszłość da sie.
    Wkórwia mnie ta mentalność że my jesteśmy słabi na LM że przegrywaliśmy z Stjarmanem, Żalgirisem czy Aikiem, litujemy się nad sobą porażkami i tym usprawiedliwiamy tłumaczenie że nie ma co ryzykować z kasa bo można isc z torbami jak przytrafia nam się takie mecze jak ostatnio, ja bym wolał słyszeć w mowie zarządu, Panowie potrafiliśmy wyjśc nieraz z grupy LE, graliśmy jak równy z równym z Juve, Bragą, Manchesterem City, Red Bullami, Dnipro itd pora jako zarząd dać sygnał kibicom Lecha że ten Klub zasługuje na to by zrobić wszystko by waczyć o LM. Jako zarząd klubu w związku ze zdobyciem MP i okazją do gry w grupie LM zrobimy wszystko by tam awansować a grupa LE to będzie tylko pocieszenie dla naszego Klubu. Jeżeli sprzedamy Karola to całą kwote przeznaczymy na wzmocnienie zespołu dając sygnał naszym i waszym oczekiwaniom. Jeżeli jednak to się nie uda naszym składem jesteśmy w stanie odrobić straty finansowe dobrą grą w grupie LE. Od kibiców oczekujemy że podczas meczy o takie cele zapełnią nasz wspaniały stadion do ostatniego miejsca i pomoga nam w osiągnięciu celu. TAKIEGO OCZEKUJE OD ZARZĄDU TEGO KLUBU STANOWISKA !!! a nie co będzie to będzie

  90. seth pisze:

    @Astorino
    Zeby takie cos powiedział nasz zarzad to po pierwsze musza miec jaja a po drugie musi sie zgodzic papa
    Na przestrzeni lat juz nie raz zarzad pokazał ze lepiej sie slizgac po minimalizmie i bilansowac budzety (słowo klucz) niz dac sobie i kibica szanse na cos wiecej
    Obecny sklad nie gwarantuje awansu do 4 rundy el.LM a co dopiero ograc jakas kapele w 4 rundzie el.LE

  91. Giacore pisze:

    Z każdym postem śmietnik odlatuje coraz bardziej.

  92. Giacore pisze:

    Ciekawe kiedy zrozumiecie, że Ci co zaryzykowali tak jak chcecie mają teraz ogromne problemy finansowe. Ciekawe kiedy zrozumiecie, że klub to nie jeden sezon.

  93. fak pisze:

    Astorinio – ważniejsze, żeby zawodnicy byli jak najszybciej. Napastnik jest, łatacz dziur jest. Kiedyś przyszedł Rudnievs ale za późno , jak było już po ptokach.
    Druga rzecz: Rutkowscy fajterami nie są w tym rozumieniu, robią biznesy spójne logicznie bez szaleństw. Kupowanie zawodników z wysoką pensją może się skończyć tragicznie z dwóch powodów: pierwszy zawodnicy którzy dziś są w klubie poczują się oszukani, drugie jak się nie uda to klub znowu będzie tonąć w długach.
    Zachowując odpowiednie proporcje – patrz historia BVB

    A po trzecie, wielu tu narzeka ale ja chętnie poczytałbym o typach: kto mógłby przyjść. Nawet z Polski. Tylko że muszą być lepsi od tych co są w tej chwili. W Polsce oprócz Drągowskiego na którego nas nie stać to takich zawodników nie widzę.
    Trzeba szukać młodych pereł w klasach niższych i kupować dobrych rzemieślników za godziwe pieniądze. I to się dzieje

  94. seth pisze:

    @Giacore
    My sie w tym minimalizmie dusimy od czasow wejscia Rutkowskich do Lecha ,zawsze bylo cos a to dopiero budujemy zespol a to kominy placowe a to bilansujemy budzet a to nie mamy szans na MP wystarcza puchary no kurde tyle lat i tylko 2 MP mimo ze jestesmy chyba najbardziej stabilnym klubem w eklapie.
    Ostatnie 5 lat to eksperymenty najpierw Bakero potem Rumak i jeszcze pretensje ze budzety im sie nnie bilansuja a czyja to wina nas kibicow czy amatorow zatrudniajacych amatorow ,mamy szanse i czemu z niej nie skorzystac kiedy bedzie nastepna za rok dwa dziesiec czy w 2020 jak zaklada plan juniora .To MP tez nie bylo planowane czy jak boj juz nie kumam???

  95. TFF pisze:

    Kiedy pierwszy mecz eliminacyjny do Ligi Mistrzów?

  96. KKS pisze:

    14-15.07, ale dopiero po losowaniu dowiemy sie czy to wyjazd czy Bulgarska

  97. Giacore pisze:

    Zachowujecie się razem z Astorino jak panikujące dzieciaki. Jakby to była ostatnia i już jedyna szansa na awans do LM. A nie jest tak. Lech regularnie i z sezonu na sezon idzie w górę. Co za tym idzie jeśli teraz się nie uda to za rok dwa lub trzy. Szansa będzie się pojawiać coraz częściej. Nie widzę, żadnego sensu w panicznym działaniu a tym bardziej w liczeniu pieniędzy, które są dalej niż się wszystkim wydaje.

  98. kibol z IV pisze:

    @astrorino – Zgodzę się z tezą którą prezentujesz. Zakładając iż jednak Linetty już teraz opuści Lecha , musimy kasę którą otrzymamy za niego w całości przeznaczyć na transfery , już teraz z myslą o płynnej zmianie warty.Zakładając iż coś zwojujemy w Europie musimy się liczyć z tym iż niektórzy z Naszych obecnych zawodników zmienią pracodawcę.By ubytek nie był odczuwalny a był li tylko wymianą nazwisk na poszczególnych pozycjach, takie działanie jest ze wszechmiar pożądane.Tylko w ten sposób możemy zapewnić sobie długofalowy rozwój. Co do sfery mentalnej , moje zdanie wyraziłem już kilkakrotnie.Wymagamy od zawodnikow sukcesów a niekiedy sami pozostajemy w boksach półamatorów.Uwierzmy w tą drużynę bo jak nie My to kto ma w nią wierzyć ?

  99. RobertLech!!! pisze:

    Wielu tutaj zapomniało jak było przed Rutkami i jak długo czekaliśmy na mistrzostwo, a te 5 mln euro to chyba komuś słońce przygrzało w głowę. Jeśli na transfery łącznie z opłaceniem agentów i kwotą za zawodników wydalibyśmy 1,5-2 mln euro to już na warunki ekstraklasy było by dużo. O takich sumach mówiło się jakiś czas temu, oczywiście zakładając, że ktoś odejdzie, chociażby Kamiński.